Jump to content

Virekutter til seilbåt

Enzo

Recommended Posts

Jeg har siktet meg inn på å klippe strekkfisken om nødvendig, og kjøpt inn tang deretter (kjettingsaks).

Strekkfisken er raskere og lettere å klippe, en wieren?

En rod må jo være det enkleste å klippe?

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

F.eks den største boltetangen på Biltema klarer å klippe 19mm.

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

like før nå vel....?

Lørdag :smiley:

Jeg har siktet meg inn på å klippe strekkfisken om nødvendig, og kjøpt inn tang deretter (kjettingsaks).

Det er jo en Idè , tror jeg handler med det i tankene.

Virekutter som kan brukes på riggen hos meg er 25kg og 2 meter lang. Jeg valgte litt enklere løsn, kjøpte meg batteridreven vinkilsliper og stor skiptenøkkel.

Nå har vel du andre dimensjoner enn vi som lefler under 40fot , har ikke du en større båt ?

Baufilsag kombinert med boltetang, da er en i mål på dette område. Slenger en så på en pakke med reserve blad i tillegg :smiley:

Nå har vel du andre dimensjoner enn vi som lefler under 40fot , har ikke du en større båt ?

Jeg har en over 50 og der sliter man med utstyr i brukbar dimisjon. En bekjent av meg hadde masthaveri på 40fot ketch i sommer i over 25m vind. Ikke muligt å bruke virekutteren på grunn av bevegelsene i båten. Han hadde kun mulighet til arbeid ned i bølgedalene og tangen ble livsfarlig. Han måtte bruke skiftenøkkel og snu en turn ned i bølgedal og vente til båten gikk ned i den næste. Her etter investerer han i samling av skiftenøkkler.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...