csvirus Startet 16.November.2008 Del på Facebook Startet 16.November.2008 Hei, har egentlig helt siden jeg kjøpte båten min, en nor-dan puma 14fot 1991mod, lagt merke til at hver gang jeg åpner bunnpluggen, kommer det en del blått støv ut, men det har økt veldig, og nå i høst så kom det ut ganske mye med bunnpluggen, og det ligger mye igjen der inne. Båten er helt tett i bunnen, så støvet er nesten tørt, er bare evnt. kondens som gjør at det blir litt fuktig. Båten har i følge forrige eier tidligere hatt en skade under, noe jeg også så når jeg slipte den ned under i vinter, det var en sprekk på omtrent 50cm, over en av steglistene. Båten var blitt fikset av en som jobbet på nor-dan støperiet vistnok, men hvordan det er utført vet jeg ikke. Spørsmålet mitt er om de kan ha brukt divinycell i bunnen, og evnt brukt det feil slik at det nå har begynt og delaminere? Hvis ikke, hva i all verden er det blå støvet, flyteskummet i båten ellers er gult, og både skrog og dekk er hvitt.... Støvet minner meg hvertfall om diinycell-støv.... Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 16.November.2008 Del på Facebook Svart 16.November.2008 kan det vere sparkel-støv? Sitér dette innlegget Link to post
csvirus Svart 16.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.November.2008 Ja det kan vel kanskje være, men sparkelstøv hadde vel blitt en ganske kompakt masse når det er småfuktig, dette støvet er alt annet en kompakt, virker ganske luftig og lett..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.