LALUNA II Svart 13.August.2010 Link til dette innlegget Svart 13.August.2010 Runo da !! bruker du ikke radaren det er mitt våpen mot bakfra bøller ser de kommer og dreier bare pent den veien de prøver å forsere i høy fart... effektivt ... men ser de ikke alltid ..hehe men ser behovet ja , har også dårlig utsikt akterover når presenning er oppe .. Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Brutus Svart 13.August.2010 Link til dette innlegget Svart 13.August.2010 En slik multipod er vel det eneste riktige valget. Det har både FLIR, nightvision og standardkamera med zoom.Pan og tilt. Alt er gyrostabilisert, det er også mulighet for å tracke objekter med å låse visuelt, via ais eller radar. Ja, også kan det brukes som ryggekamera. Kjempegreier. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 13.August.2010 Link til dette innlegget Svart 13.August.2010 (redigert) hindre passering høres ikke direkte intelligent ut, finnes nok bedre bruk av radar, hilsen en som ikke er så redd/påvirket av andres hekksjø ;) moderne hjelpemidler er uten tvil fantastisk, finnes jo fortsatt de som ler og gliser av andre som skal ha hjelpemidler, i bilen min har jeg ryggekamera + sensorer forran og bak, fantastisk hjelpemiddel på stor bil, og jeg har 0! riper i fangerne, samt kliner den inntil trange steder og er mindre sjenanse for andre. skal ikke store smellen til hverken med båt eller bil, for at kamera/sensorer er spart inn, motorrom overvåkning med kamera var smart. forstår det slik etter surfing på belamarin sin side, at en 2 år gammel raymarine E120 tar kamera? til brutus, den greia ser ut som noe hentet fra israelsk grensepost ;) Redigert 13.August.2010 av andersb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 13.August.2010 Link til dette innlegget Svart 13.August.2010 til brutus, den greia ser ut som noe hentet fra israelsk grensepost ;) Ja, du vet med 32X optisk zoom, så blir det litt lengde på objektivet. Det kan jo hende man vil ta objekter som ligger på svaberg og skjær i litt nærmere øyesyn. Bare for å være på den sikre siden. Sitér dette innlegget Link to post
Mannenigata Svart 13.August.2010 Link til dette innlegget Svart 13.August.2010 Så det ble nevnt i denne tråden at det var mulig å få "ryggekamera" til simrad nx40. Noen som har en link til hvor jeg kan få tak i dette? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 13.August.2010 Link til dette innlegget Svart 13.August.2010 (redigert) Har koblet et trådløst mastekamera mot Garmin 4010 som fungerer meget bra. Bruker det kun når jeg står nede i styrhuset med minimal sikt akterover. Under veis bruker vi radaren som "ryggekamera" som nevt andre steder i denne tråden. Jeg tror max lengde på vårt trådløse er rundt 10 meter fra kamera til mottaker, som jeg har gjemt oppunder og bak plotteren nede i styrhuset. Her med delt bilde på plotteren. Her med fullt bilde. Redigert 13.August.2010 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
aileenll Svart 13.August.2010 Link til dette innlegget Svart 13.August.2010 (redigert) Rygge kamera må jo være utrolig kjekt! Men husk også retningslys. og kontroller håndbrekkket og bremsene før dere legger fra! Redigert 13.August.2010 av aileenll (see edit history) Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.