Jump to content

Rehabilitering VP-G drev - små groper i godset

thomasd

Recommended Posts

Hei,

Jeg kjøpte en fem år gammel båt i sommer, og selv om den på overflaten ser bra ut, er det tegn på at ikke alle komponenter har fått så mye kjærlighet og omtanke som de fortjener - for eksempel drevet. Derfor er jeg i gang med å slipe av lakken, prime og lakkere på ny. Noe må man jo gjøre på vinteren også! ;-) Jeg har blitt anbefalt å få av all lakk (ikke nødvendigvis all primer), og påføre en del lag to-komponent epoksyprimer før lakkering.

Ved nedsliping har jeg dog kommet over en del områder hvor det har kommet groper i godset (hvor det forøvrig på overflaten så helt greit ut - i motsetning til andre steder). Se bilder:

img_1627.jpg

img_1630.jpg

Går det greit å prime rett i dette (naturligvis skal det finslipes litt først), og så gå over med sandpapir noen ganger for å få en fin og glatt overflate, eller må jeg foreta meg noe spesielt?

Bør jeg ta skadene særlig alvorlig - kan de være symptomer på et større problem?

Andre tips/triks i sakens anledning mottas naturligvis også med takk.

Mvh

Thomas

Galvanisk tæring var også min antagelse, og kan godt tenkes det skyldes dårlige sinkanoder. Da jeg overtok båten var anoden nesten fullstendig borttæret. Spørsmålet nå er jo hvorvidt jeg må foreta meg noe spesielt i så måte, eller om fremtidig god behandling vil være nok. Disse gropene er jo max en millimeter eller så dype, så en vesentlig svekking av materialet er det trolig ikke snakk om.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...