Jump to content

Kjøpe "ny" flybridge båt, igjen

Trophy

Recommended Posts

Har hatt 10 fot syken i lang tid :crazy: og har siden august tittet på båt. Gjorde nesten en handel i N-Trøndelag. En Bayliner 4388. Ser nå på en annen amerikaner i nesten samme størrelse og har blandt annet stilt motorspørsmål i en annen tråd. Gjelder Cummings 5,9liter med 370hk x2 Den må ut for å reparere revet sylinder. Det står i en annonse som jeg har sett at den er semi displacement og det regner jeg med er halvplaner ? Veier 12-13 tonn. Den skal visstnok ha sett 24 tallet når det gjelder knop. Kan nok bli dyrt å dra på langtur :sad: Har en del teak som er skadet/løsnet på badeplattform og akterdekk. Kun styresposisjon oppe. Kalesjestoff på flybridge stort sett ødlagt + 1 knust "vindu" i vindskjerm. Hvis jeg kan reparere teak'n så lurer jeg på hva som må gjøres? Fjerne gammel lim? Hva blir brukt til liming av teak ? Tidligere eier har kjørt den en del på 1 motor og da har aksel/gear på den andre motor stått og snurret. Gearet er ZF 800 et eller annet og aksel er vannsmurt fra oljekjøler(ikke sikker) Kan gearet og aksel ha tatt skade ? Er ute etter litt kvalifisert synsing angående kostnader osv til reparasjon. Skal det gjøres på verksted så kommer det til å bli dyrt ? Er litt lysten på denne båten, men er litt usikker siden det er en halvplaner... :wink:

Maxum 4100 scb, Chenette III

For samfunsmaskineriet er det bra at ikke alle sitter passivt å ser hvor finanskrisen fører oss...men i den stolleken som nå pågår kan du lett sitte igjen med to stoler eller med andre ord 2 båter hvis du kjøper ny nå...(?)

Kan det ikke være lurt å legge ut din båt for salg nå å se om det blir napp og så gamble på enda bedre utvalg og priser blant enda større båter i neste år ?

Tror øvre segment av flybridgemarkedet virkelig blir kjøpers marked.

link :-)

Den ligger ikke ute på nettet. Vil heller ikke si for mye ennå, så det ikke blir mange konkurrenter....

Det er forøvrig en flott båt når en ser bort fra feilene. Plass til 12 stk på flybridge :cheers_wine:

For samfunsmaskineriet er det bra at ikke alle sitter passivt å ser hvor finanskrisen fører oss...men i den stolleken som nå pågår kan du lett sitte igjen med to stoler eller med andre ord 2 båter hvis du kjøper ny nå...(?)

Kan det ikke være lurt å legge ut din båt for salg nå å se om det blir napp og så gamble på enda bedre utvalg og priser blant enda større båter i neste år ?

Tror øvre segment av flybridgemarkedet virkelig blir kjøpers marked.

Båten ligger allerede ute for salg. Litt høyt priset (vårpris) :blush: men sammelignet med samme sort båt som har 220 hk mercruiser så er jeg ikke så langt unna. Ellers så er jeg åpen for diskusjon på pris, men kanskje lettere å få solgt i april...

Kjøpers marked på store, eldre flybridge båter er det allerde. Finanskrisen snur og renten er begynnt å falle... heldigvis er jeg optimist :cool: Jeg er ute etter båt i størrelse 40+ til max 1mill + :wink:

Tror du kan bruke epoxy på teaken

tenkte nok på det, men jeg er litt usikker på om alt av gammel lim/epoxy må fjernes. Blir ikke epoxy steinhardt ?

Til THORLYN: den du linket til har jeg kikket på og den innvendige oppussingen synes jeg var meget flott. Motor derimot litt liten til den båten (tror jeg)

Lekker innvendig ja. Er usikker på dette jeg også da jeg ikke kjenner motorisringen som er vanlig på disse båtene. Men fristene var den.. Når jeg handlet min båt nå i høst så pratet jeg ned uten problemer.. i england så har det hvert stopp i både bolig og båtsalg i over et år nå ble jeg fortalt,, derav store rabatter,

Tomt for Diesel nå igjen!!

Stor plass og komfort er viktgere enn dieselforbruk :cool::blush:

Tror ikke diesel forbruket er så hakkende gale når man ikke går på plan, man må jo ikke gå på plan hele tiden. Men det er kjekt å kunne gå de lange strekkene litt raskt før man kommer til området man ønsker å tilbringe tiden.

Ikke en veldig utdypende teknisk rapport men den virket veldig fin og velholdt, og med et pent og ryddig maskinrom. Et hav av plass så om jeg får solgt min egen er dette en båt jeg vil se nærmere på om den fortsatt ligger for salg da. Selger er forøvrig klar for innbytte.

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

siden denne båten ikke har styeposisjon nede lurer jeg på hvordan jeg skal gjøre dette. Tenker da f.eks gass/gir hendler og en joystick til styring pluss noen instrumenter. Jeg vil ikke ødlegge sittegruppe på styrbord side foran, men motere utstyret på siden og noen instrument fremme på "dash'n". Hva må jeg ha for å lage en god joystick styring ? Enkle gass/gir hendler selv om det er dobble oppe ? Den kan styres nede nå med fjernkontroll til autopilot, men det blir jo stort sett brukbart bare i romslig farvann...

Synes jeg så gir/gass hendel nede i salongen jeg. Og et halvt ratt.

Da har du sett syner :eek::lol: Båten jeg linket til er en liknende båt, men den har heller ikke styreposisjon nede