Jump to content

US import og plastpest rep. til 300,000.....


Mr. Import

Recommended Posts

Her var det en del arbeid med utbytting av deler som ikke er direkte relatert til plast pest etter hva jeg ser. Bla bytting av samtlige skrogjennomføringer??

Hvorfor dette?? tæret? Eller har eier av båt rett og slett tenkt NICE TO HAVE DONE?? bare bytting av gjennomføringer kan være veldig tidkrvende da en ofte må demontere mye av båt innvendig kanskje..

 

For og ikke glemme PRIMER: 11 båtpenger :eek:

 

Skulle nesten tro at de regnet full timepris så lenge avfukteren gikk også :lol:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post

Her må det da være en hel flokk ugler i mosen. Har ikke mye greie på plastpest, men er dette vanlig konverterer jeg til trebåt og tar råte på strak arm. Ville nok gjort jobben selv, men bare timeantallet kan skremme fanden på flatmark. Siden dette er utført av proffer, måtte jeg nok regne dobbelt så mange timer. 1-2 år for vanlige familiefolk. :eek:

Link to post

Ille pris på rep, kan vel tro de utnyttet situasjon litt.

 

Men i de store og hele får han som kjøpte båten penger igjen og tjener 2 til 300 000 på båten hvis han velger og selge , må se det positive i dette og.

 

Og at med strenge uavhengige taxtfolk som sjekker alle båter nå fra oss før handel gjøres , vil dette ikke skje igjen.

Link to post

Ja, ja, man vil la seg lure. Jeg sier ikke av hvem. Det lar jeg andre bedømme. Det jeg er mest fornøyd med er at 19477 medlemmer av dette forum får anlednig til å få innsyn i forskjellige forretningers metoder. Ikke minst kreativitet mht. lokasjon med det for øye å unngå norske avgifter og forbrukevernlover. Som påpekt, virker dette som et lotteri alt etter utfallet.

 

Takker Lotus for å røske opp i markedsføringen. Takker også Ingar for publisering av faktura på plastpestarbeidet, som kanskje kunne vært utført for en børkdel av pålydende.

 

Med dette vil jeg gi en hyllest til forumets evne til å i vareta båtfolkets interesser.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post

Klart en må gå inn i en handel med åpne øyne og ikke minst rolleavklaringer og hvilke rissiko en løper.

Det er der jeg mener Mr. Import var forbildelig klar etter at jeg tok kontakt med ham. Han utga seg ikke for å selge etter norske forbrukerlover, han utga seg ikke for å være noe annet enn megler, han spilte rett og slett rederlig etter mitt syn.

Når en spiller med åpne kort så synes jeg det er ok å selge på denne måten.

Men som sagt to ganger tidligere i tråden stille jeg meg skeptisk til annonsene på Finn. Synes de er på kanten.

Link to post
Var skadene langt utover det normale? Bildet virker ikke spes. avskrekkende.

 

Her er noen flere bilder:

 

DSC00088.JPG

 

DSC00089.JPG

 

DSC00091.JPG

 

DSC00094.JPG

 

DSC00095.JPG

 

Som du kan se er hele bunnen full av blører. Når det gjelder timeanntallet til verkstedet mener jeg å huske at i rapporten til takstmannen ble "skaden" taksert til vell 300000. Er ikke helt sikker på hva takstmannen heter men jeg tror det var dette firma Os båt

Hadde vært greit å fått lest taksten, noen som har den?

Når man ser skadene ser man fort at her hjelper det ikke med sandblåsing, til det har det trengt for langt inn i laminatet. Her må det høvles inn til friskt område, noe som nok er en stor jobb når man snakker om et par og førti fot. Så skal det bygges opp "ny" bunn, og det er vel ikke så greit å snu denne båten, så da må man trosse tyngdeloven (Er vel mange her som har prøvd å støpe "over" seg). Og når resultatet skal se bra ut, det skal være kvalitet og sikre at det ikke skjer igjen, og følge noen HMS regler så går nok timene.

Jeg har også hørt at andre firma ble spurt men at det var ingen som var villig til å ta jobben, noe som jeg egentlig kan forstå.

 

Og til deg MR Import: grunnen til at jeg la ut dette bildet er at du gang på gang har lagt ut om hvor sikkert det er å handle hos deg, har også i tidligere tråd pirket borti denne båten der det eneste du nemnte var den høye frakten, stilte deg også et spørsmål i denne tråden: link som du aldri svarte.

Men til overaskelse for mangen ville jeg ikke hatt problemmer med å kjøpe båt hos deg heller :eek:

For i motsetning til noen av de andre kundene din hadde jeg selvfølgelig reist og sett på båten før det hadde blitt en handel. Kjøper man en båt til en million eller mer har man råd til en flybillet til en 5-6 tusen som egentlig er en billig forsikring. Regner med at du har lært av feilene du har gjort, og med det antallet båter du har importert at kan du papirarbeidet som skal til for å få en båt hjem.

Link to post
Når man ser skadene ser man fort at her hjelper det ikke med sandblåsing, til det har det trengt for langt inn i laminatet.

Ut fra hva jeg kan bedømme er blærene større enn vanlig, men det er ikke mange av dem.

Hvorvidt plastpest er i stand til å trenge inn i laminatet er omdiskutert, jeg mener klart nei. Det som har skjedd her er at det har vært unormalt store luftblærer som følge av dårlig metning/utrulling av laminatet.

Sparkling av gropene ville fikset saken. Å reparere for 350k er helt hinsides.

 

Enig i at det ville vært veldig intr. å se den taksten. Snd at MrImport er så sparsom med konkrete opplysninger, går ut fra at han må kjenne til alle sider ved denne saken.

Link to post

SURVEY .. SURVEY .. SURVEY

 

Denne tråden viser vel over all tvil behovet for, og nytten av skikkelig og grundig båtsurvey før brukthandel.

Skal vi kjøpe hus, gjør vi det, og forbrukerprogrammer på TV sørger for kvalitetskontroll av de som gjør jobben.

Skal vi kjøpe bruktbil, gjør vi det, og kvaliteten og nytten av NAF test er det vel heller ingen som stiller under tvil.

Men når vi skal kjøpe brukt båt ??????? "Jeg tar med en kamerat som har litt greie på båt!" ??????

 

Da jeg handlet, virket det å være en selvfølge, både for Nordhavn og for Tommy, at det ble tatt en survey før endelig undertegning. Båten ble tatt på land og survey tok mer enn full full dag. Testen var grundig, bl. a. ble både skrog og overbygning sjekket for eventuell delaminering, svært tidkrevende. Eksempeler som videre viser grundigheten:

 

Den ene strømtilkoblingen fra rele til baugthuster ble noe varmere enn den andre ved langvarig kjøring. Det var en mutter som måtte strammes!

En batterikabel var blitt slitt i isolasjonen UNDER generatoren.

To av batteriene var ikke på topp og burde byttes (og ble det).

 

Rapporten var på 18 sider, og i tiden som har gått etterpå har jeg ikke funnet noen feil eller mangler som burde ha vært oppdaget. Jeg selv ville ikke ha kunnskap og mulighet til å foreta en slik test, og jeg tror heller ikke jeg har noen kamerat som kan det.

 

Hvorfor i huleste er det ingen fokus på uavhengig og kvalifisert test og takst av bruktbåt her i Norge ??? I denne tråden blir det til og med latterliggjort !!??

Link to post
Hadde vært greit å fått lest taksten, noen som har den

 

 

Hvis dette er en 1995-modell Bayliner 3988 og rapporten er fra september 2006 så har jeg den (men jeg har ikke hatt noe med saken å gjøre, fikk rapporten fra en "kilde" uten tilknytning til saken). Av rapporten fremkommer det at skadene er betydelig verre enn hva plastpest vanligvis er og i dette tilfellet var det ingen vei utenom en omfattende jobb. Bl. a. bulket kjølenseg oppover der den var lagt på bukker når båten var på land -- så mykt var laminatet. Den sakkyndige -- Thomas Anmarkrud i Os Båt som antakeliger Norges fremste på dette området -- anslo kostnader ved utbedring til NOK 300.000. Så verkstedet må ha truffet godt ...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...