Svolværpostei Svart 15.November.2008 Link til dette innlegget Svart 15.November.2008 Duffy: Skal skille ut innleggene i ny tråd, må ut en tur først. Du trenger ikke bruke lørdagskvelden din på det for min del Ingar. Virker uansett ikke som det er så mange som vil dele finn-funnene sine med oss andre . Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 15.November.2008 Link til dette innlegget Svart 15.November.2008 her er fakturaen på den famøse jobben, fikk de på mail fra MrImport: Avventer svar på innlegg 75 før jeg gjør meg opp noen mening..... Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 15.November.2008 Link til dette innlegget Svart 15.November.2008 Her var det en del arbeid med utbytting av deler som ikke er direkte relatert til plast pest etter hva jeg ser. Bla bytting av samtlige skrogjennomføringer?? Hvorfor dette?? tæret? Eller har eier av båt rett og slett tenkt NICE TO HAVE DONE?? bare bytting av gjennomføringer kan være veldig tidkrvende da en ofte må demontere mye av båt innvendig kanskje.. For og ikke glemme PRIMER: 11 båtpenger Skulle nesten tro at de regnet full timepris så lenge avfukteren gikk også Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Ingar Svart 15.November.2008 Link til dette innlegget Svart 15.November.2008 Skal man gjøre det ordentlig må alt av gjennomføringer fjernes. Sitér dette innlegget Link to post
10ta9c Svart 15.November.2008 Link til dette innlegget Svart 15.November.2008 Her må det da være en hel flokk ugler i mosen. Har ikke mye greie på plastpest, men er dette vanlig konverterer jeg til trebåt og tar råte på strak arm. Ville nok gjort jobben selv, men bare timeantallet kan skremme fanden på flatmark. Siden dette er utført av proffer, måtte jeg nok regne dobbelt så mange timer. 1-2 år for vanlige familiefolk. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Mr. Import Svart 15.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2008 Ille pris på rep, kan vel tro de utnyttet situasjon litt. Men i de store og hele får han som kjøpte båten penger igjen og tjener 2 til 300 000 på båten hvis han velger og selge , må se det positive i dette og. Og at med strenge uavhengige taxtfolk som sjekker alle båter nå fra oss før handel gjøres , vil dette ikke skje igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 15.November.2008 Link til dette innlegget Svart 15.November.2008 5000,- kostet pesten meg. Pluss alt for mange timer på ryggen. Denne fakturaen er det verste jeg har sett. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 15.November.2008 Link til dette innlegget Svart 15.November.2008 Denne saken er så merkelig at jeg vil sjekke det nærmere, ville satt pris på om MrImport kan svare på det jeg spurte om i innlegg 75. Har også sendt epost om denne tråden til den Argos adressen som står på nettet, oddn-ka. Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 15.November.2008 Link til dette innlegget Svart 15.November.2008 Ja, ja, man vil la seg lure. Jeg sier ikke av hvem. Det lar jeg andre bedømme. Det jeg er mest fornøyd med er at 19477 medlemmer av dette forum får anlednig til å få innsyn i forskjellige forretningers metoder. Ikke minst kreativitet mht. lokasjon med det for øye å unngå norske avgifter og forbrukevernlover. Som påpekt, virker dette som et lotteri alt etter utfallet. Takker Lotus for å røske opp i markedsføringen. Takker også Ingar for publisering av faktura på plastpestarbeidet, som kanskje kunne vært utført for en børkdel av pålydende. Med dette vil jeg gi en hyllest til forumets evne til å i vareta båtfolkets interesser. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Suzuki Svart 15.November.2008 Link til dette innlegget Svart 15.November.2008 Takker Lotus for å røske opp i markedsføringen. Lotus ? Har han også skrevet noe i tråden ? Borte nå iaf.... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Arnstein Svart 15.November.2008 Link til dette innlegget Svart 15.November.2008 Lotus ?Har han også skrevet noe i tråden ? Borte nå iaf.... Suzuki Ai, beklager. Blandet i farten. Jeg mente deg Suzuki. Ære være deg for dine innlegg i saken. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Suzuki Svart 15.November.2008 Link til dette innlegget Svart 15.November.2008 Jeg mente deg Suzuki. Ære være deg for dine innlegg i saken. Nå. Det er nok av de som vil lynsje meg for å bry meg med ting jeg ikke " har noe med " Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Suzumar Svart 15.November.2008 Link til dette innlegget Svart 15.November.2008 Klart en må gå inn i en handel med åpne øyne og ikke minst rolleavklaringer og hvilke rissiko en løper. Det er der jeg mener Mr. Import var forbildelig klar etter at jeg tok kontakt med ham. Han utga seg ikke for å selge etter norske forbrukerlover, han utga seg ikke for å være noe annet enn megler, han spilte rett og slett rederlig etter mitt syn. Når en spiller med åpne kort så synes jeg det er ok å selge på denne måten. Men som sagt to ganger tidligere i tråden stille jeg meg skeptisk til annonsene på Finn. Synes de er på kanten. Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Jeg synes den fakturen bære preg av enorm smøring av timer med lav timepris. Dem som jobber på dette lav timepris har vanligvis så mange timer på jobbet å dem blir veldig dyre. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
sotra Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Var skadene langt utover det normale? Bildet virker ikke spes. avskrekkende. Her er noen flere bilder: Som du kan se er hele bunnen full av blører. Når det gjelder timeanntallet til verkstedet mener jeg å huske at i rapporten til takstmannen ble "skaden" taksert til vell 300000. Er ikke helt sikker på hva takstmannen heter men jeg tror det var dette firma Os båt Hadde vært greit å fått lest taksten, noen som har den? Når man ser skadene ser man fort at her hjelper det ikke med sandblåsing, til det har det trengt for langt inn i laminatet. Her må det høvles inn til friskt område, noe som nok er en stor jobb når man snakker om et par og førti fot. Så skal det bygges opp "ny" bunn, og det er vel ikke så greit å snu denne båten, så da må man trosse tyngdeloven (Er vel mange her som har prøvd å støpe "over" seg). Og når resultatet skal se bra ut, det skal være kvalitet og sikre at det ikke skjer igjen, og følge noen HMS regler så går nok timene. Jeg har også hørt at andre firma ble spurt men at det var ingen som var villig til å ta jobben, noe som jeg egentlig kan forstå. Og til deg MR Import: grunnen til at jeg la ut dette bildet er at du gang på gang har lagt ut om hvor sikkert det er å handle hos deg, har også i tidligere tråd pirket borti denne båten der det eneste du nemnte var den høye frakten, stilte deg også et spørsmål i denne tråden: link som du aldri svarte. Men til overaskelse for mangen ville jeg ikke hatt problemmer med å kjøpe båt hos deg heller For i motsetning til noen av de andre kundene din hadde jeg selvfølgelig reist og sett på båten før det hadde blitt en handel. Kjøper man en båt til en million eller mer har man råd til en flybillet til en 5-6 tusen som egentlig er en billig forsikring. Regner med at du har lært av feilene du har gjort, og med det antallet båter du har importert at kan du papirarbeidet som skal til for å få en båt hjem. Sitér dette innlegget Link to post
sotra Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Jeg synes den fakturen bære preg av enorm smøring av timer med lav timepris. Dem som jobber på dette lav timepris har vanligvis så mange timer på jobbet å dem blir veldig dyre. ??? Forstod ikke helt hva du mener Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Når man ser skadene ser man fort at her hjelper det ikke med sandblåsing, til det har det trengt for langt inn i laminatet. Ut fra hva jeg kan bedømme er blærene større enn vanlig, men det er ikke mange av dem. Hvorvidt plastpest er i stand til å trenge inn i laminatet er omdiskutert, jeg mener klart nei. Det som har skjedd her er at det har vært unormalt store luftblærer som følge av dårlig metning/utrulling av laminatet. Sparkling av gropene ville fikset saken. Å reparere for 350k er helt hinsides. Enig i at det ville vært veldig intr. å se den taksten. Snd at MrImport er så sparsom med konkrete opplysninger, går ut fra at han må kjenne til alle sider ved denne saken. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 SURVEY .. SURVEY .. SURVEY Denne tråden viser vel over all tvil behovet for, og nytten av skikkelig og grundig båtsurvey før brukthandel. Skal vi kjøpe hus, gjør vi det, og forbrukerprogrammer på TV sørger for kvalitetskontroll av de som gjør jobben. Skal vi kjøpe bruktbil, gjør vi det, og kvaliteten og nytten av NAF test er det vel heller ingen som stiller under tvil. Men når vi skal kjøpe brukt båt ??????? "Jeg tar med en kamerat som har litt greie på båt!" ?????? Da jeg handlet, virket det å være en selvfølge, både for Nordhavn og for Tommy, at det ble tatt en survey før endelig undertegning. Båten ble tatt på land og survey tok mer enn full full dag. Testen var grundig, bl. a. ble både skrog og overbygning sjekket for eventuell delaminering, svært tidkrevende. Eksempeler som videre viser grundigheten: Den ene strømtilkoblingen fra rele til baugthuster ble noe varmere enn den andre ved langvarig kjøring. Det var en mutter som måtte strammes! En batterikabel var blitt slitt i isolasjonen UNDER generatoren. To av batteriene var ikke på topp og burde byttes (og ble det). Rapporten var på 18 sider, og i tiden som har gått etterpå har jeg ikke funnet noen feil eller mangler som burde ha vært oppdaget. Jeg selv ville ikke ha kunnskap og mulighet til å foreta en slik test, og jeg tror heller ikke jeg har noen kamerat som kan det. Hvorfor i huleste er det ingen fokus på uavhengig og kvalifisert test og takst av bruktbåt her i Norge ??? I denne tråden blir det til og med latterliggjort !!?? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Nå har jeg som mange sier ganske tungt for meg,men hvordan kan en båt med skader for 300 000 komme seg gjennom full survey og en rapport på 18 sider uten at det blir oppdaget ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Ben Sin Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Denne var visst solgt før 18 siders rapporten ble innført. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Hadde vært greit å fått lest taksten, noen som har den Hvis dette er en 1995-modell Bayliner 3988 og rapporten er fra september 2006 så har jeg den (men jeg har ikke hatt noe med saken å gjøre, fikk rapporten fra en "kilde" uten tilknytning til saken). Av rapporten fremkommer det at skadene er betydelig verre enn hva plastpest vanligvis er og i dette tilfellet var det ingen vei utenom en omfattende jobb. Bl. a. bulket kjølenseg oppover der den var lagt på bukker når båten var på land -- så mykt var laminatet. Den sakkyndige -- Thomas Anmarkrud i Os Båt som antakeliger Norges fremste på dette området -- anslo kostnader ved utbedring til NOK 300.000. Så verkstedet må ha truffet godt ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Servicemannen Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Men tar ikke OS Båt mer på timen? Jeg tror dem har litt mindre timer men lik sluttpris. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.