Jump to content

Verkstedhånbok Yanmar


Mariell

Recommended Posts

Er det noen som har peiling på hvor man kan få tak i verkstedhåndbøker til Yanmar.

 

Dette var opp for ett drøyt år siden, og da var Yanmar Norge veldig lite innterisert i å utlevere disse manualene.

Er det blitt noen bedring, eller har Yanmarverkstedene fortsatt så lite å gjøre, at de ikke vil la menigmann legge sin klamme hånd på motorens bibel.

 

Er jo tross alt ett must å ha den manualen hvis man skal gjøre noe mer enn vanligt vedlikehold.

 

I mitt tilfelle gjelder det 4LH-STE

 

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Takker for svar.

På amazon. com  fant jeg noe jeg muligens kan bruke. Ikke spsifikt for 4LH-STE men opp til 4JH serien.

Men det var flere bøker for Yanmar 1 -2 -3 sylindrede motorer.

 

Til jolo. Ligger Sausalito på Fricso siden av brua.  :wink:

Med dagens flypriser og priser på Yanmar deler  hadde det kanskje vært en idet og tatt en helg "overthere" :lol:

 

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Har Yanmar 4LH series Service Manual. Meget god. Dekker alt. Dekker det grundig. Skrevet for mekanikere. Men grei å bruke for meg likevel. 3 cm tykk A4 dobbeltsidig. Drøye 500 sider antagelig. Gode tips for akkurat denne motorens små og store spesialiteter.

 

En kurant sak som selges fritt i hele verden unntatt av Yanmar Norge. Gå til Yanmarverkstedet ditt og be dem bestille til deg. Eller gå til en av båtprodusentene som bruker Yanmar.

 

Den er ikke billig. Vet ikke helt, men antagelig fort 600 kroner. For de av oss som ikke er spesielt motorkyndige, er det greit med en generell bok om dieselmotorer i tillegg.

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

:seeya::flag:

 

Hei !!

 

Søk opp "Minards Yanmar diesel" på nettet, husker ikke adressen, men du finner det lett.

De har manualen du søker, tror den har nr. A0A1647, men sjekk oversikten eller send en

E-post til dem. De svarer og er meget hyggelige. Fikk selv min Service-Manual og Spare part manual til (4JH2UTE) fra dem, rask og grei ekspedisjon.

 

hilsen Haba

Link to post
Share on other sites

Takker alle for svar. :flag: :flag:

 

Ja Haba der var'n. Men er jo utrulig at man må bestille manual fra "down under".

skal sende dem en mail å høre på pris. Men blir vel rimligere enn om man skal bestille gjennom Norsk forhandler, kjenner jeg dem rett.

 

Ser forøvrig ut til å være en bra Yanmar side.http://members.ozemail.com.au/~minards/

 

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...