Marulf Startet 24.November.2008 Del på Facebook Startet 24.November.2008 Har gått til innkjøp av "ny" båt. En 98 mod Ibiza 20 touring. Båten ser flott ut og jeg er veldig godt fornøyd med handelen. Jeg ønsker å sjekke/rengjøre bensintanken i båten. Denne ligger under dørken og jeg vet ikke hvordan jeg skal komme til denne. Noen som har gjort dette før og kan gi meg noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
yevensen Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Prøv å ring Grimstad Bådsenter, de er store på Ibiza og bør kunne svare: Tel: 37 04 13 58 verksted@grimstadbaadsenter.no Eller produsenten: Ibiza Boats AS Moy Moner 71, 4885 Grimstad 37 25 70 90 Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Eller Rogaland Maritime Senter i Stavanger som er landets største Ibiza forhandler... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Hansi Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Hvorfor ikke kontakte leverandør av båten. Sitér dette innlegget Link to post
Marulf Svart 25.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2008 Har forsøkt å kontakte leverandøren pr e-mail, men det har så langt ikke gitt noe resultat. Får smøre meg med litt tålmodighet og se hva jeg kan finne ut. Vinteren er alt for lang (med tanke på denne type båt), men våren kommer brått... Sitér dette innlegget Link to post
Marulf Svart 9.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Desember.2008 Da har jeg fått svar av leverandør. Bensintanken skal ligge under en luke i dørken som er limt fast med sikaflex. Da skal jeg komme til tanken som har et mannlukk for rengjøring. Noen av båtene har denne luka skrudd fas i stedet for limt fast. Jeg vurderer da å suge opp bensinen med oljesugeren min i stedet for å skjære løs luka. Da bør jeg få ut bensin og evt vann, selv om jeg ikke blir kvitt evt annen dritt på tanken. Sitér dette innlegget Link to post
AQ140A Svart 9.Desember.2008 Del på Facebook Svart 9.Desember.2008 Hei. Pass på at oljesuger tåler bensin Det gjør ikke min fra Maritim Sitér dette innlegget Link to post
wilma Svart 9.Desember.2008 Del på Facebook Svart 9.Desember.2008 På min 2001 modell 20 touring er luka ihvertfall skrudd fast, med en pakning som tettemiddel. Luka utgjør størstedelen av akterdekket. Under der sitter tanken. Inspeksjon får du gjort etter å tatt ut tankgiveren. Ganske kurant jobb. Sitér dette innlegget Link to post
Nofrejak Svart 5.Juni.2018 Del på Facebook Svart 5.Juni.2018 Hvor stor er tanken, jeg fylte på 90 liter, men tror ikke den ble full. Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 5.Juni.2018 Del på Facebook Svart 5.Juni.2018 Min er 160L Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 5.Juni.2018 Del på Facebook Svart 5.Juni.2018 Samme på min eldre utgave: 160L Sitér dette innlegget Link to post
Nofrejak Svart 7.Juni.2018 Del på Facebook Svart 7.Juni.2018 Takker for svar på tankstørrelsen. Nytt spørsmål: hv er denne slangen med kran til. Den kommer gjennom veggen fra bensintanken og går via kranen gjennom sk Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 7.Juni.2018 Del på Facebook Svart 7.Juni.2018 Det er selvlensingen. Slangen går fra sluk i dørk til åpning/utslipp i kjølen. Stengekranen kan brukes hvis man har mye last bak i båten, og det kommer litt vann inn på dørkgulvet. Sitér dette innlegget Link to post
Nofrejak Svart 7.Juni.2018 Del på Facebook Svart 7.Juni.2018 Tusen takk for svar, det hjalp. Sitér dette innlegget Link to post
wilma Svart 8.Juni.2018 Del på Facebook Svart 8.Juni.2018 Nofrejak skrev On 5. juni 2018 at 11.55: Hvor stor er tanken, jeg fylte på 90 liter, men tror ikke den ble full. Hei. Tanken er på 160 liter, men pga en litt uheldig plassering får man feilvisning på instrumentet. Sitér dette innlegget Link to post
KristofferYB Svart 31.Mars.2022 Del på Facebook Svart 31.Mars.2022 Prøver meg på å friske opp denne tråden. Har en 1998 20 sport SE med defekt tankmåler. Tror giver er problemet. Denne båten har limt teak-dørk. Må jeg av med teak akter for å komme til? Den teaken kommer jo neppe av i ett stykke... Sitér dette innlegget Link to post
Mykland84 Svart 22.Mai.2023 Del på Facebook Svart 22.Mai.2023 Hei @KristofferYB Fikk du noen gang svar på spørsmålet ditt? Jeg eier en 20ft Ibiza Touring og skal skifte ut tankmåleren selv. Heldigvis var lokket i akterdørken festet med skruer, så det var enkelt å løsne og ta av. Ser at selve instrumentet er av merke "Wema", men dette har stått på null siden jeg kjøpte den (noe jeg var klar over) selv om tanken er full. Fant du ut om det var giveren, instumentet eller løse ledninger som var problemet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.