Brizo Posted November 18, 2008 Share Posted November 18, 2008 Ønsker å høre om noen som har erfainger med Nimbus 230 med VP 190 D3? Båt og motor vil være 2009 mod. Både gode og dårlige erfainger ønskes. Ship O`Hoy Quote Link to post
Bitteliten Posted November 18, 2008 Share Posted November 18, 2008 Hadde en nabo i havna med en 230R med KAD 32 og SX drev. Den gjorde 30 knop max - og på et R skrog var det lite. KAD 32 ga 170 hk ca - sammenlignet med 190 på D3'en. Jeg lurer på om det blir litt lite trøkk. Quote Link to post
27 knop Posted November 18, 2008 Share Posted November 18, 2008 Hadde en nabo i havna med en 230R med KAD 32 og SX drev. Den gjorde 30 knop max - og på et R skrog var det lite. KAD 32 ga 170 hk ca - sammenlignet med 190 på D3'en. Jeg lurer på om det blir litt lite trøkk. Denne har og Kad 32, men gjør 35 knop. Kanskje har den DPS-drev? Dette er en 2007 modell med D3 190, denne gjør 37 knop; det må da være nok trøkk? Hvis ikke, går den i nærmere 50 knop med 320 hk bensin... Quote Link to post
Brizo Posted November 18, 2008 Author Share Posted November 18, 2008 Hei Bittelitt, jeg prøvekjørte en lik båt med denne 190 hk D3. Vi var tre voksne ombord og da gjorde den 36-37 knop, med god aks ifra 0 -20 knop. R en på skroget står ikk e for race. Quote Link to post
catano Posted November 18, 2008 Share Posted November 18, 2008 Hei. Du spurte om erfaringer til selve båten, jeg lurer mer på hvilen forhandler du evt handler med ? mvh Catano Quote Mvh catano Link to post
Bitteliten Posted November 18, 2008 Share Posted November 18, 2008 Hm -kanskje det var en 250R han hadde? Gjør den 35 knop + begynner det å ligne mer. Men R skroget tåler vel mer enn det? Sjekk også om ikke VP kommer med en D3 230. Det ryktes at den var på gang på Sjøen for Alle i våres. Quote Link to post
Brizo Posted November 18, 2008 Author Share Posted November 18, 2008 Båten blir kjøpt av Oslo Båtsenter. Ja, ønsker og så erfaringer med selve båten også. Finish osv. Quote Link to post
Lingefan Posted November 22, 2008 Share Posted November 22, 2008 Har vurdert denne båten da det ble kjøpt ny båt i vinter 2008. Prøvekjørte 230R og ble voldsomt imponert. Grunnen til at den ikke ble valgt var at den ble vurdert som for stor til hyttebruk og som litt i dyreste laget after all. Inntrykk av båten: -Sjøegenskapene var særdeles gode og den jeg prøvde hadde 270hk V8 Volvo Penta. Den gikk i 46 knop med 4 pers. Det virket som riktig motorisering i den båten. Vurderte å kjøpe diesel og den skulle gjøre 35-36 med 190hk diesel. Likevel så vil nok det føles veldig traust og tregt i denne båten. Den er "for bra" i sjøen til å gi fartsfølelse. Kvalitetsinntrykket er overveldende og bra. Den gir ingen skranglelyder. Du hører kun motoren og sjøsprøyten. Imponerende! Denne båten er en av mine drømmebåter, spesielt om det er snakk om walk around. Da er den det beste man får i sin størrelse. Men det er litt dårlig plass om det skulle begynne å regne. Kabinen er heller ikke stor, men stor nok for en nødovernatting. Lykke til, båten du har valgt er veldig fin og med diesel blir det kun en cruisebåt, men en meget sjødyktig cruisebåt! Quote Lingefan Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.