Masserarti Startet 17.November.2008 Del på Facebook Startet 17.November.2008 halo, jeg og faren min har en tresnekke på 23 fot, som trenger en del omsorg. vi har verken tid, eller økonomi for tiden til og pusse opp båten. vi vurderer derfor å gjøre det som er som er mest nødvendig for at båten skal kunne selges. men båt skal vi ha, jeg har tittet en del på sjømann 22. ser ut som den perfekte båten for meg på 14 år, litt mindre vedlikehold enn på en trebåt, og mye mere plass ombord. så da lurte jeg på om dette er gode båter ? Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 17.November.2008 Del på Facebook Svart 17.November.2008 Gode og gode... Jeg har selv hatt en Sjømann22 i 2 sesonger. Båten er for å være en 22foter ganske romslig, mye dekksplass for soling, og jeg hadde U-sofa med plass til 5-6 personer. Hadde det mye morro med denne, og prisen på de er veldig hyggelige. Båten krenger en del, om noen går på ripa kan fort noe på bordet velte. Her er et bilde av den gamle min: HER er forresten annonsen min da jeg solgte. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Masserarti Svart 17.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2008 ser ut som en veldig fin båt da ! men det virker som et godt alternativ til trensnekka jeg har nå. ser god og romslig ut, jeg får se om jeg for solgt snekka så blir det nok en sjømann. dette er vell den eneste båten i den størrelsen til en såpass hyggelig pris og ? Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 17.November.2008 Del på Facebook Svart 17.November.2008 Hadde også en Sjømann for noen år siden, kosa meg en masse med den. Fin var den også. Edit: Fin og grei båt til en rimelig penge. Litt smal så den ruller litt, men bortsett fra det så var det få overraskelser med den. Minner meg egentlig litt om Saga 27`n som jeg har når det gjelder sjøegenskaper. (Ser at det på finn.no også ligger en fin Saga 27 til under 100.000,-) Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Masserarti Svart 17.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2008 joda båten ser bra ut den, får vell håpe på en sjømann til våren da. ser ut en flott båt, tror jeg bytter ut tresnekka ja. Det er vell bedre å satse på snekke en jolle med 9,9 hk bakpå. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 18.November.2008 Del på Facebook Svart 18.November.2008 22 fot er jo ikke veldig stort. Jeg hadde enten valgt en skjærdgårdsjeep/jolle for å få mye mindre vedlikehold, eller en bittelitt større båt, for å få litt mer plass og stabilitet, og ca like mye vedlikeholdsarbied som en 22 foter... Joda 24 Tour til 49.000,- Nidelv 24 til 59.000,- Hanto 24 med rekkesekser, 83 hk, 90.000,- Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Merte Svart 18.November.2008 Del på Facebook Svart 18.November.2008 Det kommer vel også an på hva du skal bruke båten til? Det er jo litt forskjell på en jolle med 9,9 hk på og en snekke.... Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 18.November.2008 Del på Facebook Svart 18.November.2008 22 fot er jo ikke veldig stort. Dummeste jeg har hørt... Gutten er 14 år, og 22 fot er mer enn stort nok! Synes du skal gå for en Sjømann 22 jeg. den kommer du til å få mye glede av! Eller kanskje du skulle få deg en liten seilbåt Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Kodvaag Svart 18.November.2008 Del på Facebook Svart 18.November.2008 oi, 14 år... så ikke det. Da kan en Sjømann anbefales! Da jeg var 14 fikk jeg lov å låne pappas Joda 24 da... Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Høvdingen Svart 18.November.2008 Del på Facebook Svart 18.November.2008 22 sjømann er en meget god "begynnerbåt". Det finnes desuten mange av dem i mange forskjellige utgaver. Har selv hatt en sjarktype som gav mye glede. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 18.November.2008 Del på Facebook Svart 18.November.2008 Hva med en Taule 23 Sitér dette innlegget Link to post
Masserarti Svart 18.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.November.2008 Sjømann 22 virker som båten for meg ja. Har jo en tresnekke fra før av så vedlikeholdet er ikke noe stort problem. Alle kompissene mine har joller på 10-14 fot med 9,9 hk, så jeg er vell outisderen som kommer i tresnekke. mye trvligere med snekke, sellom det er to helt forskjellige båttyper. seilbåt ja, nei tror ikke det. Sitér dette innlegget Link to post
terron Svart 18.November.2008 Del på Facebook Svart 18.November.2008 Anbefaler at PCpilot også tar seg en "les" i erfaringsdatabasen Sitér dette innlegget Link to post
Masserarti Svart 18.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.November.2008 hvor finner jeg dene databsen ? Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 18.November.2008 Del på Facebook Svart 18.November.2008 Sjømann erfaringsdatabase Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Masserarti Svart 18.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.November.2008 Sjømann erfaringsdatabase ikke noe negativt å lese der, bortsett fra at den kan rulle litt. ser ut som at dette er båten for meg. :yesnod passer helt utmerket til mitt bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 18.November.2008 Del på Facebook Svart 18.November.2008 Og i disse tider er det vel rette tiden å gjøre et godt kjøp. Endelig begynner gamle slitne snekker å koste det de er verdt, og ikke langt mer som før. Heldigvis for deg! Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Masserarti Svart 18.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.November.2008 joda det lønner seg å kjøpe båt nå ja, eneste problemet er at jeg har en anen jeg må selge først. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.