Jump to content

Blått støv ut av bunnplugg, delaminert divinycell?

csvirus

Recommended Posts

Hei, har egentlig helt siden jeg kjøpte båten min, en nor-dan puma 14fot 1991mod, lagt merke til at hver gang jeg åpner bunnpluggen, kommer det en del blått støv ut, men det har økt veldig, og nå i høst så kom det ut ganske mye med bunnpluggen, og det ligger mye igjen der inne.

Båten er helt tett i bunnen, så støvet er nesten tørt, er bare evnt. kondens som gjør at det blir litt fuktig.

Båten har i følge forrige eier tidligere hatt en skade under, noe jeg også så når jeg slipte den ned under i vinter, det var en sprekk på omtrent 50cm, over en av steglistene. Båten var blitt fikset av en som jobbet på nor-dan støperiet vistnok, men hvordan det er utført vet jeg ikke.

Spørsmålet mitt er om de kan ha brukt divinycell i bunnen, og evnt brukt det feil slik at det nå har begynt og delaminere? Hvis ikke, hva i all verden er det blå støvet, flyteskummet i båten ellers er gult, og både skrog og dekk er hvitt.... Støvet minner meg hvertfall om diinycell-støv....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...