Rui lui Startet 22.November.2008 Del på Facebook Startet 22.November.2008 hei.nå som makrellen er reist.hva bruker dere på kroken?jeg har brukt frosne reker uten den helt store lykken..kom med tips og råd:-))) silver viking. Sitér dette innlegget ] Link to post
index Svart 22.November.2008 Del på Facebook Svart 22.November.2008 Pleier å ha litt makrell i frysen for bruk som agn. Stort sett derfor jeg fisker makrell, egentlig.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
jupan Svart 22.November.2008 Del på Facebook Svart 22.November.2008 Dra ut til Koralfisk på Husøy. Der får du makrell i 20kg pk til 200,-. Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 22.November.2008 Del på Facebook Svart 22.November.2008 Får du tak i åtesild er dette et meget bra agn. Også akkar er bra. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 22.November.2008 Del på Facebook Svart 22.November.2008 Bruker gjerne makrell til havfiske. Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 22.November.2008 Del på Facebook Svart 22.November.2008 Jeg har brukt reker som er rensket og har ligget i romtemperatur et par dager. Da lukter det perfekt for storfisken, et triks jeg lærte av en gammel fisker. Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 22.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.November.2008 hvor ligger koralfisk? Sitér dette innlegget ] Link to post
Rui lui Svart 22.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.November.2008 Dra ut til Koralfisk på Husøy. Der får du makrell i 20kg pk til 200,-. Jeg har brukt reker som er rensket og har ligget i romtemperatur et par dager. Da lukter det perfekt for storfisken, et triks jeg lærte av en gammel fisker. hva fisk får du? Sitér dette innlegget ] Link to post
Rui lui Svart 22.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.November.2008 Får du tak i åtesild er dette et meget bra agn. Også akkar er bra. hvem har dette?åtesild. Sitér dette innlegget ] Link to post
knutza Svart 22.November.2008 Del på Facebook Svart 22.November.2008 Fungere utmerket til sei og torsk, men han som fortalte det til meg hadde også tatt kveite med reker som har begynt å lukte litt stramt. Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 22.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.November.2008 ok..på hvilken dybde fisker du? Sitér dette innlegget ] Link to post
knutza Svart 22.November.2008 Del på Facebook Svart 22.November.2008 Skjelden over 60 meter, helst 20-40meter. Her oppe er det lite å få på stang under 60 meter, da må man helst bruke garn. Vinterstid står ofte fisken dypere, men da fiskes det mest med juksa, og det har jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 22.November.2008 Del på Facebook Svart 22.November.2008 hva fisk får du? Her ute på Vestlandet? Svært lite...... Men det som biter på er jo en miks av lyr, torsk og sei. Men herregud så lite fisk det er her... Ps. kommer fra finnmark. Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 22.November.2008 Del på Facebook Svart 22.November.2008 hei.nå som makrellen er reist.hva bruker dere på kroken? Frosset makrell. Send meg en IM så kan det hende at det ordner seg om du ikke bor alt for langt borte. Ellers fås det kjøpt kunstig agn av typen Gulp. Ikke helt borte det heller. Fersk fisk er heller ikke å forakte. Får du pilket opp en eller annen fisk, kan du bruke noe av denne til agn uten å ødelegge hele fisken. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Arnstein Svart 22.November.2008 Del på Facebook Svart 22.November.2008 Her ute på Vestlandet? Svært lite...... Men det som biter på er jo en miks av lyr, torsk og sei. Men herregud så lite fisk det er her... Ps. kommer fra finnmark. Stemmer det. Dermed er utfordringen og sporten større. Det ordentlige fiskerne kommer for en dag her. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
jupan Svart 22.November.2008 Del på Facebook Svart 22.November.2008 Forskjell på sport og matauk da mann... Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 22.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.November.2008 jeg har alltid trodd at det dypere du kommer jo større er fisken??? Sitér dette innlegget ] Link to post
Arnstein Svart 22.November.2008 Del på Facebook Svart 22.November.2008 jeg har alltid trodd at det dypere du kommer jo større er fisken??? Ofte stemmer det, i allefall på det jevne her på disse kanter. Men det er fisket havål rett ut for kaikanten på ca. 18 kg på Karmøy. Det var vel i fjor på disse tider, så det er ikke alltid dette stemmer. Fiskeren og fremgangsmåten betyr mye. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Nils1 Svart 22.November.2008 Del på Facebook Svart 22.November.2008 Bruker stort sett kun makrell - ( fryser ned piren ( småmakrellen) jeg får tidlig på sommeren. Fisker på 40-80 meter mest lange og torsk. fisker og i fordypninger i bunnen - ( det ser du på kartet ) etter hyse - samme agn . Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 22.November.2008 Del på Facebook Svart 22.November.2008 HVOR fisker du Nils? langt ut??? jeg prøver meg stadig på sletta og det er samme sorgen hver gang...... Har hørt man må til Urter, men det er jo hvertfall 2,5 time med en sjark i 6 knop og svær sjø er det der og har jeg hørt. Jeg har juksa på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 22.November.2008 Del på Facebook Svart 22.November.2008 Makrell i tomat? Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 22.November.2008 Del på Facebook Svart 22.November.2008 Fisker mest i Fensfjorden - er noen " skaller midt i løpet der det oftest er noe i allefall og ut mot Holmengrå . men det er nå helst i maksvær da ( er ikke fra Finmark men har slekt i Narvik om det hjelper ) ler Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 22.November.2008 Del på Facebook Svart 22.November.2008 hahaha narvikingan har det fint på ofoten ja... kan nok være bra hardt der og i kulingen... hvor er de stedene? er det utenfor karmøya eller inni en fjord eller hvor sånn cirka i himmelretning fra et kjent punkt? Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 22.November.2008 Del på Facebook Svart 22.November.2008 auda - er nok et stykke fra der gitt :-) Fensfjorden ligger nord om Fedje - i Nordhordaland - på grensen til Sogn og Fjordane - ca 30 nm nord for Bergen - blir en fin tur med sjarken det ? Skal holde utkikk jeg Her kan du se det på Kart Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 22.November.2008 Del på Facebook Svart 22.November.2008 Aha! DA så ;) Det tar nok sin tid ja. Skal pumpe på tåkeluren når jeg ser land! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.