Naustmannen Posted November 11, 2008 Share Posted November 11, 2008 Hei Prøver igjen med en bedre emnetittel. (Dette var jeg ikke klar over) Det er litt stress å heise storseilet, da det må passes på at det ikke går ut igjen fra masten. Se merket område på bildet. Tror det skal være et slags plastdeksel her som fører seil festene videre opp i masten. Noen som vet hva som skal til her? Båten er en Winga 87. mvh Sven Helge Quote Link to post
Lazyjack Posted November 11, 2008 Share Posted November 11, 2008 Hei Det skal sitte et aluminiumsstykke i åpningen med tilsvarende spor for sleieder som i masten. Stykket festes med 2 skruer, sjekk om du har to gjengede hull i masten. Stykket fjernes når du setter på og tar av seilet men skal ellers være på plass. Det er vel Selden mast du har så da burde dette kunne bestilles fra seilmaker/riggverksted. Har du ingen du bruker fast så vil ihvertfall With Marine i Leangbukta i Asker kunne skaffe. Du må nok vite hvilken masteprofil du har. Vet du ikke dette så finner du mål på de forskjellige profilene på seldenmast.se Lykke til! Quote Link to post
Naustmannen Posted November 11, 2008 Author Share Posted November 11, 2008 Hei og tusen takk for svar. mvh Sven Helge Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.