Ulv I Startet 13.November.2008 Del på Facebook Startet 13.November.2008 Hei, Leser noen tråder her om diesel og fylling og at det er billigere å få det direkte fra bil enn fra stasjoner. Hva er minimum liter de krever for å komme å fylle? Hva om en gikk sammen en gjeng og avtalte tid og sted for en tankbil, har det vært gjort tidligere? finnes det noen slike grupper her nede på sørlandet som går sammen om slikt? Hvis vi gikk sammen en gjeng og fylte samtidig, så vil det nok bli endel liter og muligens en god pris til alle. anyone? Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Herman Svart 13.November.2008 Del på Facebook Svart 13.November.2008 Det er nok mulig, men volumet til hver enkelt bør vel være av en viss størrelse. Og tank og slanger bør kunne håndtere en grei flow, så han ikke må stå der og fylle i evigheter. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Ulv I Svart 13.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2008 Ok, hvordan finner man ut om man har slanger osv som håndterer en flow? Har det med størrelsen i åpningen, eller tykkelse på slanger, eller? kan en raskt sette sammen en sjekk liste for dette? ;) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
sap_2000 Svart 13.November.2008 Del på Facebook Svart 13.November.2008 Hei Ulven Erfaringsmessig går grensen for fylling fra tankbil på 3-400 liter. Ellers er det jo greit å gå flere sammen for fylling. Det jeg har fått fra tankbil kalles "annleggsdiesel" som er det som tankes på anleggsmaskiner etc. på byggeplasser. Denne skal være den samme som den avgiftsfrie du får på marinaen og er renere enn Marin gassolje (MGO) som fåes på div. storbåtbunkerser. Synes det er fint å fylle fra tankbil. For det første sparer man som regel endel kroner, for det andre har jeg tilgode å høre om folk som har fått vann eller dritt i dieselen fra tankbil. De kommer jo stort sett nytankede rett fra lageret. Ang flow'en. Om båten svelger unna det en vanlig pumpe gir av mengde, går det også greit fra tankbil. De kan justere mengden på stussen sin fra 0-100% så da kan det gå akkurrat så fort eller sakte man ønsker Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Pelle Parafin Svart 13.November.2008 Del på Facebook Svart 13.November.2008 Hei, Hvis vi gikk sammen en gjeng og fylte samtidig, så vil det nok bli endel liter og muligens en god pris til alle. anyone? En entreprenør fra Rogaland var på båttur,var bla.innom Mandal for bunkring.Han tok kontakt med flere store båter på havna,og fikk tankbil ned med diesel,til en helt annen pris enn marinaen.Så det er en måte å gjøre det på, for å holde prisene i "sjakk" Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 13.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2008 Godt godt.. penger spart, er penger tjent, og musikk i mine ører. :-) Min båt har 350 liters tank, min bror har rundt 6-700 liter, samt min far sin tar vel rundt 300 liter, men da tror jeg at vi lager en tråd her til våren og sommeren og prøver å samle en gjeng for fylling samtidig. Er det noen begrensninger for hvor disse tank bilene kan kjøre for å levere? Hadde det vært en ide å laget en lukket webside hvor de som er med ligger inne med navn og telefon nummer, så om noen skal fylle, så kan en høre med de andre om de trenger osv. Siden blir passord beskyttet og kun tilgjengelig for de som blir med i gruppen. Hva tror dere om noe slikt? Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Herman Svart 13.November.2008 Del på Facebook Svart 13.November.2008 De kan justere mengden på stussen sin fra 0-100% så da kan det gå akkurrat så fort eller sakte man ønsker Selvfølgelig, men han gidder neppe å stå der i timevis å fylle fordi du skal ha det gjennom et filter, har tynne slanger el.l. Jeg lå en gang og ventet på tur bak en som silte all diesel før den gikk på tanken. Jeg tror ikke jeg overdriver hvis jeg sier at han ikke fyllte mer enn 2 liter i minuttet. Det tok LAAAANG TIIIIID. Men jeg er enig, kan du svelge unna det en vanlig pumpe gir, bør det være greit. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Ulv I Svart 13.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2008 Ser den Herman, jeg har i tillegg en mulighet for å løfte opp luka under bordet, og der står tanken.. da er det bare å åpne man lokket og fylle via der kanskje? hehe.. bare huske å åpne fyllerøret som lufteslange :-) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Ribtjenester Svart 13.November.2008 Del på Facebook Svart 13.November.2008 Du må nok opp i rundt 1000 liter for at de gidder og komme Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
sap_2000 Svart 13.November.2008 Del på Facebook Svart 13.November.2008 Du må nok opp i rundt 1000 liter for at de gidder og komme Nesodden boligvarme i nabolaget ditt kommer glatt for 3-400 liter. Leverer til og med i hele Osloområdet Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Servicemannen Svart 13.November.2008 Del på Facebook Svart 13.November.2008 Bør man ikke søke om lov fra myndighetene til påfylling i havna på grunn av fare for forurensing? Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
johnson Svart 13.November.2008 Del på Facebook Svart 13.November.2008 Naa, det de ikke vet har døm ikke godt av Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Åsabu Svart 13.November.2008 Del på Facebook Svart 13.November.2008 Men når man bestiller egen tankbil, kommer ikke det et kjøre/frakttilegg? Da må vell dieselprisen være ganske mye rimeligere for at det skal svare seg? Det koster vell for endel lapper for å få en tankbil på plass. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 Han jeg har erfaring med opererer med en fast literpris. På regningen er det kun antal liter x pris. Ikke noe tilegg av noe slag. Han jeg har brukt har jevnt over ligget 1,5 til 2 kroner under marinaprisene i indre Oslofjord de siste årene... Mulig noen opererer med diverse tilegg, men det er jo totalprisen dividert på antall liter som teller... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Hebbe Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 Har båten min liggende i Vorma båtforening i Eidsvoll. Der kommer det bil med diesel en fast dag i uka med diesel til oss som ønsker å kjøpe det. Han har lange slanger som når hele lengda på brygga så vi kan ligge i båsen når vi får tanket opp. Ikke blir det noe søl heller. Fungerer meget bra og han har priser som vi kan leve med. Det varierer hvor mange som ønsker å fylle men han dukker opp hver uke i sesongen (torsdag klokka 18.00) for å selge oss det kvantum vi ønsker, det eksisterer ikke noe minstekvantum hos han i allefall. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Ulv I Svart 14.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2008 Der snakker vi Hebbe, slike løsninger skulle det vært flere steder.. f.eks her i sør også.. :-) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
nordan family 27 Svart 2.Mai.2009 Del på Facebook Svart 2.Mai.2009 Han jeg har brukt har jevnt over ligget 1,5 til 2 kroner under marinaprisene i indre Oslofjord de siste årene... Hvem er det ? Sitér dette innlegget Link to post
Vidarfre Svart 2.Mai.2009 Del på Facebook Svart 2.Mai.2009 Hei der Ulven.. vet ikke om du har skaffet deg fylleplass men jeg er klar til å ta ca 400 ltr straks, bor i kr.sand. Ps en kompis fikk nettopp fyllt for 5 kr literen fra tankbil, skal undersøke om han vil levere Sitér dette innlegget Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen. Link to post
Ulv I Svart 2.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2009 Hei, jeg trenger nok en 2-250 liter med diesel jeg også, samt jeg har sendt forespørsel til min far og min bror. Min bror trenger 500 liter vistnok.. Min far viste ikke helt hvor mye han trengte, hadde nok endel på tanken. Hvor og når blir dette? :) Jeg reiser til Egypt på mandag, så hvis det blir til uka, så blir det nok min bror som tar kontakt for meg. Han ordner nok fyllingen av både min og hans båt tenker jeg. Ta gjerne kontakt på im med tlf nummer, så kan vi ha løpende kontakt :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.