Jump to content

License to work

Servicemannen

Recommended Posts

Var innom Holmen Slipp og ønsket nøkkel til porten der på grunn av arbeid jeg bør utføre der. Ja, de kan du få ble svaret. De blir 750kr eks. moms! Når jeg leverer den til bake er de tapte penger. Etter litt prat kunne jeg få nøkkel i en uke mot den samme deposidum. Kan marine med vinteropplag sette sånn regler eller er fritt fram. Kan man kannskje kreve 1000kr dagen hvis man ønsker? Dette ligner litt A La Florida.... :nonod:

I havna vår synes jeg at man er for lempfeldig med å levere ut nøkkelkort til midlertidige "reperatører"/"montører" - dette gjør det enklere for organiserte kriminelle å besøke havna.

OT: Det er satt opp relativt avanserte overvåkingskamera i havna vår. Men man trenger vel ikke ha så mye fantasi for å se at "tilfeldige", eksterne "reperatører/montører" representerer et trusselbilde for organiserte tyverier.

Holmen Slipp ligger på et område hvor svært lite, om noe, kan anses for å være billig! Bor selv i nærområdet og både båten, båtplass, opplag og innkjøp av nødvendigheter gjøres i god avstand til dette området!

Nei forresten, rammet inn noen flotte trykk (av seilbåter http://www.francocosta.it/sales/SalesGraphic.htm ) i rammebutikken der og det ble meget bra og prisgunstig så det kan jeg anbefale! :yesnod:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Risikoen for at en nøkkel havner i gale hender er vel ikke noe større eller mindre om det tas betalt for den eller ikke. Hvis jeg var en kjeltring med tanke på å snike meg inn på området om natta for å stjele båter, ville jeg synes at 750 kroner +mva var en lav sum å betale med tanke på verdiene som ligger der. problemet oppstod i det øyeblikket servicemannen fikk utlebvert nøkkelen. Hvis han er en kjeltring kan han videreselge nøkkelen, og si at han mistet den. Er han en ærlig sjel (som jeg antar at han er) leverer han den tilbake når han ikke har bruk for den lenger. Om han betalte for nøkkelen eller ikke når han fikk den utlevert er helt uinteressant i så måte.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by