bayliner 245 Startet 25.November.2008 Del på Facebook Startet 25.November.2008 Jeg har kjøpt meg en Bayliner 245, 2004 mod, motoren som står i er en Mercruiser 5,0 med sjøvannskjøling. Jeg fikk ikke mulighet til å sjøsette og teste den før vinteren. Startet med vinterklargjøringen no, når jeg startet motoren med klokke på drevet hylte alarmen konstant, er dette vanlig pga at motoren ikke får nok kjølevæske med klokkene? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
OdinIII Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Sjekk drevolje Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bayliner 245 Svart 25.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2008 Det er bra med olje på drevet, så det er nok en annen årsak til at alarmen går. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Akora Svart 26.November.2008 Del på Facebook Svart 26.November.2008 Drevoljen i ekspansjonstanken i motorrommet. Alarmen går når det er lavt nivå her. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bayliner 245 Svart 26.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.November.2008 Det er nok olje i ekspansjonstanken. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
HansT Svart 26.November.2008 Del på Facebook Svart 26.November.2008 Hei. Hadde du drevet tiltet opp?vis ja, prøv igjen med drevet nede, noen har alarm som sier i fra vis du har glemt og og kjøre dette ned. sjekket om det kan være oljetrykket eller ladinga som gjør at alarmen går av? Prøv også og koble ut kontkten på føleren til drevolja, kan være denne føleren som har hengt seg opp. Hansi_ Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SeaRaymond Svart 27.November.2008 Del på Facebook Svart 27.November.2008 Du har vel kanskje enn temp måler, min alarm lyder når denne passerer ca 85 grader, funker greit med klokkene og spyleslangen med mindre en ruser opp motoren over litt tid (da blir kjølevannstrømmen utilstrekkelig og motoren blir for varm. min motor er en 5 liter forgasser med alphadrev, gen 2 fra 99. mulig din mer moderne motor har alarmgiver for kjølevanntrykket selv om jeg betviler dette. pass temperaturen og oljetrykk så kommer du langt Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bayliner 245 Svart 30.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.November.2008 Jeg hadde drevet tiltet opp, så det har vært bra om det er det som er årsaken. Andre gode råd motas med takk. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.