Jump to content

Brakett til påhengs?


bjoris

Recommended Posts

Jeg har funnet ut at jeg ikke tørr å la gummibåten ha påhengsen på i daviterene. Det syns jeg rett og slett blir for tungt. Problemet er da, hvor skal jeg gjørte av påhengsen? Inni båten er det ikke plass og heller ikke i motorrommet. Det er uansett upraktisk så derfor må den henge på hekken.

 

Har bladd litt i ustyrskataloger, men finner bare av typen pushpit-brakett eller den typen som er beregnet på å senkes ned når motoren brukes som fremdrift på båten. Det er ikke mulig å få til på min båt pga badeplattformen selv om jeg ser at det kunne vært fint å også hatt mulighet til å bruke påhengs på moderskipet i nødsfall.

 

Tips mottas med takk, hvor får jeg tak i dette og ikke minst hva er smartest. Den må komme minst mulig ut fra hekken pga daviteren og gummien som henger der. Det er ikke spesielt god plass....

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Kanskje du kan bruke denne fra Maritim i Arendal ? Er laget for feste på badeplattform, men patenten bør enkelt kunne festes på aktespeilet på båter ? Bør ikke være noe stort problem å lage denne patenten selv heller.

Bilde

MOTORBRAKETT PLATTF.

Art.nummer: 13911-00

Pris: 550,-

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Er dette et alternativ? Syrefast brakett m/teak øverst festet på akterspeilet. Sitter som støpt når motoren låses i gir. Er levert av Vollen Båtservice. Lurer på om den er laget av samme firma som lager de syrefaste vimpelholderne. Kan sjekke det. Har sett samme løsning på mange Windyer. Bør fungere like bra på andre båter.

 

http://www.hannah2.net/images/kragero_hann...ah2_mai2003.jpg

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Takk for tipsene. Jeg må ned å sjekke om den du har (hadde?) på Hannah kan brukes. Den var jo elegant.

 

Den andre er også aktuell, men den kommer langt ut, men det må jo selvsagt være litt plass for å skur fast motoren, men problemet er at motoren antakelig kommer i kontakt med gummibåten, men det er mulig jeg må leve med det... Bare det ikke er noen skarpe kanter så går det jo, men det er litt kjedelig når lakk osv forsvinner...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Apropos dette med å oppbevare en påhenger i motorrommet. Tanken har streifet meg, siden det er svært god plass. Båten er tilpasset dobbelinnstallasjon, og siden jeg bare har en motor er det god danseplass i motorrommet.

 

Er det ikke en risiko å oppbevare en eldre påhenger, kanskje med innebygd tank i motorrommet? Hva hvis påhengern begynner å lekke litt bensin?

 

Har noen prøvd?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...