Fenix Posted November 23, 2008 Share Posted November 23, 2008 Lettmatrosen skal i gang med sin første ordentlige båtsesong neste år (fyller halvannet i april), og vi må se litt på adkomstveien. I første omgang blir det jo mor og far som må ha henne under armen, men det varer vel ikke lenge før hun vil prøve sjøl. Jeg lurer litt på å montere en peke med stige på Fenixen, feks en fra Båtsystem. Et alternativ er bare en enkel stige uten peke. Vi ligger i både gjestehavner og uthavner, og det kan jo jammen være en utfordring for oss voksne også å komme seg ut og inn i båten. Spørsmålet er om slike remedier egentlig hjelper, og om det eventuelt er "overkill" med både peke og stige. Hva er andres erfaringer på dette punktet? Quote Link to post
bjorngb Posted November 23, 2008 Share Posted November 23, 2008 Vi har prøvt en stige - uten veldig stor grad av hell. Det er kronglete å kommer seg på/av stigen fra båten (fra land er det helt ok). Jeg tror vi kommer til å montere et spryd fra båtsystem (med rulle og stige) Quote Link to post
_Kaia_ Posted November 24, 2008 Share Posted November 24, 2008 Jeg monterte det lille Båtsystem HP65 på en Bavaria 30 før sommerferien og er meget fornøyd med det. Kjøpte en kasettstige til det også, men har ikke fått montert det enda. Quote Link to post
Fenix Posted November 24, 2008 Author Share Posted November 24, 2008 Jeg synes også det ser veldig hendig ut med en sånn kassettstige på HP65. Har du småunger i båten? Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.