Jump to content

Kjøpe ryggekamera til båten, tips?

olebull

Recommended Posts

En slik multipod er vel det eneste riktige valget. Det har både FLIR, nightvision og standardkamera med zoom.Pan og tilt. Alt er gyrostabilisert, det er også mulighet for å tracke objekter med å låse visuelt, via ais eller radar. Ja, også kan det brukes som ryggekamera. Kjempegreier.

nvtielectronicsmain.jpg

hindre passering høres ikke direkte intelligent ut, finnes nok bedre bruk av radar, hilsen en som ikke er så redd/påvirket av andres hekksjø ;)

moderne hjelpemidler er uten tvil fantastisk, finnes jo fortsatt de som ler og gliser av andre som skal ha hjelpemidler, i bilen min har jeg ryggekamera + sensorer forran og bak, fantastisk hjelpemiddel på stor bil, og jeg har 0! riper i fangerne, samt kliner den inntil trange steder og er mindre sjenanse for andre.

skal ikke store smellen til hverken med båt eller bil, for at kamera/sensorer er spart inn, motorrom overvåkning med kamera var smart. forstår det slik etter surfing på belamarin sin side, at en 2 år gammel raymarine E120 tar kamera?

til brutus, den greia ser ut som noe hentet fra israelsk grensepost ;)

Redigert av andersb (see edit history)

til brutus, den greia ser ut som noe hentet fra israelsk grensepost ;)

Ja, du vet med 32X optisk zoom, så blir det litt lengde på objektivet. Det kan jo hende man vil ta objekter som ligger på svaberg og skjær i litt nærmere øyesyn. Bare for å være på den sikre siden.

Har koblet et trådløst mastekamera mot Garmin 4010 som fungerer meget bra. Bruker det kun når jeg står nede i styrhuset med minimal sikt akterover. Under veis bruker vi radaren som "ryggekamera" som nevt andre steder i denne tråden. Jeg tror max lengde på vårt trådløse er rundt 10 meter fra kamera til mottaker, som jeg har gjemt oppunder og bak plotteren nede i styrhuset.

videoskjerm_3.jpg

Her med delt bilde på plotteren.

videoskjerm1.jpg

Her med fullt bilde.

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...