Jump to content

Rimelig transport av båt. ( fraktebåt)

Ficher

Recommended Posts

Leste dette under tollpost.............

Gods som ikke mottas til transport av Tollpost Globe:

-biler og båter

-gods fra private til private

-flyttegods/utleiecontainer

Det er bar og spørre de, kan jo hende at det er litt nedganstider hos de også :sailing:

www.ribtjenester.no

Hei du kan ringe Linco Frakt (Bodø) desse tok min båt fra Florø Til Ålesund prisen på det vart 9750 kr men det var for ein båt som er 2500 kg sikkert mykje billigare for ein lett båt på 10 fot. prat med ein som heiter Asbjørn (75507760) veldig hyggelige folk både på sjø og land. og eit anna pluss er at du slepp å lage krybbe kansje du må ha det på ein seilbåt det må du høre med dei om.Nord line krever det ..+ at dei var dobbelt så dyre. Inne på sida mi kan du se på bilder av reisa mi på linken Saga 27 AC http://home.online.no/~steinn/

http://home.tussa.com/frosten/ ------------Eg driver også med litt HTML KODER ------------------)) http://www.nipe-hyttene.no/

mini2.jpg

Leste dette under tollpost.............

Gods som ikke mottas til transport av Tollpost Globe:

-biler og båter

-gods fra private til private

-flyttegods/utleiecontainer

Det var rart, fikk transportert en motor på 400 kg fra nord til sør for 700 kr av de.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Er noen år siden nå men jeg sendte en 20' snekke fra Harstad til Kristiansand med NorCargo for 10 000,-.

I dag heter de vel Nor Lines tror jeg.

En 10-11 fots båt burde være rimelig enkelt å få transportert da den ikke krever mye til krybbe og stropping på dekk. Ikke er det rare vekta heller vil jeg tro.

Gjør litt shopping rundt hos de forskjellige firmaer som har båter langs kysten. Et annet alternativ kan kanskje være å få den på bil nedover? Hvis noen har lite returlass får de jo fint plass til en liten båt i skap/på tralle. En båt på den str. kan lett lastes/losses med truck så det skal heller ikke by på problemer.

.

.

bmhe

Hei

Vi brukte ogsaa Ulvans rederi for aa frakte vaar NB8700 fra Stavanger til Tromsoe i august. Baaten ble heist direkte fra sjoeen opp paa dekket til With Junjor og fraktet til Tromsoe. Ingen krav til krybbe, de bare satte den paa dekket (med planker under) og stroppet den godt fast. Sjoesetting paa samme maate (i motsatt rekkefoelge). De var de billigste vi fant paa det tidspunktet. Kostet ca. 25000 kroner.

Ragnar

Kr. 25.000,- syntes jeg hørtes mye ut. Jeg fikk som sakt min 28-fots båt samme etappe som deg "rag" i mai i år, og det kostet kr. 18.000,-. Må jo ha vært en prisstigning i ettertid..

Til sammenligning skulle Nor-Lines ha kr.40.000,- og på semi-trailer tror jeg prisen var ca. kr. 60.000,-.

Som du også sier så er jeg meget fornøyd, og ikke i tvil om hvem jeg skal bruke neste gang...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...