Wiking 28 dk Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 Hej igen Jeg har et problem med røg og sod i mit motorrum. Jeg har en ældre Ford Sabb 2704 EPT og har konstanteret at jeg efter sejlads ikke har en pæn blå motor men en kulsort og fedetet motor på grund af en utæthed. Jeg har ledt længe og nu fundet ud af at der kommer en smule røg ud ved min turbo. Jeg kan ikke se direkte hvor det kommer fra men tror at det kommer ud under den aspets afdækning der er rundt om selve huset. Er der nogen af jer der har erfaring med dette og er det til at lave selv (har aldrig skilt en turbo ad før). Venlig hilsen wiking28dk Quote Link to post
Hydrox Posted November 14, 2008 Share Posted November 14, 2008 Stå i maskinrommet og observer når maskinen fyres, få din fru eller en annen til å starte mens du bruker ditt falkeblikk mot maskinen. Akkurat når den starter røyker den mer enn normalt og du vil da lett kunne se hvor lekkasjen er, svart røyk som siver ut. Det skal ikke store lekkasjen til for å sote ned et maskinrom, merker dette veldig godt i min jobb som maskinist. Gudd løkk..!! Quote Link to post
Wiking 28 dk Posted November 15, 2008 Author Share Posted November 15, 2008 Hej Hydrox. Jeg har brugt mit lidt slørede falkeblik og konstanteret at røgen kommer fra min turbo men inden under den aspets kappe som dækker selve huset. Er der nogel pakninger der eventuel kan være utætte og er en turbo til at skille ad for folk uden den store motorkendskab. Jeg kan sagtens afmontere den fra manifolden men hvad så Venlig hilsen wiking 28 Quote Link to post
MaLang Posted November 15, 2008 Share Posted November 15, 2008 Litt off topic- men det er vist noen andre som har røk og sot i "motorrommet" www.vg.no Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.