Pelle Parafin Startet 20.November.2008 Del på Facebook Startet 20.November.2008 Standarden på norske lystbåter når det gjelder utstyr,har tatt helt av. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 Neida. Men du glemte avkryssningsmuligheter for baug- og hekktruster, cognacskapet og isbitmaskinen. Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 20.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2008 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene.For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 Jeg tillot meg å legge til noen spørsmål, men de som allerede har svart vil jo ikke få anledning til å svare igjen, så responsen blir ikke helt korrekt for de fire siste alternativene. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Pelle Parafin Svart 20.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2008 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene.For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 går det ann å ha litt lenger redigeringstid i slike tilfeller som dette? Å endre på spørsmålene i en poll etter at medlemmer er begynt å svare er en uting etter mitt syn, en manipulerer jo da på en måte de svarene som allerede er gitt. Om jeg svarer i en Poll så er det med bakgrunn av i de svaralternativer som er tilgjengelige, og at det da skal komme andre alternativer etter at jeg har avgitt mitt svar vil påvirke sannehetsgehalten av hele pollen. Ikke så viktig i denne pollen som går på konkret utstyr, men prinsippet blir det samme. Etter mitt syn burde det ikke være mulig i det hele tatt å redigere etter at noen har begynt å svare. Bruk heller litt lengre tid på å tenke igjennom spørsmålene før en setter i gang en poll! Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 Hva representerer egentlig %-talene i pollen? Det er nå 48 som har avgitt stemme. Det er 8 som har sagt de har radar. Dette står det tilsvarer 1,72%. Denne pollen kan jo ikke være riktig satt opp. er det ikke interessant å vit hvor mange prosent av deltakerne som passer inn i hver gruppe? Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 Jippi, jeg kunne krysse av på ett av punktene, nemlig autopilot Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 Fikk ikke satt et eneste kryss jeg.. hvis ikke portapotti/hekkdusj kan telle som "dusj/toalett" ? Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
tom-ass Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 Kjøleskap = Kjøleboks VHF = Håndholdt Toalett/dusj = Pumpedo Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Brutus Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 Hvor ble det av lift, hekkgarasje, vaskemaskin, tørketrommel og generator... Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 Det skulle vel også ha vært et punkt for Cigarrer og et for Blondinner???? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
abbor Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 Og hva med ekkolodd? I min prioriteringsliste kommer ekkolodd før motor, men kanskje etter årer Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 Og AIS? Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fanafjord Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 Og Navtex/Weatherfax? Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
plimsoll Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 hva med vedovn og badekar? Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 Selvfølgelig... burde vært med badekar:-) "Alle" Trawlerne har jo det:-))) Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 dette blir helt feil, sorry . hvis 114 av 138 har kjøleskap blir det ikke 8,36% Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 Trodde ikke det var vanligmed kjøleskap i båt jeg , lite økonomisk løsning etter min mening å slippe ut kulden hver gang man skal ha seg noe i skapet Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 og et for Blondinner???? Frk. Laliza (m/salttablett og co2-patron)... Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 hver gang man skal ha seg noe i skapet Jaså du har deg i skapet, trodde det var i senga en gjorde slikt og ikke i skapet. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 Det er vel derfra uttrykket "å komme ut av skapet" kommer? Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
index Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 lite økonomisk løsning etter min mening å slippe ut kulden hver gang Dette er et knapt nok eksisterende problem. En myte, mer eller mindre... Luftvolumet i kjøleskapet krever minimalt med energi for å kjøles ned. Lunken mat man setter inn i skapet derimot, bruker mengder av energi for å komme ned på rett temperatur. Lars H testet dette for en stund siden, og forskjellen på om døren ble åpnet gjentatte ganger kontra at skapet stod lukket hele tiden var knapt målbar! Derimot Så økte strømforbruket betydelig om melkekartongen ble tatt ut, satt på frokostbordet en halvtime og deretter satt inn igjen. Så det er mye bedre å ta kartongen ut av skapet hver gang man trenger påfyll, for så å sette den inn igjen. Selv om man gjør dette gjentatte ganger, bruker man mindre strøm enn om man lar kartongen stå ute... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
jupan Svart 20.November.2008 Del på Facebook Svart 20.November.2008 Det mangler det viktigste punktet : GOD STEMNING :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.