benq Startet 14.November.2008 Del på Facebook Startet 14.November.2008 Kjøpte i sommer en "Mikkel 32" seilbåt, jeg har lenge lurt på hva denne båten hadde slags navn i sitt tidligere liv. Har nå funnet at den kanskje hette "Johanne Charlotte", kommer sannsynligvis fra vestlandet en eller annen plass. Ble solgt til Tromsø på 90 tallet. Noen som kjenner denne båten? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 Har båten et kallesignal ? Dette gjør det i så fall litt enklere å spore opp tidligere navn/eiere Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 14.November.2008 Del på Facebook Svart 14.November.2008 Kjøpte i sommer en "Mikkel 32" seilbåt, jeg har lenge lurt på hva denne båten hadde slags navn i sitt tidligere liv. Har nå funnet at den kanskje hette "Johanne Charlotte", kommer sannsynligvis fra vestlandet en eller annen plass. Ble solgt til Tromsø på 90 tallet. Noen som kjenner denne båten? Legg ut ett bilde hvis du har Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 15.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.November.2008 Har ingen bilder enda, men båten ble hentet 4/6-??? fra en plass som heter Dysevik, iallfall så står det i dagboka. Har vært registrert med registrering LDB???, har sjekket hos "Redningsselskapet" men de vet ingenting. Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 20.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2008 Børster litt støv av denne tråden da jeg nå har klart å finne ett reg.nr på båten "LDB 278" er det til noe mere hjelp? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 Rogalandsnummer, i det minste.... (begynner på L). Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bergen Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 Du kan prøve å kontakte Tollvesenet i Bergen. Det er de som har/hadde de gamle registreringsarkivene. Jeg fikk hjelp her for noen år siden med å spore opp tidligere eier på en båt jeg hadde (også denne var ex Rogalandregistrert). Jeg fikk inntrykk av at arkivene ikke på noen måte var komplette eller systematiserte og offisielt driver ikke Tollvesnenet med slik service. Men er du heldig og treffer på den rette ansatte, kan det hende at også du kan få litt hjelp på veien videre. Båten har ikke/har hatt VHF med kallesignal da? Sitér dette innlegget Link to post
Merte Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 Alltid spennende med historie!! La oss få vite om du finner ut noe! Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 20.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2008 Prøvde Tollvesenet i Bergen, men de kunne ikke hjelpe meg . Så nå vet jeg ikke hvor jeg skal henvende meg. Kanskje noen kjenner til plassen båten kommer fra ? Finner den ikke i tlf.katalogen, kanskje er det jeg som leser galt i loggboken :nono: . Må dobbelsjekke når jeg kommer hjem, men artig hadde det vært å finne ut noe og fått historikken i orden. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 ......... Kanskje noen kjenner til plassen båten kommer fra ? ....... Du skriver at båten ble hentet i Dysevik....? Det kan ikke være Dusevik da? Sted mellom Stavanger og Randaberg. Finnes jo også en båthavn der, vet dessverre ikke navnet på havna, men det er det sikkert andre som gjør...... Mvh. Hafrsfjord lagt til: Informasjon om Dusavik båtforening http://www.finnalle.no/dusavik_b%C3%A5tfor...1640238044.html Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 20.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2008 Det står i loggen at de forlot Dusevik kl.18.00 og ankom Østhusvik kl.19.30, kan det stemme? Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 Er vel kanskje snakk om Dusavika som Hafrsfjord skreiv, Østhusvik er på Rennesøy og det er vel ikkje umulig at det tar 1,5t Google earth er fint program for slikt. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Hafrsfjord Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 Det står i loggen at de forlot Dusevik kl.18.00 og ankom Østhusvik kl.19.30, kan det stemme? Tror nok du er på rett spor der. Du får ta en telefon til Dusavik båtforening og høre om de kjenner båten..... Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 Fra kartblad 16 Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 20.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2008 Er det kanskje noen her fra "Dusavik båtforening" . Prøvde å ringe det tlf.nr. som er til båtforeningen men det er sikkert ett klubbhus så der var det ikke svar. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 Det finnes en båtforening til ( minst ) i Dusavik .... Ryggstranden Båtforening. http://www.180.no/firmavis/45922654469581.htm Står ett telefon nr. der også, men vet ikke om noen svarer i andre enden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.