Jump to content


lapping av glassfiber jolle


edd

Recommended Posts

Hei du ha en gammel plast jolle som ikke er noe glansbilde lenger.

 

 

Båten hadde en sprekk i skrog over vannlinje som jeg lappet fra begge sider. Det som er problemet nå er at gealcoten stedevis er borte under vannlinjen og glassfiberen trekker vann. Fordi den har blitt dratt mye opp på land.

 

 

 

Er det mulig å bare pusse det reint og smøre på litt poliester på dette og lakke over (det er ikke bunnstoff på båten) dette eller må jag legge på exstra glassfiber?.. Det er bare gealcoten som er slitt av...

Link to post


epoxy blir litt overkill spør du meg, den er ganske mye dyrere en polyester. Er det en gammel jolle som det ikke er så nøye med ville jeg ha tørket den, pusset ned, lagt på polyester der det trengs og forseglet med gelcoat og avsluttet med antipest maling. Alt dette får du billig på biltema

 

-Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post

Nei en uke tror jeg er for lite men jeg er ingen expert, skal den tørke ut på en uke tror jeg du bør benytte store UV lamper og ha rundt en 30-40 grader i garasjen. 17-18 grader frem til våren er nok mer paasende vil jeg tro.

 

 

-Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post

Join the conversation

You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...