Jump to content

Billige båtutstyr-butikker!

SeaMaster175

Recommended Posts

:sailing: Kansje dere burde ringe før dere reiser når du ikke bestiller fra nettet da . Var hos Maritim første dag etter påske ,hadde en ting av den lange handlelista mi ,uff dåli greier i en sånn stor butikk .Så gjorde jeg samma tabba uka etter og besøkte Seatronic ,utvalget av de tingene jeg skulle ha var like dåli der ,samma dumme unskyldninger om hvorfor osv.....Bare for og nevne litt av det jeg skulle ha  var ,iverter ,tv antenne,el-wc ,fenderholdere og endel ting til som er vanlig og handle .Mulig jeg syntes det er feil men mener det er dåli greier og ha så lite utvalg ,men men.RING FØRST er mitt tips vis du skal reise til en av disse .

Tine II

Heisann ,må bare legge til for ordens skyld . Har bestilt fra nettet hos Maritim og fikk varerne kjapt (nesten alle da) noe kom ca 4mnd seinere . Men jeg fikk det meste første gangen .Så netthandel er vel tingen .Er bare synd nettet ikke er oppdatert slik at hvis man vil ta kjøreturen så burde varen være i butikken .

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Er det noen her som har tips om noen butikker/nettbutikker som selger billig båtutstyr eller noen steder de  ikke vil anbefale????  

mvh

jonhei

Synes det er hyggeligere å fokusere på de som kan anbefalles enn de som ikke anbefales, jeg :wink:

Ser av profilen din at du holder til på Langhus. Omtrent en halvtime til Strømmen og TSG Båt og Motorservice (bak strømmen storsenter). Ikke nødvendigvis den billigste butikken som finnes, men kjemperservice! Det de ikke har, skaffer de som regel kjapt.

Hyggelige hjelpsomme folk.  :yesnod:

Anbefales  :confused:

syvers

...Omtrent en halvtime til Strømmen og TSG Båt og Motorservice (bak strømmen storsenter). Ikke nødvendigvis den billigste butikken som finnes, men kjemperservice! Det de ikke har, skaffer de som regel kjapt. Hyggelige hjelpsomme folk. Anbefales

Benytter anledningen til å minne om trådene "Forretninger jeg har bra erfaringer med" og "Forretninger jeg har dårlige erfaringer med". Hvorfor? Jo - ved å samle alle tilbakemeldinger om bra og dårlige erfaringer i to dedikerte tråder blir det mye lettere for våre etterkommere når de ønsker å orientere seg rundt våre erfaringer med de forskjellige. Slik det er nå, ligger dette mer eller mindre spredt rundt i en rekke tråder og er lite tilgjengelig for den som ønsker å orientere seg rundt akkurat dette.

I tråden for gode erfaringer har jeg lagt inn nok en rosende omtale av TSG på Strømmen. Tilbakemeldingen fra syvers er den samme som jeg har erfart igjen i år - utmerket service :confused:. Forøvrig kunne jeg ønske meg at NB saken blir nevnt i tråden for dårlige erfaringer. Ikke for at dette gjelder NB generelt, men for at fremtidige kunder skal være oppmerksomme på denne politikken den dagen de får beskjed om at den og den modellen ikke kan leveres.

Er det noen her som har tips om noen butikker/nettbutikker som selger billig båtutstyr eller noen steder de ikke vil anbefale????

mvh

jonhei

billige båtbutikker finnes ikke, jeg prøver å få kjøpt det jeg trenger på andre plasser. f.eks slanger hos slangegrosister og slangestusser og andre fittings hos rørlegger. Biltema har også en del brukbart.
  • 1 måned senere...

TSG båt og motorservice på Strømmen fortjener ros for kjempegod service og hyggelige folk. Ikke uten grunn at flere her på nettet "tar bryet" med å rose dem, det er fortjent!   :cryin:

Seasea har butikk på Rud i Bærum og er etter utvidelsen blitt en flott butikk med bra sortiment og bra priser på noe.

Ellers kan nevnes "ny" båtutstyrsbutikk på Slependen i Bærum, liten butikk, men hyggelig betjening.

Swang i Oslo har "oppegående driver (eier?)" og man får bra veiledning. Brukbart utvalg.

Ellers finnes det en liten båtutstyrsbutikk i Smalvollveien i Oslo med en svært serviceinnstilt eier og driver som ser ut til å gjøre sitt beste for å skaffe det han ikke har inne. Han gjør også småreparasjoner av gml. parafinbrennere og kanskje andre ting også...

Ellers er det vel godt kjent at både Claes Olsson og Biltema har en del båtutstyr til bedre priser enn mange av konkurrentene. Verdt å ta en titt, ikke sikkert at kvaliteten er dårligere likevel!

Ellers vil jeg oppfordre alle til å vurdere kvaliteten på produktene. Kan jo være at man med fordel kan betale noen kroner mer for å få en kvalitet man ønsker seg. Spesielt på motor og drivverk forøvrig er det kanskje lurt å kjøpe originale varer, ikke minst mht garantien!    :flag:

Det var kommentert at det var billig å kjøpe fittings hos rørlegger, jeg har erfart at rørleggerne ofte er dyrere enn f.eks i watski katalogen.

Jeg har forøvrig handlet mitt båtutstyr gjennom et firma i Molde som heter Bilspectra og som har gitt like gode priser som nettbutikkene,samt at jeg har fått god service og gode tips.

Ingen for stor eller for liten det er trivselen som bestemmer.

Guest Cooper

Noen som vet om utenlanske båtutstyrs butikker som er rimelige og gjerne har nettbutikk,

som tyskland , usa ?

Har en bayliner selv og har lett litt på internett etter nettbutikk i usa som har masse bayliner deler men finner ikke særlig mye fornuftig , hadde vært til stor hjelp hvis noen av dere kan hjelpe meg ....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...