Ficher Startet 14.November.2008 Link til dette innlegget Startet 14.November.2008 Hei. Er der stor forskjell på priser ved sjøtransport. Hva anbefaliger/erfaringer her dere av rederier/fraktebåter . Skal muligens kjøpe en 10-11 fots lettbåt nord i landet .( Bodø-Tromsø) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Hør med Tollpost, de har fraktet ting nord fra for meg tidligere til en hyggelig pris. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Ficher Svart 14.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Leste dette under tollpost............. Gods som ikke mottas til transport av Tollpost Globe: -biler og båter -gods fra private til private -flyttegods/utleiecontainer Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Leste dette under tollpost............. Gods som ikke mottas til transport av Tollpost Globe: -biler og båter -gods fra private til private -flyttegods/utleiecontainer Det er bar og spørre de, kan jo hende at det er litt nedganstider hos de også Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Medusa Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Jeg fikk sendt min 28 fots båt fra Stavanger til Tromsø med Ulvan's rederi i Trondheim. De virker veldig proffesjonell og prisen var under halvparten av det enkelte andre transportører tok. Anbefales... Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 14.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Takk for tips, skal høre med disse. Sitér dette innlegget Link to post
Steinsvigen Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Hei du kan ringe Linco Frakt (Bodø) desse tok min båt fra Florø Til Ålesund prisen på det vart 9750 kr men det var for ein båt som er 2500 kg sikkert mykje billigare for ein lett båt på 10 fot. prat med ein som heiter Asbjørn (75507760) veldig hyggelige folk både på sjø og land. og eit anna pluss er at du slepp å lage krybbe kansje du må ha det på ein seilbåt det må du høre med dei om.Nord line krever det ..+ at dei var dobbelt så dyre. Inne på sida mi kan du se på bilder av reisa mi på linken Saga 27 AC http://home.online.no/~steinn/ Sitér dette innlegget http://home.tussa.com/frosten/ ------------Eg driver også med litt HTML KODER ------------------)) http://www.nipe-hyttene.no/ Link to post
Polarn Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Leste dette under tollpost............. Gods som ikke mottas til transport av Tollpost Globe: -biler og båter -gods fra private til private -flyttegods/utleiecontainer Det var rart, fikk transportert en motor på 400 kg fra nord til sør for 700 kr av de. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
TrondT Svart 15.November.2008 Link til dette innlegget Svart 15.November.2008 Jeg fikk sendt min 28 fots båt fra Stavanger til Tromsø med Ulvan's rederi i Trondheim.... Anbefales... Disse ser jeg ofte i Bergen med båter på dekk, Nor-Cargo sine båter tar også båter på dekk. TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Brynjar Svart 15.November.2008 Link til dette innlegget Svart 15.November.2008 Er noen år siden nå men jeg sendte en 20' snekke fra Harstad til Kristiansand med NorCargo for 10 000,-. I dag heter de vel Nor Lines tror jeg. En 10-11 fots båt burde være rimelig enkelt å få transportert da den ikke krever mye til krybbe og stropping på dekk. Ikke er det rare vekta heller vil jeg tro. Gjør litt shopping rundt hos de forskjellige firmaer som har båter langs kysten. Et annet alternativ kan kanskje være å få den på bil nedover? Hvis noen har lite returlass får de jo fint plass til en liten båt i skap/på tralle. En båt på den str. kan lett lastes/losses med truck så det skal heller ikke by på problemer. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Ficher Svart 15.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2008 Takk for tips , blir nok en telefon til disse på mandag. Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 15.November.2008 Link til dette innlegget Svart 15.November.2008 Fikk selv transportert en Fjord 880 fra Bergen til Kragerø med Selskapet Trans Mar - båt M/S Jaco - . Utført 100% og prisen var vel 10.000,-. .I linken https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=37806 lå jeg inn noe foto fra operasjonen. Tror Trans Mar seiler langs hele norske-kysten, så det burde gå greit - og selskapet kan anbefales på det varmeste. Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Pramma Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Hei Hva med landverts transport, (tog eller godsbil)? Sitér dette innlegget Hilsen Pramma http://www.johamu.com Link to post
Mackser Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Dårlig med jernbane her oppe... ;) Har veldig god erfaring med Ulvan Rederi. Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 17.November.2008 Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 På lange etapper er bilfrakt mye dyrere enn båtfrakt.. Dessuten er bilfrakt mye mindre skånsom for båten. Tenk hvor mye risting og gnissing det ville være for båten på en bil i timevis og kanskje opp i et døgn... Sitér dette innlegget Link to post
rag Svart 17.November.2008 Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 Hei Vi brukte ogsaa Ulvans rederi for aa frakte vaar NB8700 fra Stavanger til Tromsoe i august. Baaten ble heist direkte fra sjoeen opp paa dekket til With Junjor og fraktet til Tromsoe. Ingen krav til krybbe, de bare satte den paa dekket (med planker under) og stroppet den godt fast. Sjoesetting paa samme maate (i motsatt rekkefoelge). De var de billigste vi fant paa det tidspunktet. Kostet ca. 25000 kroner. Ragnar Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 17.November.2008 Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 Kr. 25.000,- syntes jeg hørtes mye ut. Jeg fikk som sakt min 28-fots båt samme etappe som deg "rag" i mai i år, og det kostet kr. 18.000,-. Må jo ha vært en prisstigning i ettertid.. Til sammenligning skulle Nor-Lines ha kr.40.000,- og på semi-trailer tror jeg prisen var ca. kr. 60.000,-. Som du også sier så er jeg meget fornøyd, og ikke i tvil om hvem jeg skal bruke neste gang... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.