Jump to content

Yanmar 2qm20 - Hvor er sink + termostat?


mea

Recommended Posts

Hei!

 

Er det noen som kan forklare meg hvor sinken er plassert på Yanmar 2qm20. Har funnet den

ene som ligger bak ved manifoilen, men det skal vel være en i front av motor også?

 

Lurer også på hvo jeg finner termostaten, og hvordan denne taes ut og testes. Andre

tips for vår klargjøring av denne maskinen motaes med takk. Det jeg har gjort er olje/oljefilter+olje girkasse, dieselfilter, systemrens.

 

Mvh

Master-680 :diving

Link to post
Share on other sites

Nå hadde ikke jeg en 2QM-20 men en 2QM-15 men jeg går ut i fra at basismotoren er den samme. Sinkanodene var plassert slik:

 

- 1. anode rett under dynamo-feste, der hvor slangen fra kjølevannspumpen går inn i selve blokka

- 2. anode på bak, i akterkant av motoren, like i nærheten hvor temperaturføler (alarm) sitter

 

Termostaten:

- Termostaten er lett å kjenne igjen og finne, på toppen av eksosmanifolden

 

show_image_stream.php?bid=9987959&dx=523&dy=495  :wink:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Nå hadde ikke jeg en 2QM-20 men en 2QM-15 men jeg går ut i fra at basismotoren er den samme. Sinkanodene var plassert slik:

 

- 1. anode rett under dynamo-feste, der hvor slangen fra kjølevannspumpen går inn i selve blokka

- 2. anode på bak, i akterkant av motoren, like i nærheten hvor temperaturføler (alarm) sitter

 

Termostaten:

- Termostaten er lett å kjenne igjen og finne, på toppen av eksosmanifolden

 

show_image_stream.php?bid=9987959&dx=523&dy=495  :cheers:

Det er en del forskjell på disse motorene. Det er 3 anoder på 2qm, en i framkant på topp denne sitter i en rørplugg som er skrudd i motoren. Det samme gjør den som sitter i blokka der kjølevannet går inn i motoren umiddelbart etter kjv-pumpa. Den tredje sitter i bakkant på toppen i et lokk som er merket med Zink inside.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...