Jump to content

12v spylepumpe

Jann

Recommended Posts

Hei, jeg har en Jabsco Par Max 4 tilsalgs...brukt få ganger i 1 mnd., helt som ny. Ny pris kr. 2300. Send meg gjerne en IM.

Men antakelig er det en spylepumpe til å spyle frontrutene med du har behov for? Og ikke en trykkvannspumpe som jo Par Max 4 er.

Det tenkte jeg ikke på, men Jabsco pumpen er ypperlig til å spyle dekket med etter at skipshunden har valset rundt med møkkete labber. Jeg har en slik koblet til sjøvann. Koblet den en periode over slik at den erstattet en defekt trykkvannspumpe for varmt og kalt ferskvannvann til pantry og toalett, men der var den faktisk i kraftigste laget for mitt opplegg.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei, jeg har en Jabsco Par Max 4 tilsalgs...brukt få ganger i 1 mnd., helt som ny. Ny pris kr. 2300. Send meg gjerne en IM.

Men antakelig er det en spylepumpe til å spyle frontrutene med du har behov for? Og ikke en trykkvannspumpe som jo Par Max 4 er.

Det tenkte jeg ikke på, men Jabsco pumpen er ypperlig til å spyle dekket med etter at skipshunden har valset rundt med møkkete labber. Jeg har en slik koblet til sjøvann. Koblet den en periode over slik at den erstattet en defekt trykkvannspumpe for varmt og kalt ferskvannvann til pantry og toalett, men der var den faktisk i kraftigste laget for mitt opplegg.

Lars H.

Det er pompe for å spyle dekket med jeg er ute etter ja . var inne og så på Jabsco Par Max 4 ,men den blir nok i minste laget med sine 16 l/min. Har 1" slange opplegg i båten ,en sjark så den må nokk gi minst 35 l/min. Muli det er for lite det å.

Er det ikke vanlig med spylepumpe drevet av motoren (evnt hydraullisk) på sjarker?

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Er det ikke vanlig med spylepumpe drevet av motoren (evnt hydraullisk) på sjarker?

Brigg

[/quote

Har ei pumpe som drives av reim ,men på grunn av dårlig plass til montering ,og manko på reimskiver ønsker jeg en 12v pumpe.

Er og på jakt etter spylepumpe. Kansje denne kunne være noko.

1498,-

LENSEPUMPE 45L/12V

7451-01

Impellerpumpe. Selvsugende opptil ca. 2 meter. Tåler ikke å gå tørr.

Leveres uten slangestusser.

Spenning: 12 VDC

Forbruk: 12 ampere

Gjengedim: 1/2"

Kapasitet: 48 liter/min

Selges hos Maritim, synest vel at 1/2" tilkopling er i minste laget, men det er den med best kapasitet som er selvsugande. Rule har ei som er mykje kraftigare men den er ikke selvsugande, og må derfor monteres under vannlinja.

om du är intre o bli av med den remdrivna pumpen så e jag intreserad

Blir nok å selge den ja,det er en lite brukt sabbpumpe,disse går for å være meget bra. fulgte med båten jeg har, men har ikke vært montert i den. Det ligger en maken pumpe på finn.no under motordeler.(bilde) til 3000 kr. jeg kan selge min for 2000.-