nor star 290.. Svart 20.November.2008 Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 hei jeg har 2 stk radiator ovner på 400watt i båten , en i motorrom og en under dekk , har samtidig fuktslukere både i cockpit og under dekk . satte inn en fuktmåler her om dagen og sjekket etter et par dager da lå den på 41% det må vel være bra Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 20.November.2008 Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 Er vel nesten bortimot optimalt det. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 20.November.2008 Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 Hei Catlina. Du har mange ganger anbefalt disse varmerørene. Kan de legges under motorene og forskjellige steder i kjølen, eller må de monteres slik at rørene ikke er i kontakt med skroget? Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 20.November.2008 Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 Snakket hos Maritim med en i butikken om disse rørene: de må monteres OVER stikkontakten de er koblet til, men man kunne bruke en liten skjøteledning, legger pluggen i kjølsvinet og så montere røret bare noen få cm høyere. Jeg syntes der og da i butikken at dette var noe rart. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 20.November.2008 Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 Ja, dette var rart. Finnes det noen manual/bruksanvisning til varmerørene. Jeg kan godt tenke meg å prøve ut dette systemet. Sitér dette innlegget Link to post
Fjord-duden Svart 20.November.2008 Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 Snakket hos Maritim med en i butikken om disse rørene: de må monteres OVER stikkontakten de er koblet til, men man kunne bruke en liten skjøteledning, legger pluggen i kjølsvinet og så montere røret bare noen få cm høyere. Jeg syntes der og da i butikken at dette var noe rart. Hvorfor i all verden må ovnen monteres OVER stikkontakten? Jobber i elektrikerbransjen og det virker totalt ulogisk da det er mest fuktighet i bunnen av et motorrom. Strømmen kan som kjent gå både opp og nedover i kablene Har sjøl en 80w i motorrom av denne typen men kan nevne at alt er skikkelig lagt opp med klemmer og strips for å unngå kabel-berøring av varme overflater. Kan være med på at kabel inn i ovn skal peke nedover for å unngå evt dråper langs kabel trenger inn i ovn. Det gjelder alle koblingsbokser utsatt for vann og fuktighet = kabel inn i underkant. Sitér dette innlegget Link to post
Catlina Svart 20.November.2008 Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 Har skrudd monteringsklipsene på en plankebit og plassert den med et 45 watt rør under motorblokkene. Har også et under watermaker.Om sommeren tas de med hjem og henges i kjelleren,kan ikke forstå monteringsrådene til Maritim.Det følger norsk bruksanvisning med røret og det står ikke noe så merkelig der. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.