Servicemannen Startet 13.November.2008 Link til dette innlegget Startet 13.November.2008 Var innom Holmen Slipp og ønsket nøkkel til porten der på grunn av arbeid jeg bør utføre der. Ja, de kan du få ble svaret. De blir 750kr eks. moms! Når jeg leverer den til bake er de tapte penger. Etter litt prat kunne jeg få nøkkel i en uke mot den samme deposidum. Kan marine med vinteropplag sette sånn regler eller er fritt fram. Kan man kannskje kreve 1000kr dagen hvis man ønsker? Dette ligner litt A La Florida.... Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Herman Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 Nøkkeldepositum er forståelig og greit, men betaling for å få låne nøkkel er uhørt. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Bitteliten Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 Med mindre bedriften har systemlås og må bestille nøkkel til deg - og at det er kostnaden - så er det i mine øyne godt over grensen for frekt Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 I havna vår synes jeg at man er for lempfeldig med å levere ut nøkkelkort til midlertidige "reperatører"/"montører" - dette gjør det enklere for organiserte kriminelle å besøke havna. OT: Det er satt opp relativt avanserte overvåkingskamera i havna vår. Men man trenger vel ikke ha så mye fantasi for å se at "tilfeldige", eksterne "reperatører/montører" representerer et trusselbilde for organiserte tyverier. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 13.November.2008 Link til dette innlegget Svart 13.November.2008 Holmen Slipp ligger på et område hvor svært lite, om noe, kan anses for å være billig! Bor selv i nærområdet og både båten, båtplass, opplag og innkjøp av nødvendigheter gjøres i god avstand til dette området! Nei forresten, rammet inn noen flotte trykk (av seilbåter http://www.francocosta.it/sales/SalesGraphic.htm ) i rammebutikken der og det ble meget bra og prisgunstig så det kan jeg anbefale! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Herman Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Risikoen for at en nøkkel havner i gale hender er vel ikke noe større eller mindre om det tas betalt for den eller ikke. Hvis jeg var en kjeltring med tanke på å snike meg inn på området om natta for å stjele båter, ville jeg synes at 750 kroner +mva var en lav sum å betale med tanke på verdiene som ligger der. problemet oppstod i det øyeblikket servicemannen fikk utlebvert nøkkelen. Hvis han er en kjeltring kan han videreselge nøkkelen, og si at han mistet den. Er han en ærlig sjel (som jeg antar at han er) leverer han den tilbake når han ikke har bruk for den lenger. Om han betalte for nøkkelen eller ikke når han fikk den utlevert er helt uinteressant i så måte. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.