johnson Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Vel, suzuki, hvorfor rakker du ned på MR. import??? fordi da DU importerte var du så dum at du ikke valgte han så nå er liksom han også "slem"? Ville mye heller kjøpt av ham en en eller annen ERIK eller noe sånt på finn. "båten er i bra stand og har stort potensiale, det er ingen vits i og komme og se på båten for den er 100% perfekt!" Hvis jeg skulle hatt ny båt ville jeg vurdert han fremfor norske importører Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Polarn Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Er det standarkontrakter? Kanskje du kunne ha lagt med et eksempel? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Trophy Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Er det standarkontrakter? Kanskje du kunne ha lagt med et eksempel? Har du tenkt å starte for deg selv. . . Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Polarn Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Tja, kanskje det. Har sett på båter fra statene ganske mange ganger. Grunnen til at jeg ikke har importert er vel skepsisen for å bli lurt. Kanskje MR Import vet hva man bør holde seg unna? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Suzumar Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 En kan like eller ikke like Mr. Import sin markedsføring (som jeg tviler på holder seg innfor norske lover og regler). Men etter å ha vært i kontakt og nesten kjøpt av ham så må jeg si at jeg aldri opplevde noe annet enn ryddighet og klarhet. Har ingen indikasjoner på at noe som helst ble holdt tilbake eller forsøkt skjult. At jeg ikke handlet båt av ham hadde rett og slett ikke noe med ham å gjøre. Vet du noe du ikke kommer ut med Suzuki? Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 14.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Gutta får bestille en båt så sender jeg over kontrakt ))) Når det gjelder import fra USA, så ser det fristene ut med den lave prisen og den gunstige Dollar som var. Men det de ikke ser er totalkostnad, Høye transportkostnader innelands USA og sjø pluss ikke helt billig transport og havnekostnader fra Gøteborg , Sikkerhet for pengene er og en ting , jeg tar ikke sjangsen med mine kunders penger og sende til ukjente uten og være 100 prosent sikker . så har eget apparat der borte som sjekker alt som står på liste under og står for oppgjør der borte. I 90 prosent av tilfellene ville vel alt gå greit , men jeg og mine kunder skal ikke inn på de 10 prosente som kan gå galt. her er listen og utdrag fra en kontrakt - Searay 315 , 2005 modell med Mercruiser 496 MAG - MVA til Norge - HK-avgift til Norge - Kontakt med selger, megler og myndigheter i USA - Papir arbeid for innkjøp og eksport fra USA - Sjekk av båtens tilstand i eksisterende register - Sjekk av heftelser på båten - Organisering fra frakt fra havn til nærmeste by for shipping ut av USA - Pakking, klargjøring og levering til shipping fra USA til Gøteborg, Sverige - Behandling av deler og nøkler som kan bli borte hvis de sendes med båten - Krane leie og lasting i USA - Håndtering av ”mellom” speditører i Tyskland ved omlasting - Shipping med RORO skip til Gøteborg - Havneavgifter, kranleie og lossing i Gøteborg - Speditør håndtering og utgifter i Sverige - Utgifter og håndtering av speditør og toll-lager i Norge (T1 dokumentering) - Håndtering og frakt til Sandefjord i Norge - Godkjenning av CE merking på båten (Kan komme opp i over 45.000,- NOK ved enkelte modeller) - Oppfølging av båten underveis og organisering av alt papir arbeid for å få båten importert og godkjent i Norge. - Registrering i småbåtregister i Norge hvis ønskelig. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Så alt i alt har du 100 % fornøyde kunder? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Polarn Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Hvordan er markedet for import i dag da, tenker da på dårlige økonomiske tider som vi har i dag. Er det en nedgang eller økning? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
sotra Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Nei, 100 prosent fornøyde kunder har man ikke, og ikke mulig og få til, Forsinkelser kan skje , han som skal montere CE ustyr forsinket, osv , alltids er det noe . Men med og være ærlig og redelig som mulig går det stort sett greit. Ble denne kunden fornøyd og : Er en bayliner levert Bergen for ca 1,5 år siden. Kostnad for rep var ca 300000 Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 14.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 he he , nei nå er det nesten total katastrofe ja, må vel dra til Norge og kjøre dekk for Omar Sharif snart, så treffer jeg vel på SUZIKI i nærheten der)))) Men renta på vei ned og sommer blir det neste år og.. og da er alt det triste glemt. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Nå har vel denne tråden sporet av no jæ..... Kan ikke du starte en en ny tråd Mr. Import. Kanskje du kan fortelle litt om hvordan prosessen fungerer fra A - Å ? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Trophy Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Kan opplyse om at IMCI har satt opp prisen med 75 %. for godkjenning og utfylling av CE papirer Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Mr. Import Svart 14.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 ja har 2 svin på skogen og denne båten er den ene, etter dette skjedde ,ble det fast taxt med full survey på alle større båter , han som solgte bten har solgt meg 100 stk. men ikke nå mere. jeg gikk i minus på denne båten før reprasjon. Men selv med denne katastrofe kostnad på rep. med overtidstimer opp til 750 pr. time. så vil han som kjøpte båten tjene 200 000 ved salg senere . Bare og legge seg langflat og si at fra min side totalt håpløs deal. Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Så du dekket hele kostnaden på 300000,-? Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 14.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Nei, var allerede mye på minus siden med denne båten, hvis jeg skulle dekt kostnad , ville jeg forlangt båten solgt for 1,5 mill etterpå for og dekket denne kostnad. Båten er ca . totalt kommet seg på 1,220 000 . med reprasjon , 920 000 tror jeg det var og en horibbel reprasjonspris på 300 000 Tilsvarende båt i dag er avertert på finn.no for 1,890 000 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Fikk kjøper tilbud om å heve kjøpet? Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Hvis det var så voldsomt god deal så kunne jo Mr.Import hevet kjøpet, dekket reparasjonen og solgt på ny? Hvorfor ikke gjøre ALLE til lags som du er så optatt av ? Du hadde jo tjent "masse" penger uansett ! Eller var det slik at denne Bergenseren var så fornøyd at han ville ha båten med feil? Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Mr. Import Svart 14.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Kunden fikk ikke tilbud på heve kjøpet, sitt ikke med så mye kapital til og gjøre det, men fikk beskjed hva markedsverdi er på båten , og totalt sett ville han gå ut i pluss , men kanskje du mener jeg skulle betalt reprasjon og kunden skulle tjent 500 -600 000 når han solgte?? Ville det vert rettferdig eller ? Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Der belyste du jammen problemet med å handle av deg godt ! Til og med en handel mellom private i Norge har bedre rettsvern ! Hvordan så for øvrig takstmannens rapport ut på denne båten ? Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Frikar Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Suzuki Gi f**n i å mase om det samme, eller fortell oss om du vet noe vi ikke vet siden du tydliggvis har bestemt deg for å rakke ned på mr import.........?? Mrimport: Trist å si det men dersom det var du som hadde/ har american yacht import så har jeg også hørt at der må jeg ikke handle, men dette kan jo bare være rykter startet av en konkurent eller noe?!!? Syntes du har svart greit å ryddig for deg. Frikar Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Her får Suzuki min fulle støtte. Når en leverandør er så frimodig å drive markedsføring av egne båter i en tråd der bruktbåt på Finn.no diskuteres, må han tåle å få kritiske og høyst relevante spørsmål. Mr. Import har ikke imponert med argumenter eller innsikt i det han holder på med i denne tråden i allefall. Ville holdt meg langt unna slike. Ble denne kunden fornøyd og ...Er en bayliner levert Bergen for ca 1,5 år siden. Kostnad for rep var ca 300000 Veldig bra dokumentasjon, Sotra. Bra vi har våkne båtfolk som advarer andre mot å gå i fella. Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 uten at jeg er på jakt etter å nagle Mr import eller Suzuki så lurer jeg på hva slags rettigheter man har dersom man kjøper bruktbåt i Norge. Jeg forutsetter at båt/motor er over 5 år gammel. Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Frikar Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Ja det jeg syntes mr import burde gjort var å ta de harde fakta med en gang, da med å fortelle at han har importert x antall båter til Norge å av disse er det 2stk han har vært uheldig med. Egentlig syntes jeg han burde betalt den reperasjonen på 300 båtpenger, uavhengig av om han hadde kjent 100 eller tapt 100 på denne båten. Det er IKKE kunden sitt problem om du har gjort en god eller dårlig deal, dealen har du gjort og signert så da gjelder det å ta følgene av det også når det butter imot ikke bare nyte det de gangene du tjene mye...¨ Mulig jeg ikke er så begeistret for mr import likevell, vel den konklusjonen skal jeg trekke først etter at han har kommentert dette innlegget. Frikar Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 14.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Ulvene får hyle nå ja tenker jeg . Men dette vil og kan ikke skje igjen, tar taxt med taxtmann ,såkalt Survey på større båter så får avdekket slike ting og stoppet eventuel deal , Trøsten er at denne kunden totalt sett vil sitte igjen med pluss når selger båten . Sitér dette innlegget Link to post
Frikar Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Lite uttfylende svar, har du noe mer å tilføye mr import? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.