Jump to content

Hvor mange her inne eier summer family 27

summer family

Recommended Posts

Hei igjen, jeg har min ennå, du er i tenke boksen ennå ,eller har du kjøpt en ?? :seeya:

Jeg har gitt en del info sist ,men er det noen spørsmål så bare skyt....

jeg lurer også på hvor mange det er som har denne båt typen her hjemme , jeg fant vel ut

at det er produsert/støpt ca 500 båter ,men mange er jo gått til export/utlandet

Vi har en Summer Family. Dette er en 82 modell som sansynligvis ble levert som halvfabrikat. den har ikke den tradisjonelle SF-innredningen. Når vi kjøpte den hadde den en stor U-salong, men dette har vi bygget om for å få en solid dobbelkøye.

Motoren er en 86 modell Ford 2726E på ca. 130 hk. Utrolig startvillig motor, men det er jo en Ford, så vi røyklegger litt.

Jeg har også Nordan Family 27 - kjøpt av et annet båtplassen medlem. Den er vi veldig fornøyd med. 150 HK tung og solid Ford motor.

Båten ble testet i BM 7-93 med følgende konklusjoner:

Denne gangen ville vi teste en romslig familiebåt (...) Det må være markedets største 27-foter, i hvertfall når det gjelder antall køyeplasser (...) Nordan 27 Family er en usedvanlig romslig familiebåt. Syv personer kan overnatte uten at man trenger å gjøre annet enn å senke et bord og legge på pute
  • 4 months later...

Jeg har Summer Family også. Bor i Hordaland og ser av og til andre med samme båt på sjøen her i vest. Flott båt men føler snart vi er av den minste båten på sjøen. ALLE ANDRE har jo større båt enn oss.... Lider av ... syken jeg men må også si at vi storkoser oss med vår. Kostet akkurat passe og er utrolig behagelig på drivstoff forbruket.

Min er hvertfall halvfabrikata men er byget opp av en møbelsnekker som har gjort en utrolig flott jobb. Kunsten er bare å holde den like fin.

Summer her også :smiley:

Første båten vår.

1987 modell med 2725 fordsabb 127hk. Romslig nok båt til merkedsprisene. Kanonbra løsning med senger.

Savner baugpropell :yesnod: Har lite erfaring med manøvrering, så anna enn frammover nytter ikkje :nonod:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Hei Sæbø.

Vår båt er fra -86 og har også en Ford 2725E motor. Motoren har gått 2250 timer og er dønn solid. Denne motoren klarer du ikke å ta livet av bare den har nok olje på seg.

Vi har baugpropell i vår men jeg mener at dette strengt tatt ikke er nødvendig da båten er lett å manøvrere bare du bruker hodet. Klarer du å manøvrere fremover så klarer du sikkert å bakke båten også. Da har du snart de samme fordelene som de med baugpropell og hekk thruster (båter uten ratt og ror) :lipseal::lol:

Helt enig med deg at køyeplassløsningene er gunstige. Vi er en familie på 2 voksne og 2 barn. Ungene bruker kabinen bak mens vi voksne bruker kabinen foran.

Fartspotensialet i denne motoren er ikke overveldende men på den andre siden storkoser jeg meg hver gang jeg hører de som klager over drivstoff prisene og stort forbruk. Summer`en bruker vel ca. 7 liter i timen når du marsjer og maks 10 liter når du belaster motoren fullt inkl ferielasting.

Jeg har 2 x 120 liter dieseltanker og kan således kose meg langt og lenge før jeg trenger å tenke på dieselfylling.

Vi bor i Os rett innenfor Halhjem så hvis du passerer kan vi gjerne slå av en prat. Vi pleier også å reise til Husnes og Uskedalen i helgene men synes like gjerne det er koselig å reise i uthavn med båten.

Hei!

Meiner vår ligger på 20 ltr t.... men vi går på ca 11-12 i marsj ca. Pleier oftest å roe ned litt for det er mykje motorlyd der. Skifter motorlabber nå, og skal isolere litt bedre bakover :yesnod:

Ellers merka eg utover i fjor at eg fikk meir og bedre kontroll på kva båten ville, slik at eg kunne forebygge :smiley:

Vi har stuva 3 barn baki(5+10+13) og ligger framme sjølv. Skulle nok hatt større båt snart slik at størstemann fikk litt "privat", menmen.

Vi har ennå ikkje vert på noko lengre turer, var til Radøy i sommer. Fint tur det.

Ellers er vi ofte i nokre havner rundt her. Føyno, Nautøy, kjempefint der, strand og masse unger/båter.

Håper båten snart blir klar, må av med varmeveksler og sette på en ny pakning mot toppen, småbobler noko der :nonod:

...ja og eber tok kveld.. Skulle nok hat en nyere båt, men det er vel altid noko å henge fingrene i uansett :smiley:

Bjørn

Yanmar 6LYA-STP 340hk

• 1 year later...

Hei.

Vi har kjøpt vår Nordan Family 27 (90 modell) nå i sommer og er veldig fornøyd med løsningene i den. Har gått opp fra en Wiking 21, og det var absolutt en fantastisk overgang. Spesielt med 4 barn :crazy:

Sesongen nærmer seg uheldigvis slutten..

Tormod Beichmann

Bare nevner at man kan liste ut alle medlemmer som har oppgitt at de har en Summer Family.

hit, klikk på Søkealternativer av/på og skriv Summer family inn i Båt feltet. Klikk så på Bruk filter.

Da får man 20 treff.

• 1 month later...