Mariell Startet 26.April.2004 Link til dette innlegget Startet 26.April.2004 Er det noen som har peiling på hvor man kan få tak i verkstedhåndbøker til Yanmar. Dette var opp for ett drøyt år siden, og da var Yanmar Norge veldig lite innterisert i å utlevere disse manualene. Er det blitt noen bedring, eller har Yanmarverkstedene fortsatt så lite å gjøre, at de ikke vil la menigmann legge sin klamme hånd på motorens bibel. Er jo tross alt ett must å ha den manualen hvis man skal gjøre noe mer enn vanligt vedlikehold. I mitt tilfelle gjelder det 4LH-STE Mariell Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Batdilla Svart 26.April.2004 Link til dette innlegget Svart 26.April.2004 Er akkurat på farten, men et søk på www.amazon.com på 'Yanmar' gir en masse treff. Kanskje til aktuell litteratur? Ellers kan kanskje søk i Google på 'Clymer' eller 'Yanmar repair' gi resultat? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 27.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2004 Takker for svar. På amazon. com fant jeg noe jeg muligens kan bruke. Ikke spsifikt for 4LH-STE men opp til 4JH serien. Men det var flere bøker for Yanmar 1 -2 -3 sylindrede motorer. Til jolo. Ligger Sausalito på Fricso siden av brua. Med dagens flypriser og priser på Yanmar deler hadde det kanskje vært en idet og tatt en helg "overthere" Mariell Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
MortenK Svart 27.April.2004 Link til dette innlegget Svart 27.April.2004 Jeg har kjøpt boka for 1-2-3 sylindrede motorer fra Clymer gjennom amazon.com. Jeg har en 1GM10 og har allerede hatt svært god nytte av boken. Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
Stian S Svart 27.April.2004 Link til dette innlegget Svart 27.April.2004 Jeg har kjøpt boka for 1-2-3 sylindrede motorer fra Clymer gjennom amazon.com. Jeg har en 1GM10 og har allerede hatt svært god nytte av boken.Så vidt jeg har funnet ut så dekker ikke denne boka SB/SVE? Stemmer det? Stian Sitér dette innlegget Link to post
MortenK Svart 27.April.2004 Link til dette innlegget Svart 27.April.2004 Så vidt jeg har funnet ut så dekker ikke denne boka SB/SVE? Stemmer det? Stian Jeg må sjekke hva boka omfatter. Hva står forresten SB/SVE for? Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
Stian S Svart 27.April.2004 Link til dette innlegget Svart 27.April.2004 Jeg må sjekke hva boka omfatter. Hva står forresten SB/SVE for? Ja si det SB er en 1-sylindret diesel med stående sylinder, sikkert forløperen til 1GM, SVE er det samme men forløperen til SB. YSB og YSM er liggende varianter av samme motoren. Stian Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 27.April.2004 Link til dette innlegget Svart 27.April.2004 Har Yanmar 4LH series Service Manual. Meget god. Dekker alt. Dekker det grundig. Skrevet for mekanikere. Men grei å bruke for meg likevel. 3 cm tykk A4 dobbeltsidig. Drøye 500 sider antagelig. Gode tips for akkurat denne motorens små og store spesialiteter. En kurant sak som selges fritt i hele verden unntatt av Yanmar Norge. Gå til Yanmarverkstedet ditt og be dem bestille til deg. Eller gå til en av båtprodusentene som bruker Yanmar. Den er ikke billig. Vet ikke helt, men antagelig fort 600 kroner. For de av oss som ikke er spesielt motorkyndige, er det greit med en generell bok om dieselmotorer i tillegg. Lotus Sitér dette innlegget Link to post
MortenK Svart 27.April.2004 Link til dette innlegget Svart 27.April.2004 Jeg må sjekke hva boka omfatter. Hva står forresten SB/SVE for? Boka dekker følgende modeller: 1GM, 1GM10, 2GM, 2GMF, 2GM20, 2GM20F, 3GM, 3GMF, 3GMD, 3GM30, 3GM30F, 3HM, 3HMF, 3HM35, 3HM3SF Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
Haba Svart 29.April.2004 Link til dette innlegget Svart 29.April.2004 Hei !! Søk opp "Minards Yanmar diesel" på nettet, husker ikke adressen, men du finner det lett. De har manualen du søker, tror den har nr. A0A1647, men sjekk oversikten eller send en E-post til dem. De svarer og er meget hyggelige. Fikk selv min Service-Manual og Spare part manual til (4JH2UTE) fra dem, rask og grei ekspedisjon. hilsen Haba Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 29.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2004 Takker alle for svar. :flag: Ja Haba der var'n. Men er jo utrulig at man må bestille manual fra "down under". skal sende dem en mail å høre på pris. Men blir vel rimligere enn om man skal bestille gjennom Norsk forhandler, kjenner jeg dem rett. Ser forøvrig ut til å være en bra Yanmar side.http://members.ozemail.com.au/~minards/ Mariell Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Stian S Svart 29.April.2004 Link til dette innlegget Svart 29.April.2004 Sjekka med amerikansk sjappe som solgte deler rundt Great Lakes, Yanmar deler (inklusiv manualer) selges bare i det lokale området der Jeg driver og ser etter manual til SB8G, går kanskje an å dele porto? Art.nr YT7605 Stian Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.