Jump to content

Pris på båtopptak


alidal

Recommended Posts

Fikk min lille seilbåt på 20 fot kranet opp på tilhenger ved hjelp av en stor kran som står fastmontert på kaien. Spurte om pris på forhånd og fikk da vite at opp- og utsetting av båt kostet 1800 kr + moms. Fikk ikke eksakt svar på hva det vill koste å sette den opp på henger, men regnet i alle fall med at det ble noe mindre.

Da regningen kommer er den på 1800 + moms (2250,- inkl. moms)

Det var 1 mann med i tillegg til kranfører. Det gikk med en god halvtime til hele operasjonen.

Noen som vet hva som er vanlig for et slikt stykke arbeid?

Syns det virket dyrt, men det er kanskje vanlig pris?

Link to post
Share on other sites

I båthavna betaler vi 500 opp og 500 ut med fastmontert kran og traktortransport noen 10meter til landligge.(og da er landligge inkludert (tror jeg))

Jeg ligger "på andre siden" og har brukt lastebil med kran for opptak og utsett sammen med 3,4 eller 5 andre (varierer litt år for år)Vi har betalt 450kr pr stk de siste årene, i år bli 500 antydet som en mer passende pris. Rimelig, skulle jeg mene.

Om du setter på land eller i tralle skulle da gå ut på ett.

Link to post
Share on other sites

JEG betaler 2750 kr for opptak og transport 2 mil. 30 foter .

 

Stiller Halvorsen med følgebil ved transporten? Hifo'en er vel i overkant av 3 m bred.

 

Min er 2,85 bred, det holdt med "lysorgel" når den ble fraktet fra Oslo. Jeg betaler vel ca 1600 inkl opptak, kjøring (ca 20m...) og leie vinterlagringsplass.

Link to post
Share on other sites

Hos oss koster Land- eller sjøsetting med vår egen Sublift for medlemmer:

t.o.m. 24' ......... kr 250,-

25' til 30' .......... kr 325,-

31' til 35' .......... kr 400,-

36' til 40' .......... kr 450,-

over 40' .......... kr 1.000,-

Dette er rimelig tatt i betraktning at båtlaget har kjøpt Sublift til over 1 mill. kr.

Men noe skal vel medlemmer ha igjen for å stå i foreningen?

Link to post
Share on other sites

Krana i havna vår kan vi bruke så mye vi vil , vi som er medlemmer da så klart . Ikke medlemmer kan leie den , koster da 400 pr løft . Så skal du ha opp båten din på en henger , må du ut med 400- . Det er vel billig vil jeg mene , men det er jo dem som klager på det også . Men er jo helt frivillig å leie den da , så da er det jo opp til den enkelte . Skal du ha bil , koster det mellom 1000- og 1800- bort på opplagsplassen .

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Her er det ikke snakk om i båtforeningen, men et privateid verksted og opplag, men synes det kan virke i overkant det jeg må betale.

Er jo ikke den helt store saken da, men er litt interessant å høre hva andre har betalt for lignende arbeid.

Jeg skal nok ikke bli "tatt" av finanskrisen pga. denne regningen! :sailing:

Har forøvrig klaget på regningen, men har ikke fått noe svar ennå. :discuss:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...