Zenit Svart 20.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2010 Har sikkert blitt vist flere ganger denne og Sitér dette innlegget Link to post
sabbdiesel Svart 21.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 Denne har også vært oppe før. Er noe magisk ved denne videoen synes jeg Ikke snakk om å ligge stille og ri på været her. Her er det full steam ahead som gjelder Har sett denne flere ganger jeg og, fantastisk film! :-) Men det er vel såkalte "sea trials" som foregår her? testing av ny båt... Har visst denne til morfaren min, som er gammel sjømann og slepebåtskipper. Han kommenterte bare at: "han der han kjøre jo på utta hælvette, da blir d sånn" :-D Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 21.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 (redigert) For en tid tilbake søkte jeg litt rundt denne båten av nyskjerrighet etter å ha sett filmen et utall ganger . Fritt fra hukommelsen er det en redningskrysser/ slepebåt i Biscayabukta som asisterer store skip som kommer i problemer. Båten var fra 60-70 tallet, så tror ikke det var noen seatrial. Erstattet av ny båt på 2000 tallet engang. Redigert 21.Juni.2010 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Capitaine Svart 21.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 Båten var fra 60-70 tallet, så tror ikke det var noen seatrial. Erstattet av ny båt på 2000 tallet engang. Båten i youtube-klippet er "Abeille Flandre" som ble satt i drift i 1979. Den ble erstattet av "Abeille Bourbon" i 2005, bygget i Norge ved Myklebust Verft AS, Gurskøy. "Abeille Bourbon" fikk dessuten et søsterskip samme år, "Abeille Liberte", også bygget ved Myklebust verft, som erstattet "Abeille Languedoc". Skipene er kystvaktskip på kontrakt for franske myndigheter spesialdesignet for å kunne håndtere oppdrag i røff sjø. De to sistnevnte har slepekapasitet på 200 tonn. Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 24.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Jeg tror ikke disse klippene har blitt vist på foraet før, hverken i denne eller andre tråder, og her er det nok en del kapteiner og mannskapsmedlemmer som ikke har hatt det så godt. Tragisk nok er det mye som tyder på at det har gått med menneskeliv i det første klippet, men uten at jeg vet dette med 100% sikkerhet: Om noen skulle lure på det, er det folk om bord på denne båten: http://www.youtube.com/watch?v=yfXZbHSt_JA Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 En litt ugrei situasjon er dette og, nemlig en kollisjon mellom cruiseskipene MSC Poesia og Costa Classica utenfor Dubrovnik i 2008: Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 (redigert) http://www.youtube.com/watch?v=t-HaTWIznGE&feature=watch_response Redigert 11.September.2010 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Jeg vil tro komfortnivået her er begynt å dale, og at kapteinen nok er en smule bekymret: Sitér dette innlegget Link to post
Zenit Svart 11.September.2010 Link til dette innlegget Svart 11.September.2010 Smyril fra innsiden http://www.youtube.com/watch?v=ODEYNRa7Oc4 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.