mea Startet 27.April.2004 Del på Facebook Startet 27.April.2004 Hei! Er det noen som kan forklare meg hvor sinken er plassert på Yanmar 2qm20. Har funnet den ene som ligger bak ved manifoilen, men det skal vel være en i front av motor også? Lurer også på hvo jeg finner termostaten, og hvordan denne taes ut og testes. Andre tips for vår klargjøring av denne maskinen motaes med takk. Det jeg har gjort er olje/oljefilter+olje girkasse, dieselfilter, systemrens. Mvh Master-680 :diving Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Walter_S Svart 27.April.2004 Del på Facebook Svart 27.April.2004 Nå hadde ikke jeg en 2QM-20 men en 2QM-15 men jeg går ut i fra at basismotoren er den samme. Sinkanodene var plassert slik: - 1. anode rett under dynamo-feste, der hvor slangen fra kjølevannspumpen går inn i selve blokka - 2. anode på bak, i akterkant av motoren, like i nærheten hvor temperaturføler (alarm) sitter Termostaten: - Termostaten er lett å kjenne igjen og finne, på toppen av eksosmanifolden Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post Share on other sites More sharing options...
Hanto Svart 27.April.2004 Del på Facebook Svart 27.April.2004 Nå hadde ikke jeg en 2QM-20 men en 2QM-15 men jeg går ut i fra at basismotoren er den samme. Sinkanodene var plassert slik: - 1. anode rett under dynamo-feste, der hvor slangen fra kjølevannspumpen går inn i selve blokka - 2. anode på bak, i akterkant av motoren, like i nærheten hvor temperaturføler (alarm) sitter Termostaten: - Termostaten er lett å kjenne igjen og finne, på toppen av eksosmanifolden Det er en del forskjell på disse motorene. Det er 3 anoder på 2qm, en i framkant på topp denne sitter i en rørplugg som er skrudd i motoren. Det samme gjør den som sitter i blokka der kjølevannet går inn i motoren umiddelbart etter kjv-pumpa. Den tredje sitter i bakkant på toppen i et lokk som er merket med Zink inside. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.