Jump to content

Sjømann 22, gode båter ?

Masserarti

Recommended Posts

halo,

jeg og faren min har en tresnekke på 23 fot, som trenger en del omsorg. vi har verken tid, eller økonomi for tiden til og pusse opp båten. :nonod:

vi vurderer derfor å gjøre det som er som er mest nødvendig for at båten skal kunne selges. men båt skal vi ha, jeg har tittet en del på sjømann 22.

ser ut som den perfekte båten for meg på 14 år, litt mindre vedlikehold enn på en trebåt, og mye mere plass ombord.

så da lurte jeg på om dette er gode båter ?

Gode og gode... Jeg har selv hatt en Sjømann22 i 2 sesonger. Båten er for å være en 22foter ganske romslig, mye dekksplass for soling, og jeg hadde U-sofa med plass til 5-6 personer. Hadde det mye morro med denne, og prisen på de er veldig hyggelige.

Båten krenger en del, om noen går på ripa kan fort noe på bordet velte.

Her er et bilde av den gamle min:

sjoemann22_16.jpg

HER er forresten annonsen min da jeg solgte.

Bygdetulling med båtførerbevis!

Hadde også en Sjømann for noen år siden, kosa meg en masse med den.

Sjoemann1.jpg

Fin var den også. :seeya:

Edit:

Fin og grei båt til en rimelig penge. Litt smal så den ruller litt, men bortsett fra det så var det få overraskelser med den. Minner meg egentlig litt om Saga 27`n som jeg har når det gjelder sjøegenskaper. (Ser at det på finn.no også ligger en fin Saga 27 til under 100.000,-)

Båten har sin faste plass i hagen.......

22 fot er jo ikke veldig stort.

Jeg hadde enten valgt en skjærdgårdsjeep/jolle for å få mye mindre vedlikehold, eller en bittelitt større båt, for å få litt mer plass og stabilitet, og ca like mye vedlikeholdsarbied som en 22 foter...

Joda 24 Tour til 49.000,-

Nidelv 24 til 59.000,-

Hanto 24 med rekkesekser, 83 hk, 90.000,-

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Sjømann 22 virker som båten for meg ja.

Har jo en tresnekke fra før av så vedlikeholdet er ikke noe stort problem.

Alle kompissene mine har joller på 10-14 fot med 9,9 hk, så jeg er vell outisderen som kommer i tresnekke. :yesnod:

mye trvligere med snekke, sellom det er to helt forskjellige båttyper.

seilbåt ja, nei tror ikke det.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...