Jump to content

Røg og sod i motorrum

Wiking 28 dk

Recommended Posts

Hej igen :flag:

Jeg har et problem med røg og sod i mit motorrum. Jeg har en ældre Ford Sabb 2704 EPT og har konstanteret at jeg efter sejlads ikke har en pæn blå motor men en kulsort og fedetet motor på grund af en utæthed. Jeg har ledt længe og nu fundet ud af at der kommer en smule røg ud ved min turbo.

Jeg kan ikke se direkte hvor det kommer fra men tror at det kommer ud under den aspets afdækning der er rundt om selve huset.

Er der nogen af jer der har erfaring med dette og er det til at lave selv (har aldrig skilt en turbo ad før).

Venlig hilsen

wiking28dk :flag_da:

Stå i maskinrommet og observer når maskinen fyres, få din fru eller en annen til å starte mens du bruker ditt falkeblikk mot maskinen. Akkurat når den starter røyker den mer enn normalt og du vil da lett kunne se hvor lekkasjen er, svart røyk som siver ut. Det skal ikke store lekkasjen til for å sote ned et maskinrom, merker dette veldig godt i min jobb som maskinist. Gudd løkk..!!

Hej Hydrox.

Jeg har brugt mit lidt slørede falkeblik og konstanteret at røgen kommer fra min turbo men inden under den aspets kappe som dækker selve huset. Er der nogel pakninger der eventuel kan være utætte og er en turbo til at skille ad for folk uden den store motorkendskab. Jeg kan sagtens afmontere den fra manifolden men hvad så :crazy:

Venlig hilsen wiking 28