Jump to content

Julegave ?

At-le

Recommended Posts

Men er det noen med gode råd om julegaver til fruen som ikke medfører katastrofe?

Lars H.

Lars, du må tenke etter, hva sa hun da dere var på ferie, noe hun savna da ?

de pleier å hinte om sånne ting. og så forventer de at vi(mannfolk) always, skal forstå hintene.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Hei.

Nei sannelig om jeg vet. Viste henne dette verktøysettet, men null interesse!

(selve verktøyet var faktisk av god kvalitet)

rosa_verktoy1.jpg

rosa_verktoy2.jpg

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Snøfreser til kona må da være den perfekte gaven ? :lol: PS! Husk å få den lakkert rosa (må visst øve litt mere på den fargelegginga...)

rosafreser.jpg

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Alt som har med sikkerhet å gjøre, er som oftest svært velkomment hos det andre kjønn.

- dybdemåler

- radar

- div alarmer

- lett tilgang på værmelding overalt hvor vdere er (dabradio)

Kanskje en bedre badestige/trapp som er lettere å komme opp i båten med?

Myke, varme gode dyner...

Gode varme uteklær...

Regntøy...

Gode sittestoler...

Kvalitets-solbriller...

Kunne disponere båtens beste solplass - alltid

I år har vi kjøpt båt til oss selv i julegave! Og på ønskelista står bla dieselvarmer, kokebluss, kjøleboks, radio, opplegg for landstrøm, VHF, kartplotter + flere ting vi trenger for å få båten klar for ferie. Er ganske sikker på at selv om båten blir sjøklar og ferieklar er det en hel masse ting som vi, inkl meg som "bare" er skipperfrue, kommer til å ønske oss. Alt til båten tas imot med glede og stor takk! Er interessen stor nok blir den minste ting spennende nok!

I år har vi kjøpt båt til oss selv i julegave! Og på ønskelista står bla dieselvarmer, kokebluss, kjøleboks, radio, opplegg for landstrøm, VHF, kartplotter + flere ting vi trenger for å få båten klar for ferie. Er ganske sikker på at selv om båten blir sjøklar og ferieklar er det en hel masse ting som vi, inkl meg som "bare" er skipperfrue, kommer til å ønske oss. Alt til båten tas imot med glede og stor takk! Er interessen stor nok blir den minste ting spennende nok!

Nå ble jeg litt misunnelig, dere har jo en hel haug av forslag til gaver som dere kan kjøpe til HVERANDRE. Heldige mannen :cheers: .

Jeg må vel ta turen til gullsmeden eller en klebutikk som vanlig. :confused:

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

.....Jeg må vel ta turen til gullsmeden eller en klesbutikk som vanlig.....
Ektefellen og barna mine har etter hvert utviklet en sympatisk rutine: Til hoved-julegave, -geburtsdagsgave og -farsdagsgave får jeg gavekort fra en leverandør av båtdeler som holder til her i nærheten. Gavekort er en flott gaveordning - jeg har ikke tallet på alt det jeg har fått opp gjennom årene som har gått rett inn i skapet. .......Men jeg har også litt andre synspunkter på dette....

Det enkleste er jo bare å bytte penger. Du får 1000 så får jeg 1000 tilbake :lol:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...