edd Startet 12.November.2008 Del på Facebook Startet 12.November.2008 Hei du ha en gammel plast jolle som ikke er noe glansbilde lenger. Båten hadde en sprekk i skrog over vannlinje som jeg lappet fra begge sider. Det som er problemet nå er at gealcoten stedevis er borte under vannlinjen og glassfiberen trekker vann. Fordi den har blitt dratt mye opp på land. Er det mulig å bare pusse det reint og smøre på litt poliester på dette og lakke over (det er ikke bunnstoff på båten) dette eller må jag legge på exstra glassfiber?.. Det er bare gealcoten som er slitt av... Sitér dette innlegget Link to post
edd Svart 12.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2008 ingen her som har noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 12.November.2008 Del på Facebook Svart 12.November.2008 Går sikkert å ta jolle inn i hus, mattslipe den og tørke i noen uker. Deretter strøk med epoxy, sette sparkel i hakk og en strøk til med epoxy. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Xlnt Svart 13.November.2008 Del på Facebook Svart 13.November.2008 epoxy blir litt overkill spør du meg, den er ganske mye dyrere en polyester. Er det en gammel jolle som det ikke er så nøye med ville jeg ha tørket den, pusset ned, lagt på polyester der det trengs og forseglet med gelcoat og avsluttet med antipest maling. Alt dette får du billig på biltema -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
edd Svart 13.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2008 Takk for tipset, da er det bare for meg og sette igang, men hvor lenge må den tørke tror du. Holder det med en uke i tørr garasje? Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 13.November.2008 Del på Facebook Svart 13.November.2008 Nei en uke tror jeg er for lite men jeg er ingen expert, skal den tørke ut på en uke tror jeg du bør benytte store UV lamper og ha rundt en 30-40 grader i garasjen. 17-18 grader frem til våren er nok mer paasende vil jeg tro. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
edd Svart 15.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.November.2008 Ok den er grei.. syntes kansje det var lit vell lenge men det er vel kansje bedre og bruke litt lenger tid og få det iorden..... Sitér dette innlegget Link to post
sodne Svart 16.November.2008 Del på Facebook Svart 16.November.2008 søk på glassfiberrep. her på baatplassen så får du ett vell av oppskrifter. mange av veldig høy standard Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.