John N Startet 12.November.2008 Del på Facebook Startet 12.November.2008 Etter en lang prosess har jeg bestemt meg for å bytte motor i båten. Tilbud er innhentet og valget står nå mellom Yanmar 3YM30 med seildrev og VP D1-30 med seildrev. Verkstedet som evt. skal montere yanmar ligger en del over i pris, men prisen på motorene er omtrent den samme. Noen av dere som har erfaringer med noen av disse motorene? Hvordan er D1 serien? Produseres den av Volvo, aller annen produsent? Takknemlig for innspill! Sitér dette innlegget Link to post
steelcontax2 Svart 12.November.2008 Del på Facebook Svart 12.November.2008 Begge motorene har vel godt rykte på seg, Volvo sliter vel en del med D4-6 men det trenger jo ikke ha noen betydning for de mindre utgavene. Yanmar har jo generellt godt omdømme. Så er det jo snakk om forhandler og kompetanse på service etc. Hvor befinner du deg i dette langstrakte landet? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 13.November.2008 Del på Facebook Svart 13.November.2008 Begge deler er jo kurante motorer, begge har godt utbygde forhandlernett og grei deletilgang og begge gir deg like garantier og rettigheter. Om det ikke foreligger fordeler/ulemper med tilkomst/service i din båt (jeg skulle veldig gjerne ha hatt oljepeilepinnen på en motsatt side en hva som er tilfelle) så ville jeg ha valgt den hvor forhandler fremstår som mest troverdig og serviceminded. Avstanden fra din hjemmehavn til verksted kan jo også være relevant om det skulle dukke opp noen småting. Om begge forhandler gir deg et godt intrykk så velger du den som blir billigst totalt sett. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.