Jump to content

Alarm på mercruiser 5,0 mpi.


bayliner 245

Recommended Posts

Jeg har kjøpt meg en Bayliner 245, 2004 mod, motoren som står i er en Mercruiser 5,0 med sjøvannskjøling.

Jeg fikk ikke mulighet til å sjøsette og teste den før vinteren.

Startet med vinterklargjøringen no, når jeg startet motoren med klokke på drevet hylte alarmen konstant,

er dette vanlig pga at motoren ikke får nok kjølevæske med klokkene?

Link to post
Share on other sites

Hei.

Hadde du drevet tiltet opp?vis ja, prøv igjen med drevet nede, noen har alarm som sier i fra vis du har glemt og og kjøre dette ned.

sjekket om det kan være oljetrykket eller ladinga som gjør at alarmen går av?

Prøv også og koble ut kontkten på føleren til drevolja, kan være denne føleren som har hengt seg opp.

 

Hansi_

Link to post
Share on other sites

Du har vel kanskje enn temp måler, min alarm lyder når denne passerer ca 85 grader, funker greit med klokkene og spyleslangen med mindre en ruser opp motoren over litt tid (da blir kjølevannstrømmen utilstrekkelig og motoren blir for varm. min motor er en 5 liter forgasser med alphadrev, gen 2 fra 99. mulig din mer moderne motor har alarmgiver for kjølevanntrykket selv om jeg betviler dette. pass temperaturen og oljetrykk så kommer du langt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...