rogeri Svart 30.April.2004 Del på Facebook Svart 30.April.2004 Siden denne annonsen er satt inn av en "navnebroder",dog med annen addresse og tlf.nr synes jeg den bør formidles hit! http://www.finn.no/finn/bap/object?id=4270...70657&pos=34&ru Sitér dette innlegget Link to post
klikk Svart 30.April.2004 Del på Facebook Svart 30.April.2004 ...Noen som har en god teori? De ser en død og vil ikke dø selv??Du legger vel heller ikke til med båten hvis det ligger ett skutt menneske på fjellet..!? Ihvertfall ikke for å spise og skite... Sitér dette innlegget Link to post
Eppa Svart 30.April.2004 Del på Facebook Svart 30.April.2004 Hos meg er ender som er den største plagen. De dykker etter blåskjell på kaianlegget og tar skjellene med ombord i båten. Finner hele tiden tomme blåskjell og andebæsj i båten. Skikkelig irriterende. Sitér dette innlegget Link to post
jonol Svart 1.Mai.2004 Del på Facebook Svart 1.Mai.2004 Har selv god erfaring med den roterende måkeskremmeren. Der er sjelden noe vind å snakke om der båten ligger. Dermed står den i ro i lange perioder, men måkene holder seg unna likevel. Hadde først et opplegg med nylontråder og plastremser. Det fungerte også helt fint, men det ble for mye styr med opp og ned -rigging. Sitér dette innlegget Det er tryggere på havet enn på veiene ! Link to post
Al-Tec Svart 1.Mai.2004 Del på Facebook Svart 1.Mai.2004 Billig og bombesikker beskyttelse av kalesje: Tophat til Volvo 940 STV, eller en annen lang stasjonsvogn, i en bilrekvisitabutikk! Pris: 119,- Har hatt en sånn til Wikingen i tre sesonger, og den lever enda. Jon_P Sitér dette innlegget AL-TEC al-tec.no Link to post
Fenix Svart 13.April.2005 Del på Facebook Svart 13.April.2005 Til nytte og inspirasjon: http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/fotball/article373467.ece Men det er vel kanskje ikke lov å skyte dem selv...? Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 13.April.2005 Del på Facebook Svart 13.April.2005 Til nytte og inspirasjon:Spørs om noen vil ha sønderskutte måker liggende på dekk da Bedre med en liten gummi huggorm da GeV Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Snoopy Svart 13.April.2005 Del på Facebook Svart 13.April.2005 Hva med en rovfuglprofil skåret ut av f.eks ei treplate? Det funker kjempebra mot fugl i jordbærlandet Hang i tillegg på noen cm brede svarte plastremser på vingene, så det ble litt bevegelse. Ellers ser jeg flere hos oss har både måkejager og gummislanger. Personlig har jeg en teori om at det er de fargede kalesjene som er flittigst besøkt. Har selv sandfarget, og det kan gå lenge mellom hver måkebærsj. Nabobåtene derimot, med grønne, blå og burgunder tak, er ganske godt neddr...! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2005 Det står i siste Båtmagasinet om et "måkenett". Dette er en form for nett/garn som kan tas på utsiden av kalesjen. Ideen kommer fra fiskere som la merke til at måkene ikke setter seg på garma (mulig de er rette for å sette seg fast). Koster 149 kroner. Jeg husker ikke i farten hvor det leveres fra - men jeg har nå bestilt et slik nett for et par uker siden. Det kostet 149 kroner+porto. Sitér dette innlegget Link to post
Snoopy Svart 13.April.2005 Del på Facebook Svart 13.April.2005 Du får huske på å komme med en forbrukerrapport etterhvert, da! Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 13.April.2005 Del på Facebook Svart 13.April.2005 Hakke det problemet jeg. Kanskje det er på grunn av alle de løse falla som slår mot aluminiumsriggen min Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Verrie Svart 13.April.2005 Del på Facebook Svart 13.April.2005 Hakke det problemet jeg. Kanskje det er på grunn av alle de løse falla som slår mot aluminiumsriggen min <{POST_SNAPBACK}> Kremt kremt...... http://www.baatplassen.no/i/index.php?show...c=10835&hl=mast Sitér dette innlegget Link to post
Rune B. Svart 13.April.2005 Del på Facebook Svart 13.April.2005 (redigert) Måkejager er jo bra så lenge den går rundt. Gjør den ikke det så ikke bli overrasket om det en dag sitter en måke der og da mener jeg på selve "jagern" Ok, har bare sett det en gang, men jeg har sett det. Bil "kalesje" sammen med måkejager må jo være en sikker vinner. Nb: død fugel funker også om du vil ha frukt trær ol for deg selv. Redigert 13.April.2005 av dux (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.April.2005 Del på Facebook Svart 13.April.2005 Måkejager er jo bra så lenge den går rundt. Gjør den ikke det så ikke bli overasket om det en dag sitter en måke der og da mener jeg på selve "jagern" <{POST_SNAPBACK}> Så en gang en måke som satt på måkejageren og kjørte karusell... Så ut som den storkoste seg! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Fenix Svart 13.April.2005 Del på Facebook Svart 13.April.2005 Spørs om noen vil ha sønderskutte måker liggende på dekk da <{POST_SNAPBACK}> Nei, det er nok litt i overkant. Men jeg er så ille plaga med måkeskit for tida!! Sitér dette innlegget Link to post
Cirkeline Svart 14.April.2005 Del på Facebook Svart 14.April.2005 Måkejageren må elektrifiseres. Ta en måkejager, monter på en liten Dc motor med ei lita drivreim. Koble til en IR sensor ,litt 12 volt og vips måkene har ingen kalesje å sette seg på. Du kan risikere at du finner enkelte måker på dørken som har fått "jager`n" i knotten. Kanskje lage en liten elektronisk sak med en sensor som er tilkoblet en eller annen form for lydgiver. Kan kanskje være høyfrekvent lyd som ikke vi plages av??? Kun tanker, men ......... Sven A Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 14.April.2005 Del på Facebook Svart 14.April.2005 Det enkelste er ....... nei ikke pistol men noen liner spent opp over båten, eller ei not. Leste noe om noen som leverer denslags utstyr i siste Båtmagasinet tror jeg det var. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 14.April.2005 Del på Facebook Svart 14.April.2005 Det enkelste er ....... nei ikke pistol men noen liner spent opp over båten, eller ei not. Leste noe om noen som leverer denslags utstyr i siste Båtmagasinet tror jeg det var. <{POST_SNAPBACK}> Fiskesen er sikkert det du tenker på, utrolig effektivt, mange bruker det etterhvert som et alternativ til plastikk hubro. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 14.April.2005 Del på Facebook Svart 14.April.2005 Har sett Fiskesen stukket opp med gamle cd plater hengenen på.. Ingen fugler satt der da.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Sonata 7 Svart 14.April.2005 Del på Facebook Svart 14.April.2005 kapp opp en gammel hageslange og legg på kalersjen, så blir de borte garantert eller skaff deg en svane? Sliter med dette møkkprob. på seilforeningen og da la vi hageslange biter utover et år og det kom ikke no bærsj da nei, og i fjor kom det svaner som jaget bort alle fulene, ganske sjekt? Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 14.April.2005 Del på Facebook Svart 14.April.2005 Har hørt at en liten huggorm/slange av plast e.l skal gjøre susen. Har ikke prøvd det selv, mrn skal prøve det i år! M/B Gamla Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 14.April.2005 Del på Facebook Svart 14.April.2005 Har ikke kalesje jeg men skal jo ha det etterhvert og da får måkene gjøre fra seg alt de orker! Gidder ikke gjøre noe med det da man ikke får bukt med det likevel! Sommeren er for kort til og bry seg om småting. Min mening da Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 14.April.2005 Del på Facebook Svart 14.April.2005 Sommeren er for kort til og bry seg om småting.Vil velle heller si at sommeren er for kort til å vaske måkeskitt...... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 14.April.2005 Del på Facebook Svart 14.April.2005 Vil velle heller si at sommeren er for kort til å vaske måkeskitt...... <{POST_SNAPBACK}> Tja, man vasker vel ikke kalesjen hver dag! Når jeg hadde kalesje båt så var det vel kanskje et par ganger i måneden! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 14.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2005 Tja, man vasker vel ikke kalesjen hver dag!Eh - neivel? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.