Jump to content

Septiktank i syrefast stål

Stephan

Recommended Posts

Jeg trenger en ny septikktank og vil ha den i syrefast stål. Den skal være rektangulær og romme ca 60 liter. Er det noen her som vet om folk som lager slikt etter mål, og helst i Akershus, og hva et slikt prosjekt kan tenkes å koste?

Stephan

Lag tegning og skikkelige spesifikasjoner, kanskje noen her kan lage eller kjenner noen som kan gjøre det.

Eller ta tegninga med og oppsøk en vidregående skole for mekaniske fag. Be om at de trykkprøver den for deg slik at du vet den er tett.

Hentet min nye tank på Ertec i Tvedestrand forrige dagen. 2 utløp, 2 luftinger, 95 liter. Kr 2.900,- + mva. Et lekkert stykke arbeid av superproffe folk og topp service. Mailet dem en tegning. NB: er trykktestet med 3 meter vannsøyle, et must....

Ellers så har jo Maritim ferdige tanker i rustfritt stål.

Pass på martim- syrefast stål, ikke rustfrittstål. Seasea - rustfrittstål. Begge er ikke samme type.

Kjøpte septitank hos seasea og trodde det var syrefast. Nei, det er rusrfrittstål septitank hos seasea.Tok feil. Maritim har ikke rustfrittstål, kun syrefast septitank.

At-le

Hmm...det skulle ikke tilfeldigvis være samme tanken hos Maritim og Seasea? - Rustfritt og syrefast er folkelige betegnelser , det er ståltypebetegnelsen/spec. en bør se på tenker jeg, men er for øvrig enig med At-le. Jeg har Seasea sin tank, den er fremdeles hel etter tre år :-) vi bare advare mot plastanker, lukt er da knapt til å unngå.