Ali Startet 24.November.2008 Del på Facebook Startet 24.November.2008 Lurer på om jeg skal benytte det dårlige markedet til å kjøpe ny båt. Har kommet fram til at Norsk er best, men har egentlig ikke så mye konkret å støtte opp denne "følelsen" med. Hva er bra med Nidelv, synes 720 og 780 ser bra ut, men de koster deretter. Er dette et OK merke som holder seg godt i pris? Får jo en Bavaria som er mye større til samme prisen. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 De mindre nidelvene er fine båter synes jeg. Har selv hatt en 690 og en 300. 690'en likte vi veldig godt. 300'en var vi ikke fornøyd med. Masse feil og ingen god komfort som bobåt - selvom vi la mye energi i å få den til en god turbåt. 780 synes jeg er litt "hjemmesnekret" i løsningene under dekk. Merk at det er gamle 750 skroget fra 70 tallet som er flikket på av en jr i familien Nielsen - så det er ingen ny konstruksjon. 725 synes jeg er en flott båt. Den er konstruert av Hans Jørgen Johnsen som har konstruert de fleste windyene i dag - og han er anerkjent. Jeg ville ikke satt D6 i den båten - da blir den altfor tung i hekken. Vil tro at D4 300 er en fin motor her. Dockside Marine har en 780 med D4 300 som selges for 1280 nå. Har du penger på hånda er nok Alf interessert i en god løsning der prisen kan diskuteres en del ned. De har ikke samme strøm av kunder som før - for å si det litt forsiktig Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Mja, så var det dette med ens egen erfaring, ut fra de behovene en selv har. På direkte spørsmål fra trådstarter kan det nok trygt konkluderes med at Nidelv er absolutt et OK merke, det har mange års tilstedeværelse med mange modeller i markedet vist. Nidelv har vært blant de alle mest populære båtmerkene i svært mange år, og bruktmarkedet har også satt god pris på produktene, enten det har vært en eldre Nidelv 24...26 eller en av de nyere modellene. Greit nok at du en større Bavaria til samme pris.......det er valgets kval, og slik har det alltid vært. Sitér dette innlegget Link to post
Øyvind Jørgensen Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Hadde Nidelv 26 for noen år siden, den het Panco, og var rund i formene. Fantastisk båt! Øyvind Sitér dette innlegget Link to post
Ali Svart 24.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2008 Noen som kan hjelpe med gode argumenter slik at Admiralinnen kan overbevises før jeg panter felles heim halvveis opp til pipa. Sitter på PC hos en kompis og låner "Baatplassen" litt, og skjønner at det er her jeg kan hente alle argumentene jeg trenger. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Sjekk også ut Nordkapp 760 Noblesse. Den har utenbordsmotor, jeg ser det som fordel i størrelse rundt 24 fot. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
KaRsK Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 nordkapp`n er vel ikke akkurat i klasse med nidelv ? hadde jeg hatt valget så ville det blitt nidelv... med innenbords diesel.. bensin er for båter opp til 18-20 fot :) min mening selvfølgelig.. en nidelv med rød stripe og niroxx interiør.. dritt lekkert :) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Vel grunnen til att jeg nevner Nordkapp er att synes for meg mer moderne. Om Nidelven er bedre eller omvendt, aner ikke har ikke prøvet de. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Ali Svart 26.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.November.2008 Hm... Dette var litt lunkent, , trodde jeg skulle få en haug med begeistrede innlegg med hvorfor det er bra å kjøpe ny Nidelv. Kanskje Bavaria flokken er mer begeistrede, ikke vet jeg, men dersom mitt ledende spørsmål hadde gått i den retning har jeg følelsen av at forumet hadde "kokt " litt mer. Er ikke norske båter "in" lenger...eller?? Kanskje jeg begynner i feil ende, lysta på nybåt og valg av merke først, deretter finne gode grunner! Sånn kjøper jeg bil også, og da blir jeg alltid fornøyd (evt. nekter å innse at jeg har valg feil) Sitér dette innlegget Link to post
Sea Oasis Svart 26.November.2008 Del på Facebook Svart 26.November.2008 Det kommer ann på hva båten skal brukes til ? Ofte er båten for liten , trangt og ustabil. Hva med å kjøpe en litt større båt som er 1 eller 2 år gammel Du får sikkert et kjempekjøp i dagens marked Sitér dette innlegget Link to post
Hidravasen Svart 26.November.2008 Del på Facebook Svart 26.November.2008 Hei. masse fine norske båter, men de koster . jeg tok steget i vår og kjøpte en ny Bavaria 30 og har ikke vært missfornøyd en gang. Mye båt for pengene, og så er de veldig bra skrudd i sammen, og god skjøbåt. . Sitér dette innlegget Bavaria 30 Sport 08 VP D6 Hjemmehavn " HIDRA" Link to post
Bitteliten Svart 26.November.2008 Del på Facebook Svart 26.November.2008 Om penger ikke betyr noe - eller du kan se på nyere brukt - ville jeg sett på Windy 25 eller 28. Høyere byggekvalitet, mer proff produsent (og dermed hjelp om du trenger det). Drømmebåten min i den størrelsen er en 845 Ocean Craft. Samme skrog og kabin som 28 Ghilbli - men walk around. En flott flerbruksbåt Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 26.November.2008 Del på Facebook Svart 26.November.2008 Er ikke "I-pizza" også norsk ? De har vel også en 26 foter... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
moosewine Svart 26.November.2008 Del på Facebook Svart 26.November.2008 Jeg ble litt overasket over en Nidelv 690 i sommer. Den ble brukt som transport inn fra seilerhytta etter ett brylupp og med 8 voksne ombord ble den veldig ustabil! Skulle tro en moderne båt ikke ville ha noen problemer med en last på 600 - 800 kilo.... Sitér dette innlegget . Link to post
Bitteliten Svart 26.November.2008 Del på Facebook Svart 26.November.2008 Skulle tro en moderne båt ikke ville ha noen problemer med en last på 600 - 800 kilo.... Moderne er vel å dra det litt langt. 690'en ble vel konstruert en gang veldig tidlig på 90 tallet. Jeg har kjørt 690 med 7-8 voksne ombord. Opplevde den ikke som ustabil - men den ble jo litt tung i vannet (særlig med den lille Mercruiser dieselen jeg hadde) Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 26.November.2008 Del på Facebook Svart 26.November.2008 8 personer i en 23 foter? Hvor mange er den godkjent for mon tro? ER det virkelig mulig å tro at en såpass liten planende båt fremdeles skal holde seg stø og stabil, med 8 utstøe personer etter en bryllupsfeiring? Det er jo lov å tro på julenissen i disse dager, men... Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 26.November.2008 Del på Facebook Svart 26.November.2008 Nidelv 690 er godkjent for maks. 7 personer ... Har hatt 690 selv, og kjenner den som en meget velbygd "ærlig" båt. Hadde lite eller ingenting å sette fingeren på med denne båten. Men så var det denne 3-fot syken da ... Sitér dette innlegget Link to post
Barolo Svart 27.November.2008 Del på Facebook Svart 27.November.2008 N 690 med 116 hk Merc og åtte personer - da er det vel medvind og kjøttkaker til middag for å få den opp i plan. Da bør det være gode værforhold for å ikke kjøre uaktsomt. Jeg synes modellen 725 er den lekreste om behovet er en lekker, overpriset daycruiser med toalettrom. Norkapp Noblesse er nevnt i tråden - en enda mer rendyrket daycruiser med utenbords - men som værre er; ikke toalettrom. Det med å holde seg i pris er jo et interessant tema i dag. De kommer til å holde seg godt (norske kurante båter) i forhold til andre. Hva dette vil si vet ingen. Jeg mener båtprisene generelt faller på kort sikt. Markedet er helt dødt. Dette diskuteres i andre tråder. Eget toalettrom, og sterk motor for å komme raskt i havn om det plutselig kommer orkan, pleier å funke. Og så er det pene båter, da. Vil du ha større båt enn 725, vil jeg anbefale norske 29-30 fotere. Mvh Barolo Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 1.Desember.2008 Del på Facebook Svart 1.Desember.2008 oi oi det var dyrt for en Daycruiser se link. http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...ll&tot=null men Grom 300 hk D4 Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.Desember.2008 Del på Facebook Svart 1.Desember.2008 N 690 med 116 hk Merc og åtte personer - da er det vel medvind og kjøttkaker til middag for å få den opp i plan. Da bør det være gode værforhold for å ikke kjøre uaktsomt. Nei - faktisk ikke. Trengte fulle flaps og tilt helt inn - men vi kom ganske greit opp i plan. Gjorde 25-26 knop fullastet. Jeg var veldig positivt overrasket over den motoren i N690. Inge racer - men for oss er dette en av de båtene vi har vært mest fornøyde med. Vi hadde masse glede med denne båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.