Trond Aasvoll Posted November 15, 2008 Share Posted November 15, 2008 Denne må en bare se: Quote Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post
Polarn Posted November 15, 2008 Share Posted November 15, 2008 Tror jeg hadde hatt noe brunt i buksa etter det der Quote Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
lundberg Posted November 15, 2008 Share Posted November 15, 2008 http://fiskeribladetfiskaren.no/?side=101&lesmer=10168 Det ser nog verre ut en det är. Man lurar sig på att det är taget från en annan båt Quote Det är bara idioten som anser sig fullärd. Var det en klok man som sa en gång. Må jag aldrig bli idiot!!!!! Link to post
BjA Posted November 15, 2008 Share Posted November 15, 2008 Han, og resten av mannskapet og forhåpentligvis, smilte sikkert hele veien til banken ! :-) Quote Link to post
ultra1 Posted November 15, 2008 Share Posted November 15, 2008 Gammal film:) Er nye Libas som filma det her. Var på vei ut på feltet, men snudde og fulgte litt med på Hundvåkøy. Ser kanskje verre ut en det er, men er ikkje noke spøk å komme ut i slikt veir med fullastet båt. Quote Link to post
27 knop Posted November 15, 2008 Share Posted November 15, 2008 Det der så ikke bra ut...stakkars mannskap Quote Link to post
Hans-Petter Posted November 15, 2008 Share Posted November 15, 2008 dette ville jeg ikke vert med på Quote Link to post
RonnyB Posted November 15, 2008 Share Posted November 15, 2008 Bøse greier Quote Ronny Blørstad 90990434 http://www.ksmv.no/historie.htm Link to post
Ficher Posted November 15, 2008 Share Posted November 15, 2008 Og hvordan har denne/disse skipperene det............ (vist før her inne) Quote Link to post
Frøken Fryd Posted November 15, 2008 Share Posted November 15, 2008 Tanken slår meg... "Ikke motorstopp nå, ikke motorstopp nå!" Quote Link to post
Øya Posted November 15, 2008 Share Posted November 15, 2008 Enig med Frøken Fryd - masse gode videoer på You Tube. Godt å se på salt sjø på vinteren når Båten kun er Plen Cruser Quote Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Sjøtummel Posted November 15, 2008 Share Posted November 15, 2008 Stabilitet lærer man visst best i høy sjø Quote Link to post
27 knop Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 Og hvordan har denne/disse skipperene det............ (vist før her inne) Det må være en god dose flaks samt en milelang kjøl som gjør at den sjarken ikke velter... Quote Link to post
Capitaine Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 Denne kollisjonen kan nok ha vært dramatisk for de involverte. Jeg vet ikke om menneskeliv gikk tapt: Quote Link to post
Capitaine Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 Her er en som ikke har kontroll over fartøyet sitt: Quote Link to post
Capitaine Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 Her smeller det også: Quote Link to post
Capitaine Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 Her er det nære på, og det ser ikke akkurat ut til at sjøveisreglene blir fulgt..: Quote Link to post
Capitaine Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 Her er noen litt komiske varianter av sammenstøt og hendelser(bare seilbåter denne gangen), men jeg vil tro det kverner litt rundt i hodet på skipperen her også. Noen av situasjonene er potensielt farlige: Quote Link to post
ThorU Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 Denne må en bare se: Jeg hadde ikke vært det minste nærvøs hvis jeg hadde vært ombord på den båten.. Synes heller ikke det ser noe spessielt skremmende ut... Quote Link to post
TB2855 Posted November 17, 2008 Share Posted November 17, 2008 Ikke noen kollisjon, men sikkert en skremmende opplevelse. Quote Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Wasco Posted November 17, 2008 Share Posted November 17, 2008 Og hvordan har denne/disse skipperene det............ (vist før her inne) Synes det ser ut som om de har det kjempemorro.... My bedre dette en Berg og Dalbane på Tusenfryd Quote Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Mulligan Posted November 17, 2008 Share Posted November 17, 2008 Joda, men når du kjører berg-og-dalbane på sjunede døgnet er du grundig lei. Quote Link to post
Lego Posted November 17, 2008 Share Posted November 17, 2008 Tja, kanskje ikke så veldig risikofyllt, men Pentland skal man ikke spøke med. Dersom strømmen står i mot, og været kommer aktenfra, kan det bli ganske heise. En stor ringnotsnurper fra distriktet mistet snurpenota her. Det vil si at bølgene brekte over hekken, og den er høy, og røsket nota ut av notbingen. Når skuta la til kai i Killybegs, ble skipper gjort oppmerksom fra mannskapet, at en slik tur ville de ikke være med på flere ganger. Quote Link to post
benq Posted November 17, 2008 Share Posted November 17, 2008 Sånn var livet på snurperne på 70 tallet (mindre båter da som nå, tenker på første videosnutt), har selv 70-80 turer til østsiden av Svalbard og rundt Hopen. Det var ikke alltid like trivelige turer med fullastet båt over dammen. Men p.g.a dyktige folk så var det ikke så mange uhell (forlis) i de årene jeg rodde fiske.Sommerloddefisket foregikk jo langt nordover og vinterloddefisket var jo østover mot Novaja Semlja, kunne være tøffe forhold der også med ising og dårlig vær. Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.