Jump to content

3 veis ventil septikk


skage

Recommended Posts

Jeg har brukt den i 5 år uten eneste problem. Først hos deg jeg hører om noen som har gott i stykke. Ventiler av den type du bruker i innlegg 14 har jeg byttet ut flere ganger men bruker den ikke selv. Jeg tror at de skulle blitt dårlig butikk hos meg vis jeg bruker produkter som ikke holder mål på grunn jeg tar ansvar for de jeg gjør.

Link to post
Share on other sites

Har forhørt meg litt og går for annbefaling i inlegg nr 6 produktet fra strøm as, de har en rimelig tyepe til ca 250.- og en garantert lukt lukt fri til 1050.- går naturligvis for den skikkelige. Seleren i butiken var ikke i tvil om produkt og type selv om han måtte bestille dene varen separat fra leverandør og i tilegg hadde andre typer på lager.

 

Dette tror jeg blir bra saker.

 

På vår båt som har tøming også fra dekk så ønsker jeg denne løsningen nå. Tømmeslangen som går fra dekket går inn i tanken fra bunnen i tanken. Det betyr at jeg som ldri tømmer tanken fra dekk vil alltid ha litt dritt liggene nede i denne slangen. Dette liker jeg dårlig og vil derfor ha et toalett som jeg kan kjøre rett ut når det er naturlig. Det er dette toaletet som også har gitt oss litt dårlig lukt i båten, samme paent på det fmre toaletet med helt lukt fritt her. Jegskyller også toaletten hver gang jg forlater båten ved og spyle dem fulle med ferskvann og la de stå med rent vann til neste gang.

 

Det er jo slik at det vi er jo ofte dagevis ute på avet og ser ingen grunn til og fylleopp wc tanken og så tømme, man skal jo heller ikke la tømmeventilen stå oppe ved bruk, det gir fort tett do.

Link to post
Share on other sites

Lite poeng i å konsekvent handle i båtutstyrsforetninger. De har som regel bedre kvalitetsprodukter hos dem som henvender seg mot det profesjonelle, og gjerne til samme bedre eller lik pris. Gjengangeren hos mange av disse lystbåtbutikkene er billige og dårlige matrialer som er lite holdbart i sjøvann eller i forbindelse med andre aggresive miljøer.

Link to post
Share on other sites

Tømmeslangen som går fra dekket går inn i tanken fra bunnen i tanken. Det betyr at jeg som ldri tømmer tanken fra dekk vil alltid ha litt dritt liggene nede i denne slangen.

Fyll vann i tanken via dekksavsuget før du går fra havn, og tøm i rom sjø. Så får du rengjort nederste delen i ny og ne.

Link to post
Share on other sites

Jeg fyller alltid opp tankene via dekksgjennomføringen, tross mye og nøye rngjøring,etterstramming av lemmer kontroll av slanger osv osv så er det en slags lukt som jeg ikke får bukt med.

 

Men tilbake til opplegget med 3 veis ventil, jeg må vel sette på ett t stykke på slangen som går ut til sjø fra tank eller tenker jeg feil nå, nei de må jeg ha, finnes det også i slik kompositt materiale tro, nsker ikke eti messing, vil a ett med riktig vinkel på slik at dritten renner skrått inn på avløpsslangen og ut. Må sjekke om dette finnes.

Link to post
Share on other sites

Du skal sette Tstykket FØR tanken ikke etter.

Altså skal du ha anledning til å pumpe driten til sjøen eller vende håndtaket og pumpe det til tank.

Lurer litt på hva du mener?-- å kunne pumpe rett overbord er naturlig når en seiler over lengre tid i åpent farvann,

det er ingen grunn til å frakte på driten.

Link to post
Share on other sites

Problemet er driten som sitter i slanga og renner til bake i toilet. Enveisventilene holder aldrig over tid. Driver nå med en ny regattabåt av dyrere typen og der hamler hele innhold oppe på veggene. Båten har elektrisk toilet og der monterer jeg motordrevne kuleventiler fra Vetus på inn og uttakk med separert brytepanel.

Link to post
Share on other sites

disse wc oppleggene kan ikke brukes med ventilen på tanken oppe, da renner alt vann og annet flytende rett ut og det i en mere fast

form som ditt og datt og papir blir liggende igjenn og dermed tett utløp. Ingen vei utenom ny ventil med sjalter. Bestiller deler av Bårdsen på kaien i Haugesund i morgen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...