Capitaine Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Jeg vet ikke om denne har vært vist før, men her er det nok en los og en kaptein som ikke har det så kjekt: Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Oppfølging innlegg nr. 26: Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Her er nok kapteinen bekymret for om liv kan gå tapt, og i ettertid eventuelle søksmål overfor kaptein og rederi: Cruise Ship Mishap Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 8.November.2009 Link til dette innlegget Svart 8.November.2009 Det er ikke bare bare å manøvrere skip med stort vindfang ved kraftig vind: Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 8.November.2009 Link til dette innlegget Svart 8.November.2009 Her vil jeg tro det er litt adrenalin og nerver i sving: Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 8.November.2009 Link til dette innlegget Svart 8.November.2009 Detter er jo en norsk båt grøss og gru Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 8.November.2009 Link til dette innlegget Svart 8.November.2009 (redigert) Denne har vel vært lagt ut her før men den tåler vel å bli sett på nytt , noen som kan anslå bølgehøyde ? Redigert 8.November.2009 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 8.November.2009 Link til dette innlegget Svart 8.November.2009 Her er nok kapteinen bekymret for om liv kan gå tapt Episoden i Malaga? Flere av mannskapet så hva som var iferd med å skje og hoppet uti iført vest. Vises ikke på videoen, men ganske snartenkt. Sitér dette innlegget Link to post
dhjerp Svart 8.November.2009 Link til dette innlegget Svart 8.November.2009 Denne har vel vært lagt ut her før men den tåler vel å bli sett på nytt , noen som kan anslå bølgehøyde ? Ser ikke som om der er så stor sjø på det lille klippet som vises. 3-4 m kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 8.November.2009 Link til dette innlegget Svart 8.November.2009 Episoden i Malaga? Det blir sagt at episoden hendte i en spansk havn, men ikke hvilken. Ser man godt etter, er det pullertene på kaien som gir etter. Det er med andre ord ikke trossene som ryker. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 8.November.2009 Link til dette innlegget Svart 8.November.2009 Det var i Malaga i Mars iår. Det blåste hatter og halm over hele Sørspania. Mannskapet fikk mye ros i spansk media for hvordan de reagerte. Man kan se at noen i vannet har vest på. Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 8.November.2009 Link til dette innlegget Svart 8.November.2009 Husker to klipp som har blit vist her tidligere, men klarer ikke å finne de. Det ene var av en Hallberg Rassy som blir skyllt opp på noen klipper og knuses, mens det andre var en seilbåt som begraves av bølgene på en sandstrand. Skulle gjerne sett de igjen, så hvis det er noen som vet.... Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
2nd Trikker'n Svart 8.November.2009 Link til dette innlegget Svart 8.November.2009 Denne har vel vært lagt ut her før men den tåler vel å bli sett på nytt , noen som kan anslå bølgehøyde ? Det opptaket er ikke gjort i orkan. Bølgehøyden skal jeg ikke tippe på - driter meg alltid ut. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 8.November.2009 Link til dette innlegget Svart 8.November.2009 Detter er jo en norsk båt reportasje om ulykken Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 17.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2010 (redigert) Dette er ingen kjekk situasjon for noen av kapteinene og ei heller losen på containerskipet: http://www.youtube.com/watch?v=awVm6Lt6ONQ Redigert 17.Juni.2010 av Capitaine (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 17.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2010 (redigert) Dette er en rimelig heftig grunnstøting(se fra 0:21): http://www.youtube.com/watch?v=fk1FoGAduP4 Denne linken fungerte ikke direkte. Da prøver jeg på denne måten: Min link Redigert 17.Juni.2010 av Capitaine (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 17.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2010 Denne mener jeg å ha sett i en annen tråd på baatplassen.no, men den fascinerer meg like mye hver gang jeg ser den, så en titt til kan vel ikke skade: Sitér dette innlegget Link to post
John83 Svart 17.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2010 (redigert) http://www.youtube.com/watch?v=VeKE3TUAi4A Der gikk det vist noen kroner.. Denne ser ikke helt bra ut... Redigert 17.Juni.2010 av Buno83 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 17.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 17.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2010 Synes litt synd på den slepebåten jeg Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 17.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 Dette opplevde jeg i 2006.......... Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 (redigert) Denne har også vært oppe før. Er noe magisk ved denne videoen synes jeg Ikke snakk om å ligge stille og ri på været her. Her er det full steam ahead som gjelder Redigert 18.Juni.2010 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
2nd Trikker'n Svart 20.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2010 Da jeg var ung - var jeg i marinen (nærmere bestemt fiskerioppsynet på slutten av 60-tallet) Og av og til valgte også vi å søke havn i drittvær, men - en gang - pent fortøyd ved kai, på Vest-Finnmarken, mens han Rassmuss overgikk seg sjæl, la sjefen merke til at hurtigruta kom - og blei. (Onde tunger vil ha det til at broder'n til sjefen var skipper på hurtigruta). Uansett - sjefen sa: " Gutter - vi går!" Siden vi overlevde - ble det en fantastisk opplevelse - som det går gjetord om, den dag i dag.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.