Enzo Startet 14.November.2008 Del på Facebook Startet 14.November.2008 Ble litt inspirert av denne tråden https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=47954 og tenkte det kunne vært fint å stilt spørsmålet til seilerne men la oss holde sluttsummen på båten under 2mill så det ikke tar helt av. Hvorfor mener du den valgte båten er ideell til tur er også interessant å høre Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 First 40,7 eller Bavaria Cruiser 42 Og hvorfor, det gir seg selv Enzo Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Sun Flyer Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 Den jeg hadde før; Sun Fast 40. Den mest allsidige båten til en fornuftig pris. Lignende båter med samme standard var alltid dyrere. Det er nesten så jeg savner den (snufs).. Andre kandidater i samme segment er f.eks Elan 40, first 40.7, dufour 40 m.m. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
baatsman Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 https://baatplassen.no/i/baatdb.pl?db=defau...;view_records=1 Dette er grunnen til att jeg skrev som jeg gjorde Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Sjøtummel Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 Hva slags tur? Langtur? Turer langs kysten? I begge tilfeller er nok den beste 40fots turbåten en båt du har gjort små og store endringer og tilpasninger i løpet av fire til seks årene du har eid den. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 14.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2008 Sjøtummel: Tur som betyr tur for deg , altså seiler du innaskjærs med båten full av barn på varme soldager med lite vind så velger du det , er det snakk om havseilas med større krav til sikkerhet og enkel boathandling så velger du ut etter det. Baatsmann: trodde ingen drev og lefla i den databasen Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 First 40.7 seiler som et skudd men, det er en meget stor cocpit med lite til å holde seg fast i i dårlig vær. En kan risikere å få seg en rusjetur på noen meter. Lite til å stå godt på bak rattet når båten krenger. Sitér dette innlegget Link to post
Union Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 Flere som er inne på 40.7 Jeg har ikke vært borti båt som har vært så fin kombi båt noen gang, og med begge benkene på plass( kan tas bort) så er slett ikke cokpiten skremmende stor. Ellers ville jeg nok ta en liten titt innom Hanse 400, og når det gjelder komfort ombord, være seg i cokpit, eller nede er det ingen som kommer opp mot Oceanis 40. Enormt med båt til 1,5 mill. Men Hanse er raskere. Sitér dette innlegget Link to post
hos Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 baatsman skrev: https://baatplassen.no/i/baatdb.pl?db=defau...;view_records=1 Dette er grunnen til att jeg skrev som jeg gjorde Glimrende avsløring, Baatsmann Jeg har jo observert at HR-en er solgt, Enzo, men jeg trodde du fortsatt var på leting. Jeg så heller ikke bort fra at du kom til å gå for den brukte X-37 som X-importøren skal selge. Gratulerer med flott båt, forresten Med den kommer du til å seile fra mye annet. En båt jeg så vidt har sett litt på, er Linjett 37. Den er ikke 40 fot, og jeg vet ikke prisen (men jeg tipper at den ligger litt under X-37 og SwedeStar 370, og da er vi vel ikke langt fra 2-mill-"grensen" du satte), men den virker relativt romslig til å være en 37-foter som også skal seile meget bra. Jeg synes den virker veldig fin. Enzo, du varslet tidligere at du skulle "avsløre" hvorfor HR-en skulle selges allerede etter en sesong etter at den var solgt. Det er mulig at du allerede har forklart dette, men jeg har ikke fått det med meg. Lykke til med ny båt!!! Sitér dette innlegget Hilsen hos Link to post
Union Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 Flere som er inne på 40.7 Jeg har ikke vært borti båt som har vært så fin kombi båt noen gang, og med begge benkene på plass( kan tas bort) så er slett ikke cokpiten skremmende stor. Ellers ville jeg nok ta en liten titt innom Hanse 400, og når det gjelder komfort ombord, være seg i cokpit, eller nede er det ingen som kommer opp mot Oceanis 40. Enormt med båt til 1,5 mill. Men Hanse er raskere. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 14.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2008 Hvorfor vi ikke lenger eier HR34 ja ,vel det ble som de andre gangene vi har byttet båt altså hadde vi egentlig ikke planer om båtbytte men så begynte vi å se oss litt om på finn.no og byttelysten tok overhånd igjen. HRn er en utrolig båt og selv etter at vi bare har eid den kort tid så skjønner jeg nå grunnen til at det er en båt som koster noe mer enn de fleste andre båter i samme størrelse men saken er den av vi byttet oss ned i fart , vi byttet oss også ned i seilglede (min definisjon av ordet) fant jeg ut etter kort tid. Båten er veldig koselig å seile osv men den reagerer veldig lite på trim. Jeg liker å prøve å lirke ut fart av båten jeg seiler uansett om det er tur midtfjords alene eller ved flere båter i samme retning , med HRn så har jeg opplevd den første sommeren noensinne i båt der jeg har sittet og sett på lus som henger rett ned men ikke orket å gjøre noe med det da fart osv ikke endrer seg nesten uansett hvordan jeg trimmer båten. (satt på spissen) HR34 har ord på seg for å være en god seiler og det er den , den skal også være av de mer "sporty" HRene og det er den nok men det ble desverre feil for oss , jeg gleder meg som en unge til å håndtere en båt som gir ståpels igjen og det tror jeg denne 40.7en vil tilfredsstille selv om vi har sagt i årevis at 40fot det skal vi nå i hvertfall aldri ha men her er vi altså Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 hos skrev: Lykke til med ny båt!!! Og HOS, hvordan står det til i leiren der, er det seiler på gang? Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
hos Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 Takk for utfyllende, raskt og godt svar. Jeg skjønner godt hva du mener Det er absolutt et aspekt jeg skal ta med i vurderingen hvis/når det blir aktuelt for oss med seilbåt. Sitér dette innlegget Hilsen hos Link to post
logos Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 Gratulerer med ny båt. Sitér dette innlegget Link to post
hos Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 baatsman skrev: Og HOS, hvordan står det til i leiren der, er det seiler på gang? Tja, si det. Det står vel mellom litt større bolig, seilbåt eller ingen av delene. Jeg er fortsatt kjempeinteressert i båter og er innom baatplassen, finn.no osv flere ganger om dagen. I dagens markedssituasjon, der både boliger og (brukte) båter skal ytterligere ned i pris, har jeg imidlertid ingen hast. I tillegg merker vi tidspresset. Jobber fullt (og vel så det) begge to, og en rekke aktiviteter med (de tre) barna (er bl.a. fotballtrener for eldstemann på 9) og hytte på fjellet (er veldig glad i å gå på ski), så kniper det litt på tiden. Ettermiddagsturer i uken (høst og vår) blir det veldig lite av (pga mange aktiviteter og mye rush-trafikk til båtplassen), helgeturer kan vi få til litt av (men også de fylles raskt opp av andre ting). Det som står igjen da, er noen ukers sommerferie i båt, og det har vi hatt stor glede av, og det kommer jeg til å savne hvis det ikke blir båt til sommeren. Så vi får se. Jeg er for øvrig imponert over hvor mye dere får brukt båten. Fra andre tråder her mener jeg å huske at også du er trener for (et av) barna, og at kamper og cuper der tar en del tid. Sitér dette innlegget Hilsen hos Link to post
Otto R Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode....svl=Hovedbilde Eller 39 fot eren ;) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 Overseas 40 faller för prisen men en brukt Najad 390/391 får man under 2 mille betydlig mer turbåt en First'n men grattis enda Enzo...... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 denne hade jeg haft go lyst på för de pengerne....en Contest 40/42S http://www.rightboat.com/boats-for-sale.ph...est-40-42S.html Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Allan E Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 Gratulerer med ny båt. Fin båt du går for nå. Det at det er såpass mange 40.7 gjør at farten på båtene øker. Det er svært mange å sammenligne seg med. Expressen er vel et godt eksempel, der trimmer de på cm både i rigg og seil. Det er vel ingen annen båt som kan sammenligne seg i størrelse som kan vise til samme fart. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 14.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2008 Takktakk allesammen , ja båtvalget denne gangen er i en helt annen sjanger enn den jeg leverer ifra meg nå , får håpe vi blir fornøyd nå , farten blir en helt annen men det betyr også at det er endel mer seil som skal håndteres , har aldri hatt så stor båt heller så det blir jo en nytt båtliv etter at de 3 siste båtene var 6fot kortere. Men la nå ikke tråden bli en 40.7 tråd , turbåt og 40fot var tema Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 40,7 er på lik linje med Match 42, Elan 40/41 også en god tur båt. Men det har med kombinasjon med regatta. Regner med att Enzo vil holde oss orientert om resultatene. Tøff konkurranse i performacecruiser-segmentet. Tøft valg Enzo Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
HaHa Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 Enzo, gratulerer med nok en ny båt! Hvor langt skal du på tur? Det er mulig grensen på 2 mill blir brutt, men jeg er svak for konseptet til RM 1200: Lett båt (som 40.7), stort innvendig volum, mye seil (nesten som 40.7), to kjøler, kan stå på kjøl/ror, hardværsfokk på indre forstag, ikke en AWB, rorkult, sjøkøyer, lyst interiør, kan leveres med vanntette kollisjonsskott, tøff! Seilte best av cruiserne i testen av 40 fotere i seilas.no i fjor. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 14.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2008 Tenker du på resultatene i regatta så blir 2009 et år hvor det blir mye prøving og feiling , tenker du på resultater som hva vi synes om båten så vil jeg sikkert si fra om det er noe jeg ikke liker Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 Det tar tid å få feeling med å trimme en seilbåt. Dette er min mening. Jeg har brukt lang tid med å få feeling med båten vår. Men synes det går greiere nå. Så resultater forventes ikke før mai Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Enzo Svart 14.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2008 Haha , om det ikke tar like lang tid å få fart på denne som tidligere båter så trenger jeg nok minst en sesong før det blir greier på sakene , vel vi får se , er ydmyk og tar det ikke så tungt om de går til h..... det kommer nok en tid når vi skal klare å hevde oss Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.