Divemaster Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 Har en Avon 345 SS med jokey sete for 3 og 30 Hk, som jeg syns er litt for stor å svinge i davitene bak, så vurderer å skifte den ut med en 3.2M Kom over denne, men lurte på om denne vil anses som vannscooter i gamlelandet ?? ... vil jo ikke ha noen problemer hvis vi skulle finne på å ta turen over "fjorden" neste år ... Quote Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
johnson Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 Den kommer ikke til og anses som vannscooter. Jeg kjenner flere med rib med jockeyseter og har selv with 320 med jockey, og det er jo utenbords så det er IKKE en vannscooter Quote Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Noflow Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 det er da en båt, har jo pontonger og påhengsmotor vannscooter med påhenger er faktisk lovlig her og ;) Quote Link to post
Sonata 7 Posted November 19, 2008 Share Posted November 19, 2008 Definisjonen på vannskuter er motordrevne, mindre fartøy som er konstruert for å føre peroner, og som etter alminnelig språkbruk ikke kan beregnes som båter. Dette er klippet fra "rett og vett på sjøen" temahefte 3 fra sjøforsvaret. Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.