Jump to content

Noen som kjenner til "Johanne Charlotte"

benq

Recommended Posts

Kjøpte i sommer en "Mikkel 32" seilbåt, jeg har lenge lurt på hva denne båten hadde slags navn i sitt tidligere liv. Har nå funnet at den kanskje hette "Johanne Charlotte", kommer sannsynligvis fra vestlandet en eller annen plass. Ble solgt til Tromsø på 90 tallet. Noen som kjenner denne båten? :flag:

Legg ut ett bilde hvis du har :cheers:

Du kan prøve å kontakte Tollvesenet i Bergen. Det er de som har/hadde de gamle registreringsarkivene. Jeg fikk hjelp her for noen år siden med å spore opp tidligere eier på en båt jeg hadde (også denne var ex Rogalandregistrert). Jeg fikk inntrykk av at arkivene ikke på noen måte var komplette eller systematiserte og offisielt driver ikke Tollvesnenet med slik service. Men er du heldig og treffer på den rette ansatte, kan det hende at også du kan få litt hjelp på veien videre.

Båten har ikke/har hatt VHF med kallesignal da?

Prøvde Tollvesenet i Bergen, men de kunne ikke hjelpe meg :nonod: . Så nå vet jeg ikke hvor jeg skal henvende meg. Kanskje noen kjenner til plassen båten kommer fra :yesnod: ? Finner den ikke i tlf.katalogen, kanskje er det jeg som leser galt i loggboken :nono: . Må dobbelsjekke når jeg kommer hjem, men artig hadde det vært å finne ut noe og fått historikken i orden. :yesnod:

......... Kanskje noen kjenner til plassen båten kommer fra :yesnod: ? .......

Du skriver at båten ble hentet i Dysevik....? Det kan ikke være Dusevik da? Sted mellom Stavanger og Randaberg. Finnes jo også en båthavn der, vet dessverre ikke navnet på havna, men det er det sikkert andre som gjør......

Mvh. Hafrsfjord

lagt til:

Informasjon om Dusavik båtforening

http://www.finnalle.no/dusavik_b%C3%A5tfor...1640238044.html

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...