Jump to content

Til dere med teaklaminat i dørken...


SkipsrederGranli

Recommended Posts

Er det noen av dere som har teaklaminat i dørken som kan sende meg ett par bilder av hvordan dette blir seende ut? Vurderer nå forskjellige materialer i min nye dørk (belegg, teak, teaklaminat osv). Heller nå mest mot disse teaklaminat platene, men kunne veldig gjerne tenke meg og se hvordan det ferdige resultatet ser ut i båt før jeg bestiller...

 

Så hvis noen kan være så snille å sende meg ett par bilder av dørken i deres båt med teaklaminat hadde jeg vært meget takknemlig :)

 

På forhånd takk! :cheers:

Link to post
Share on other sites

å jøsses det så jo flott ut...Men er dette kryssfinerplater med ett tynt teaklag på toppen? de laminat platene jeg snakker om som jeg har fått en fin pris på hs Combi Craft er visst plater med en slags plaststoff på toppen som er en teaketterligning... Er det samme plater du sender bilder av her?

Link to post
Share on other sites

Er det noen av dere som har teaklaminat i dørken som kan sende meg ett par bilder av hvordan dette blir seende ut? Vurderer nå forskjellige materialer i min nye dørk (belegg, teak, teaklaminat osv). Heller nå mest mot disse teaklaminat platene, men kunne veldig gjerne tenke meg og se hvordan det ferdige resultatet ser ut i båt før jeg bestiller...

 

Så hvis noen kan være så snille å sende meg ett par bilder av dørken i deres båt med teaklaminat hadde jeg vært meget takknemlig :)

 

På forhånd takk! :cheers:

 

Har brukt teaklaminat fra Maritim-14 mm-på dørken inne, på flybridge og på badeplattform. Dette har jeg hatt i 3 år. Fungerer helt fint. Var litt skeptisk til å bruke dette på badeplattform, men det holder helt fint.Er heller ikke så glatt.

Sørg for å forsegle kantene skikkelig.

Har desverre ikke bilder.

Link to post
Share on other sites

Vell det er kanskje ikke så lett for legfolk å se eller kunne forskjellen på lamminat og finer:

Tynne dimensjoner av tre, fra 0,5-4mm kalles finer. Dørkfineren fra maritim er et tynt lag teak(pluss non striper med et lyst treslag) som er limt på en kjerne av kryssfiner.

Laminat/plastlaminat lages av limimprignert papir. Først legges ca 15 lag kraftpapir impregnert i fenollim på dette legges et ark med foto med ønsket mønster/bilde og over dette igjenn leggeset gjennomskinnelig ark. de siste to impregneres i melamimlim. Så presses de hele, under stort trykk og høy temperatur til en plate, ca 1,5mm tykk.

Laminat er godt motstandsdyktig mot slitasje, varme og fuktighet. Lamminatet må imidlertid altid limes på et underlag.

 

Det som er viktig både med teak-finer og laminat er at platen det er limt på tåler den bruken og de omgivelsene det skal brukes i/til.

Kjernefineren i Maritims dørkfiner er desverrre ikke av særlig god kvalitet, den bør derfor etter min oppfattning ikke brukes der den kan utsettes for fuktighet.

Når det gjelder Maritims dørkplater med plastlaminat så kan det ut fra beskrivelsen i katalogen se ut somm om den tåler mere fuktighet, men den har jeg ikke hatt i hånden.

Aileen ll

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...