Jump to content

Pris på Scand Classic, hjelp!!


maanestraale

Recommended Posts

Hei alle sammen!

 

Jeg har en kollega på jobb som lurer på å selge en:

Scand Classic 25` AV 1987 (alternativ versjon da med toalett i cabin foran)

Sjøsatt første gang 1988

44 HK Yanmar (vet ikke time antall enda men det skal jeg sjekke)

Båten er meget velholdt.

 

Kan noen si hva de tror denne båten kan selges for i dag ?  :yesnod::nonod:

 

Jeg har ikke bilder av båten men det skal jeg også prøve å oppdrive.

Jeg/Vi vet vi kan bruke finn.no osv... for å finne en pris men det som nå er avertert er bare eldre modeller og gjerne med toalett bak.

 

Er det noen der ute som akkurat har kjøpt lignende f.eks.  :wink:

Noen med erfaring!

 

Det ville vært kjempe fint med mange svar  :flag:

 

 

Mvh Månestråle  :flag:

Link to post
Share on other sites

Solgte min Classic AV - 86 i fjor og fikk 220.000. Denne hadde en Yanmar 55 og var (selvsagt :sailing:) meget pen bl.a. med teakdørker osv. Var gått 980 timer. Jeg hadde da ganske god oversikt over alle som hadde vært til salgs til da og fant ut at ingen av de jeg sjekket hadde fått mer.

 

Classic AV sammenligens av mange med Master 740 og Joda 7500 - de er jo ganske like. Prismessig ser det ut som en del av disse har tatt av i pris i år. Så her om dagen en som skulle ha 285.000!! :lol: :lol: for en Master 740. Han har enda ikke solgt. Har også sett en del andre til 230 -260.000.

 

Så hva som er riktig pris er jo som før; hva markede vil betale!

 

(Ellers har jeg kjøpt meg samme båt som deg, Maanestraale , Nor Star 290 - kjempebåt. Artig hjemmeside du har laget forresten!)

Link to post
Share on other sites

Solgte min Classic AV - 86 i fjor og fikk 220.000. Denne hadde en Yanmar 55 og var (selvsagt :lol:) meget pen bl.a. med teakdørker osv. Var gått 980 timer. Jeg hadde da ganske god oversikt over alle som hadde vært til salgs til da og fant ut at ingen av de jeg sjekket hadde fått mer.

 

Classic AV sammenligens av mange med Master 740 og Joda 7500 - de er jo ganske like. Prismessig ser det ut som en del av disse har tatt av i pris i år. Så her om dagen en som skulle ha 285.000!! :lol: :lol: for en Master 740. Han har enda ikke solgt. Har også sett en del andre til 230 -260.000.

 

Så hva som er riktig pris er jo som før; hva markede vil betale!

 

(Ellers har jeg kjøpt meg samme båt som deg, Maanestraale , Nor Star 290 - kjempebåt. Artig hjemmeside du har laget forresten!)

Hei Swande!

Tak for svar ang. Scand. Og gratulere med Nor Star 290, helt enig :smiley:  kjempe båt!  :smiley:

(gøy at du likte hjemmesiden min  :wink::lol: :lol:)

Mvh Månestråle

Link to post
Share on other sites

Her er en. HAr prøvd å få kontakt med selger, men fikk ikke kontakt hverken på telefon, sms, eller mail. Rekner med båten er solgt. Men dette var et kupp!

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/boat/prospect...32438&username=

 

Her er en annen:

http://www.autodb.no/cgi-bin/boat/prospect...33716&username=

 

og her:

http://www.autodb.no/cgi-bin/boat/prospect...32440&username=

 

Kan det stemme at desse har gått kraftig ned i pris? Syns dei var rimlig dyre før, men nå kunne eg byttet inn sollux`n og hatt penger til overs!

Er iallefall mye båt for penga.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...