Jump to content


Erfaring med Yamaha 225 V Max 3,1


Geirl

Recommended Posts

Hei

Har kjøpt meg en Draco Oceanraft 700 med 2 stk Yamaha V-Max 225 3,1 ltr 200 mod

Lurte på om noen har erfaringer med disse motorene da jeg finner lite info om disse

Har hatt mange Yamaha tildigere og de har fungert utmerket men denne typen med

direkte innsprøytning vet jeg lite om

Motorene har gått 235 timer.

Gleder meg forøvrig til våren så jeg får prøvd de

 

Geirl

Link to post

Huff.... Ja nå har du gjort det.... :nonod: Spøk til side; det finnes lite objektiv info her om disse, men på US-forum er det postet masse om disse motorener (2stroke HPDI) Søk, les og lær.... :yesnod:

 

Vær klar over at de største fiendene til High-Performance motorer er airtime og vann i bensinen. US-bensin er tilsatt alkohol, noe som gjør den mer utsatt for vannopptak enn den vi bruker.....enda... Filter, filter og filter.

 

Pass på at alle injektorer virker skikkelig - hele tiden...

 

Ellers er det litt å lese om potensialet her....:

 

http://www.bwbmag.com/output.cfm?id=168505...p;sectionid=309

 

3,1 l pulver....

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post

Join the conversation

You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...