Jump to content


RIB eller Scooter?


Divemaster

Recommended Posts

Har en Avon 345 SS med jokey sete for 3 og 30 Hk, som jeg syns er litt for stor å svinge i davitene bak, så vurderer å skifte den ut med en 3.2M

 

Kom over denne, men lurte på om denne vil anses som vannscooter i gamlelandet ?? ... vil jo ikke ha noen problemer hvis vi skulle finne på å ta turen over "fjorden" neste år ...

 

page9-1000-full.jpg

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post

Den kommer ikke til og anses som vannscooter. Jeg kjenner flere med rib med jockeyseter og har selv with 320 med jockey, og det er jo utenbords så det er IKKE en vannscooter

Navn: Erlend

Sted: Bergen

Båt: Viksund with 320 rider

Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk

Link to post

Definisjonen på vannskuter er motordrevne, mindre fartøy som er konstruert for å føre peroner, og som etter alminnelig språkbruk ikke kan beregnes som båter. Dette er klippet fra "rett og vett på sjøen" temahefte 3 fra sjøforsvaret.

Link to post

Join the conversation

You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...